H αγορά μιας ακριβής τσάντας συνδέεται συχνά με γεγονότα της ζωής μας που θέλουμε να θυμόμαστε, όπως η κατάκτηση μιας δουλειάς, ο εορτασμός μιας επιτυχίας κτλ. Εκτός όμως από στιλάτο αξεσουάρ που θα αναβαθμίσει την εμφάνισή μας, μια πολυτελής τσάντα αποτελεί σημαντική επένδυση, που αν μελετήσουμε σωστά μπορεί να μας αποφέρει μέχρι και χρήματα. Συγκεκριμένα, μελέτες αποδεικνύουν πως η αγορά μιας τσάντας Hermès Birkin συνιστά πιο σίγουρη επένδυση από την αγορά χρυσού, ενώ και οι τσάντες του οίκου Chanel δείχνουν να ανατιμώνται κατά 3% πάνω κάθε χρόνο. Την ίδια ώρα, και τα προϊόντα του οίκου Louis Vuitton αποτελούν δυνατές επενδύσεις.
Πρόσφατα, μάλιστα, στο παιχνίδι έχει εισβάλει δυναμικά ένα ιταλικό brand, ο οίκος Bottega Veneta, τον οποίο από τη στιγμή που ανέλαβε ο Daniel Lee το 2019, έχει απογειώσει. Με άλλα λόγια, όλα τα αξεσουάρ του brand γίνονται viral αμέσως μόλις κυκλοφορούν και κατ’ επέκταση sold out, τόσο από τα ράφια, όσο και από τα luxury eshops που τα πουλάνε. Tα iconic πια Intrecciato clutches, τα μοντέλα Cassette και τα Pouches με τις αλυσίδες στο χερούλι είναι παντού και αποτελούν τις πιο loved τσάντες του street style. Από τη Νέα Υόρκη, στο Παρίσι, οι stylers τρέχουν στους δρόμους της πόλης κρατώντας τσάντες με την υπογραφή Bottega Veneta, και όπως καταλαβαίνετε, το fashion crowd είναι διατεθειμένο να περιμένει και ώρες για να αποκτήσει ένα από τα χοτ μοντέλα.
Φυσικά, αυτές οι τσάντες δεν είναι φθηνές, αλλά αυτό δεν εμποδίζει τους φαν του οίκου από το να αποκτήσουν κάθε staple. Άνθρωποι που δουλεύουν σε μπουτίκ Bottega Veneta ανά τον κόσμο επισημαίνουν πως οι τσάντες δεν μένουν για πολύ στα ράφια, με τη ζήτηση να είναι στα ύψη, γεγονός που ανεβάζει κατά πολύ και τις τιμές μεταπώλησης αυτών των προϊόντων. Τα μοντέλα Chain Cassette Crossbody, Chain Pouch, Jodie, αλλά και το μάλλινο nappa Pouch μεταπωλούνται όλα πολύ παραπάνω από τις τιμές λιανικής στις οποίες διατίθενται από τον οίκο, και μάλιστα όχι μόνο σε ουδέτερα χρώματα όπως το μαύρο και το καφέ, αλλά και στο χαρακτηριστικό φλούο πράσινο.
Που μας οδηγεί αυτό το γεγονός; Στη συνειδητοποίηση πως αν και ο οίκος Bottega Veneta δεν έχει καταφέρει ακόμα να εδραιωθεί όπως οι οίκοι Hermès και Chanel, ακολουθεί έναν δρόμο με συγκεκριμένη κατεύθυνση. Τα αξεσουάρ του κατατάσσονται πια στη λίστα με τα low-risk πολυτελή προϊόντα όσον αφορά τις επενδύσεις, βρισκόμενα σε υψηλότερη θέση από τα προϊόντα των Celine, Prada, Fendi αλλά και Balenciaga. Παρόλα αυτά, κανείς ακόμη δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα ότι η ζήτηση για τα αγαθά του θα συνεχίσει να είναι τόσο δυνατή όσο τώρα ακόμη και πέντε χρόνια μετά. Μάλιστα, πολλοί ειδικοί αναφέρουν πως το γεγονός ότι οι τσάντες του είναι super trending τη δεδομένη στιγμή είναι κακή ένδειξη για τον στόχο της διαχρονικότητας.
Από την άλλη, έχουμε δει πολλά αξεσουάρ να φεύγουν από τη μόδα για να επιστρέψουν ακόμη δυναμικότερα, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τις Fendi Baguette. Για αυτό η επίκαιρη ζήτηση για οτιδήποτε φέρει την υπογραφή Bottega Veneta δεν πρέπει να σας ανησυχεί, καθώς αποτελεί πραγματικότητα και ταυτόχρονα δεν υπάρχουν δεδομένα που προβλέπουν τι θα γίνει στο μέλλον. Ο ιταλικός οίκος είναι ένα από τα ισχυρότερα χαρτιά της βιομηχανίας αυτή τη στιγμή και αυτό καθιστά δικαιώς τα προϊόντα του έξυπνες επενδύσεις.