an-icon-for-an-icon-o-pieter-mulier-προσκαλεί-τον-paolo-roversi-να-φωτογραφίσ-185062
©Paolo Roversi/Courtesy of Alaïa

Το Instagram προφίλ του Βέλγου σχεδιαστή μας έδινε κάποια δελεαστικά στοιχεία, ελάχιστα όμως για να σχηματίσουμε μία άποψη: εικόνες από works in progress, ένα πορτραίτο του Charles James στη διάρκεια ενός fitting, το γυάλινο slipper του Martin Margiela, και στιγμιότυπα του ίδιου του Mulier στον καθρέφτη του ατελιέ. Τώρα βέβαια έχουμε μία πιο ξεκάθαρη εικόνα.

Tην περίοδο πριν το runway ντεμπούτο του στις 4 Ιουλίου, ο Mulier ζήτησε από τον Paolo Roversi να φωτογραφήσει τα icons του οίκου Alaïa – το κορμάκι, την ζώνη κορσέ, τη φούστα corolla, την κουκούλα, την ολόσωμη φόρμα – όπως ο ίδιος τα φαντάστηκε ξανά. Πλεγμένα από Ιαπωνικό μαλλί με ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά που του δίνουν τη δυνατότητα να αντανακλά το φως, τα εμβληματικά κομμάτια κυριολεκτικά λάμπουν στις εικόνες του Roversi. Για τον Mulier αυτές οι εικόνες ήταν η ιδανική προδιάθεση για μία συλλογή που θα χαρακτηριστεί από κομψότητα, ακρίβεια, ομορφιά, και συναίσθημα.

Όταν ο Alaïa έφυγε από τη ζωή, το 2017, άφησε πίσω του τρεις δεκαετίες αυστηρής αλλά αισθησιακής δουλειάς, πάνω στην οποία έχουν βασιστεί και οι επόμενες συλλογές του οίκου. O Μulier, στην πρώτη φορά που βρίσκεται σε ρόλο Creative Director μετά από 15 χρόνια δίπλα στον Raf Simons, δηλώνει ότι πέρασε τον περισσότερο χρόνο μελετώντας το αρχείο του Alaïa. «Καθώς ο Azzedine ήταν ιδιοφυία στο να δημιουργεί με τα χέρια, είναι πάρα πολύ ενδιαφέρον να δω πως κατασκεύαζε τα ρούχα.» Για περισσότερες πληροφορίες για την πρώτη συλλογή του Mulier για τον οίκο, διαβάστε τις απαντήσεις του στις ερωτήσεις μας παρακάτω.

©Paolo Roversi/Courtesy of Alaïa

Πείτε μας για αυτό το πρότζεκτ με τον Paolo Roversi. Tι θέλατε να εκφράσουν αυτές οι φωτογραφίες; 

Τα αρχέτυπα αυτά μας προδιαθέτουν για την συλλογή. Είναι κλασσικά -icons- οπότε και χρειαζόμασταν ένα icon για να τα φωτογραφίσουμε. Για αυτό σκεφτήκαμε τον Paolo. Στις δημιουργίες του Azzedine η «σεξουαλικότητα» μεταμορφώθηκε, με απόλυτη κομψότητα. Ποτέ δεν είδε την γυναικεία σιλουέτα ως αντικείμενο, την εξύμνησε. Αυτό προσπαθούν να εκφράσουν και αυτές οι ποιητικές εικόνες. Εμβληματικά σχήματα, ακρίβεια, ποίηση όπως ένας φλαμανδικός πίνακας. Είναι κάτι περισσότερο από το casting, τις τάσεις, είναι απλά η απόλυτη ομορφιά. 

