Mashu: Μια Ελληνίδα δημιουργεί τις πιο στιλάτες τσάντες από φύλλα ανανά

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest

Mashu: Μια Ελληνίδα δημιουργεί τις πιο στιλάτες τσάντες από φύλλα ανανά

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Press
Press

Ανακαλύπτοντας περισσότερα για το brand Mashu και την Ελληνίδα σχεδιάστρια, Ioanna Topouzoglou, που το ξεκίνησε λίγα χρόνια πριν, συνειδητοποιώ πόσο σημαντικό είναι να περνάμε από τη θεωρία στην πράξη. Να κάνουμε τα όνειρά μας πραγματικότητα, διατηρώντας τα standards και τις «σταθερές» μας, και προχωρώντας μπροστά με ενσυναίσθηση και φυσικά όραμα. H Ioanna, αν και αρκετά νεαρή, φαίνεται να το έχει καταφέρει. Χάρη στην αγάπη της για τη μόδα, αλλά και την αφοσίωσή της στη βιώσιμη ανάπτυξη, η designer με έδρα το Λονδίνο, έχτισε ένα brand που διαφοροποιείται όχι μόνο σχεδιαστικά και αισθητικά, αλλά και ουσιαστικά μέσα από πρακτικές που «κοιτούν» στο κοινό καλό.

View this post on Instagram

A post shared by MASHU (@mashu_london)

Οι τσάντες του Mashu είναι πραγματικά μοναδικές. Από τα υλικά (τα φύλλα ανανά και κάκτου αποτελούν βασικά συστατικά της παραγωγής), στις μεθόδους κατασκευής και την πίστη στην ελληνική δεξιοτεχνία και παραγωγή, τα σχέδια κάθε κολεξιόν προσθέτουν μια ακόμη στιλάτη επιλογή στη vegan μόδα, που είχε πραγματική ανάγκη από φρέσκους και δημιουργικούς σχεδιαστές να την αναβαθμίσουν και να αποδείξουν ότι δεν χρειάζεται κάτι να στερείται στιλ για να είναι βιώσιμο.

Η Ioanna Topouzoglou το ξέρει καλύτερα, και μιλώντας στη Vogue Greece επιβεβαιώνει πως οι νέοι ταλαντούχοι άνθρωποι της δημιουργικότητας έχουν πραγματικά τη δύναμη να αλλάξουν τον κόσμο:

Ποια είναι η πρώτη σου ανάμνηση από τη μόδα; – η στιγμή που συνειδητοποίησες πως μια καριέρα στη βιομηχανία είναι αυτό που ονειρεύεσαι.

Όσο κλισέ και αν ακούγεται, ήξερα από μικρή ότι ήθελα να σπουδάσω σχέδιο μόδας. Ήμουν κολλημένη με τον Alexander McQueen στο λύκειο – θυμάμαι σαν σήμερα τον ενθουσιασμό μου όταν είδα τη συλλογή ‘Platos Atlantis’. Το όραμά του με ενέπνευσε να σχεδιάζω δημιουργώντας τέχνη που είναι «φορέσιμη». Επίσης λάτρεψα τη σύνδεση της συλλογής με τη φύση, αυτό το στοιχείο διαμόρφωσε σε μεγάλο βαθμό τη δουλειά μου στις σπουδές μου στο Λονδίνο και αργότερα. Το φυσικό στοιχείο είναι ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες του brand σήμερα – η προσοχή μας είναι πάντα στραμμένη στη βιωσιμότητα και στη δημιουργικότητα που δεν ζημιώνει τον πλανήτη μας.

Πώς ξεκίνησες το Mashu;

Τη χρονιά που σταμάτησα να τρέφομαι με προϊόντα ζωικής προέλευσης, άρχισα να αναζητώ vegan και sustainable fashion brands, καθώς δεν αισθανόμουν πια άνετα να δουλεύω με δερμάτινα υλικά. Προς έκπληξη μου, παρατήρησα ότι υπήρχε έλλειψη στο κομμάτι του στιλ στις sustainable επιλογές, και έτσι σκέφτηκα πως μάλλον ήταν η ιδανική ευκαιρία να κάνω κάτι δικό μου. Ήθελα να χτίσω ένα brand που δεν εκμεταλλεύεται ζώα, ανθρώπους ή τον πλανήτη για να ξεχωρίσει. Ονειρευόμουν κάτι σύγχρονο, με διαχρονική και ιδιαίτερη αισθητική. Έτσι, ξεκίνησα το Mashu.


©Press

Η βιωσιμότητα είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό της δουλειάς σου, και σίγουρα αποτελεί ένα πεδίο που η βιομηχανία της μόδας πρέπει να εξελίσσει καθημερινά. Τι θεωρείς ότι είναι αναγκαίο να αλλάξει άμεσα;

Πράγματι, η βιωσιμότητα βρίσκεται στο επίκεντρο, και αυτός είναι ο λόγος που καταπιάστηκα με το Mashu. Ο καθένας, είτε designer, είτε brand θέτει διαφορετικές προτεραιότητες σε αυτό το κομμάτι, και προσωπικά πιστεύω πως από όποια οπτική και αν το δούμε, αυτό που έχει σημασία είναι ξεκινήσουμε με μικρές αλλά σημαντικές αλλαγές στις συνήθειές μας. Κάνοντας το πρώτο βήμα ξέρεις πως αυτό μακροπρόθεσμα θα δημιουργήσει μια μεγάλη «χιονόμπαλα» και θα οδηγήσει οργανικά σε μία καθολική αλλαγή.

