Όταν κάνω casting, λαμβάνω πάντα υπόψη τον ελάχιστο χρόνο που διαθέτει το κάθε μοντέλο για να με εντυπωσιάσει σαν φυσική παρουσία, μια διαδικασία που διαρκεί περίπου πέντε λεπτά. Αυτή η λεπτομέρεια ισχύει κυρίως για τα φρέσκα πρόσωπα που δεν έχουν κάνει ακόμα αρκετές δουλειές για να έχουν ένα αξιοπρεπές book. Ένα casting επικεντρώνεται τόσο στην εμφάνιση και την προσωπικότητα όπως επίσης την κινησιολογία και την έκφραση των μοντέλων. Απαιτείται αυτοσυγκέντρωση για να κάνω μια σωστή επιλογή. Θέλω να είμαι ενήμερη για ότι συμβαίνει στην αγορά και συχνά οργανώνω συναντήσεις με μοντέλα και τα πρακτορεία, εκτός του πλαισίου κάποιας συνεργασίας, αποφεύγοντας έτσι τη πίεση του χρόνου που καθορίζεται μέσα από μια ανάθεση ή ένα project.
Πως ξεκίνησε το ταξίδι σας στη μόδα;
Γύρω στα μέσα της δεκαετίας του ’90 ξεκίνησα να εργάζομαι σαν μοντέλο. Η εμφάνιση μου δεν ήταν καθόλου εμπορική και με εμπόδιζε να εργαστώ σε μια αγορά όπως αυτή της γενέτειράς μου στη Σουηδία. Αντίθετα, η εικόνα μου έβγαζε δυναμισμό και ήταν ιδανική για φωτογραφίσεις μόδας. Λαμβάνοντας αυτά υπόψη, έφυγα στο εξωτερικό ελπίζοντας πως θα έβρισκα εύκολα δουλειά, γεγονός που επιβεβαιώθηκε πολύ σύντομα. Φτάνοντας στο Μιλάνο περπάτησα τη πρώτη μου πασαρέλα για τον Romeo Gigli. Όλοι μου έλεγαν πως είμαι ένα πραγματικό «Gigli girl» χωρίς να μπορώ να καταλάβω τι εννοούσαν. (γέλια) Για τα επόμενα χρόνια συνεργάστηκα πολύ στενά με τον Gianfranco Ferré και αργότερα στο Παρίσι, υπήρξα ένα από τα μοντέλα του Thierry Mugler. Το 2004 αποφάσισα να αφήσω πίσω μου το modelling και βρέθηκα να εργάζομαι για το Αυστριακό brand Ines Valentinitsch που είχε έδρα το Μιλάνο. Η ιδρυτής του, Ines, ήταν καλλιτεχνική ψυχή που συνεχώς ζωγράφιζε και θυμάμαι πως μου είχε αναθέσει αρκετά καθήκοντα όπως την οργάνωση και τις πωλήσεις των συλλογών μέχρι το casting των μοντέλων και τις επιδείξεις μόδας.
Κάποια στιγμή, συμμετείχα σε μια παραγωγή για μια καμπάνια του Emilio Pucci στη Φλωρεντία, σε συνεργασία με τον Edward Brachfeld, η οποία πήγε εξαιρετικά. Σύντομα ο Ed μου ζήτησε να μετακομίσω στο Παρίσι για να δουλέψω μαζί του. Αυτή η πρόταση ήρθε την κατάλληλη στιγμή που είχα ανάγκη μια αλλαγή και έμεινα στην ομάδα του για περίπου πέντε χρόνια. Κάναμε πολλά γυρίσματα μαζί και κοντά του έμαθα τα πάντα γύρω από την τέχνη του casting και ανακάλυψα πως μου άρεσε περισσότερο απ όσο νόμιζα. Είχα φτάσει σε ένα προσωπικό αδιέξοδο και αποζητούσα μια νέα πρόκληση που όμως αδυνατούσα να προσδιορίσω. Ξέρετε, η παραγωγή διαφημίσεων, τα γυρίσματα και η οργάνωση είναι μια αρκετά απαιτητική δουλειά, και όταν σταμάτησα, ήμουν ήδη εξαντλημένη. Αποφάσισα να επιστρέψω στο σχολείο και να σπουδάσω κάτι εντελώς διαφορετικό. Για έξι μήνες έγινα ξανά φοιτήτρια στο Πανεπιστήμιο σπουδάζοντας ψυχολογία και βιομηχανικό σχέδιο. Δεν ήμουν καν σίγουρη πόσο χρήσιμες θα ήταν αυτές οι επιλογές μου στο μέλλον. Αμέσως μόλις τελείωσα αποφάσισα να ιδρύσω τη δική μου εταιρεία casting. Από τότε εχουν περάσει σχεδόν 12 χρόνια…
Πόσο δύσκολο είναι να διατηρήσετε τη προσωπική σας άποψη περί ομορφιάς και να τη διαχωρίσετε από αυτήν των πελατών σας;
Κάποιες φορές η οπτική μου είναι εντελώς αντίθετη από αυτήν του πελάτη και μπορεί να δυσκολεύομαι να δω μέσα από τη δική τους ματιά για να τους προτείνω πράγματα. Όταν συμβαίνει αυτό, προσπαθώ οι απόψεις μας να συναντώνται κάπου στη μέση. Είναι άλλωστε δική μου ευθύνη να βρεθεί το κατάλληλο μοντέλο για να παρουσιάσουν την δουλειά τους. Αυτό που αναζητώ κάθε φορά εξαρτάται από τον πελάτη και το τι φαντάζεται, αν πρόκειται για κάτι τελείως εμπορικό ή το ακριβώς αντίθετο. Κυριολεκτώ λέγοντας πως είναι πολλές οι φορές που η ανάγκη με ωθεί να βρω κάτι ξεχωριστό στο δρόμο ή στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό που πραγματικά απολαμβάνω είναι όταν τους εκπλήσσω προτείνοντας τους μια εντελώς διαφορετική λύση από αυτή που ενδεχομένως να είχαν στο νου τους.