Ποια είναι τα πιο απροσδόκητα πράγματα που μάθατε για τον Alaïa από τότε που γίνατε μέλος του οίκου; 

Γνώριζα ότι ο Azzedine είχε έναν πολύ ασυμβίβαστο τρόπο να αντιμετωπίζει το ημερολόγιο της μόδας αλλά και τον χρόνο γενικά. Ο ίδιος έπαιρνε τον χρόνο του, αλλά παράλληλα, ανακάλυψα ότι και τα ρούχα του παραμένουν αδιάβλητα στο χρόνο. Είναι αιώνια. Όσο ακόμη συζητούσα με το Richemont, αγόρασα πολλά vintage κομμάτια του Azzedine και κάθε φορά έφτανα στο συμπέρασμα ότι είναι άτρωτα στον χρόνο. Στον οίκο Alaïa, η διαδικασία της δημιουργίας έχει το δικό της ρυθμό. Ένα τόσο σπάνιο πράγμα στο σύγχρονο χώρο της μόδας. Ο χρόνος αποτελεί πολυτέλεια. 

Έχετε κάποιο αγαπημένο κομμάτι που να έχει σχεδιάσει ο Alaïa και ποια είναι η αγαπημένη σας συλλογή; 

Χωρίς αμφιβολία η συλλογή της Άνοιξης του 2003. Ακόμη με κάνει να ονειρεύομαι. Το αγαπημένο μου κομμάτι είναι η διάτρητη ζώνη του 1992.

©Paolo Roversi/Courtesy of Alaïa

Πώς θα χρησιμοποιήσετε το αρχείο του οίκου;

Έχω «βουτήξει» πολύ βαθιά στο αρχείο. Ο Azzedine ήταν ιδιοφυία στο να δημιουργεί με τα χέρια, είναι πάρα πολύ ενδιαφέρον να δω πως κατασκεύαζε τα ρούχα. Ήταν ένας από τους πρώτους Γάλλους couturiers που πειραματίστηκαν με τις τεχνικές δυνατότητες των ελαστικών, πλεκτών υφασμάτων. Τα ρούχα του έχουν διαχρονικότητα. 

Πώς προσεγγίζετε την στενή σιλουέτα που αγκαλιάζει το σώμα, σήμα κατατεθέν του Alaïa, στον post-lockdown κόσμο; Πώς έχει αλλάξει η πανδημία τον τρόπο με τον οποίο σκέφτεστε τη μόδα; 

Μετά από όσα έχουμε περάσει, νομίζω ότι όλοι χρειαζόμαστε την ομορφιά. Δεν μιλάω για τελειότητα ή για τα πρότυπα ομορφιάς αλλά για το αληθινό συναίσθημα. Ομορφιά πάνω από την μόδα. 

Πώς ήταν η εμπειρία να στήσετε για πρώτη φορά τη δική σας ομάδα;

Στο παρελθόν πάντα έστηνα ομάδα, και στον Jil [Sander], το Dior ή τoν Calvin [Klein]. Στον οίκο Alaïa, παραδόξως δεν το έκανα. Ήρθα μόνος με έναν ακόμη συνεργάτη, από σεβασμό για τις ομάδες που ήδη υπήρχαν στον οίκο. Είμαι πάρα πολύ ευγνώμων για το πάθος τους και τον τρόπο με τον οποίο με καλωσόρισαν. 

Ποια συμβουλή σας έδωσαν ο Raf Simons και/ή ο συνεργάτης σας Matthieu Blazy;

Πάρε το χρόνο σου. Δείξε σεβασμό. Να είσαι ο εαυτός σου. 

©Paolo Roversi/Courtesy of Alaïa

Πώς θα διατηρήσεις το οικογενειακό πνεύμα του οίκου Alaïa ζωντανό. 

To οικογενειακό πνεύμα του Alaïa είναι μία πραγματική αρετή. Υπάρχει όντως μία πραγματικά αγαπημένη οικογένεια στο Rue de Moussy και έχουν υπάρξει τρομερά γενναιόδωροι απέναντι μου. Αλλά είναι πολύ παραπάνω από αυτό. Η οικογένεια του Azzedine είναι ανοιχτή, δημοκρατική και υπέρ της διαφορετικότητας. Αρχές τις οποίες σκοπεύω να διαιωνίσω και να εξελίξω στο μέλλον. 

Διαβάστε επίσης | Οι τοπ στιγμές από την Dior Haute Couture συλλογή για το Φθινόπωρο/Χειμώνας 2021