Όσον αφορά το τώρα, πιστεύω πως μεγαλύτερη ανάγκη υπάρχει στη διαχείριση του κύκλου γρήγορης μόδας, στην εκμετάλλευση ανθρώπων και ζώων, αλλά και στην υπερβολική σπατάλη. Αν ως σχεδιαστές επικεντρωθούμε στο να συνεργαζόμαστε με παραγωγούς που λειτουργούν βιώσιμα, χρησιμοποιώντας καλύτερα και up-cycled υλικά, και ταυτόχρονα φέρονται στους ανθρώπους όπως τους αρμόζει, τότε είναι που θα δούμε διαφορά. Σαν βιομηχανία πρέπει να το κάνουμε αυτό καθημερινότητα, και όχι εξαίρεση.

Η SS21 κολεξιόν του Mashu σχεδιάστηκε κατά τη διάρκεια του lockdown και είναι η πιο βιώσιμη του brand μέχρι σήμερα. Τι σε ενέπνευσε;

Στο πρώτο lockdown, ο χρόνος έμοιαζε να μην κυλάει. Για πρώτη φορά, μετά από καιρό, είχα χρόνο να κοιτάξω το Mashu σαν brand και να σκεφτώ τι περισσότερο μπορούμε να κάνουμε και πώς μπορούμε να το εξελίξουμε. Πάντα θέλω να είμαστε καινοτόμοι και να βελτιωνόμαστε, για αυτό και αφιέρωσα χρόνο στο να αναζητήσω νέα υλικά και να κάνω έρευνα.


©Press

Όλη μας η παραγωγή γίνεται στην Ελλάδα, τη χώρα καταγωγής μου, και έτσι συχνά την επισκέπτομαι για να δουλεύω με τους τεχνίτες και την ομάδα παραγωγής στα νέα σχέδια. Δυστυχώς, το lockdown δεν μου επέτρεπε να ταξιδεύω, οπότε όλα έπρεπε να γίνονται μέσω facetime και Ζoom. Θυμάμαι να μου έρχονται δείγματα στο σπίτι και να ενθουσιάζομαι. Εκεί κατάλαβα, πως ότι και να συμβαίνει γύρω η δημιουργικότητα δεν σταματά ποτέ, και εμείς ως Mashu θα βρίσκουμε πάντα τρόπους να νικάμε τις προκλήσεις. Είμαι περήφανη για τη νέα μας συλλογή, και τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε: Pinatex και Desserto (εναλλακτικές στο δέρμα, από φύλλα ανανά και κάκτου αντίστοιχα), και επαναχρησιμοποιούμενο ξύλο από ελληνικά εργοστάσια επίπλων.

Γιατί διατηρείς την παραγωγή στην Ελλάδα;

Από τις πρώτες ημέρες που ξεκίνησα το Mashu, είχα σκοπό να στηρίξω την ελληνική δεξιοτεχνία. Είναι τιμή μας που έχουμε τόσο ταλαντούχους τεχνίτες, και ήθελα το brand να χαρακτηρίζεται από αυτό. Η τοπική παραγωγή ενισχύει την οικονομία, έχει μικρότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο και στηρίζει τους ανθρώπους της χώρας. Δεν αμφέβαλα στιγμή πως θα επέλεγα τη χώρα μου. Στόχος μου είναι συμπεριλάβω περισσότερους τεχνίτες στις επόμενες κολεξιόν μου, καθώς το Mashu δημιουργήθηκε για να τιμήσει τη μοναδικότητα και όχι τη μαζική παραγωγή.

Στην post-Covid εποχή, τι αγαπάς περισσότερο στη δουλειά σου ως σχεδιάστρια;

Ο κόσμος αλλάζει, και το ίδιο συμβαίνει και στη βιομηχανία της μόδας. Η πανδημία είναι καταστροφική, αλλά προσωπικά ένιωσα την ανάγκη να πάω πίσω και να αναλογιστώ τι θα μπορούσα να κάνω για να προσφέρω μια θετική αλλαγή. Είμαι πολύ χαρούμενη που βλέπω το ζήτημα της βιωσιμότητας να εξελίσσεται όλο και περισσότερο στη μόδα και αισθάνομαι περήφανη που αποτελώ μέρος του. Ανυπομονώ να δουλεύω ξανά με τους τεχνίτες μας. Η συνεργασία, η ενότητα και η δημιουργία είναι μεγαλύτερα από την πανδημία και ο χρόνος που είχαμε για να σκεφτούμε θα φέρει καινοτομία και νέες προοπτικές στον ορίζοντα.

SS21 κολεξιόν του brand Mashu θα είναι διαθέσιμη από τις 8 Μαρτίου.

Διαβάστε επίσης | Backstage: Η εβδομάδα μόδας της Νέας Υόρκης μέσα από τον φακό του Hunter Abrams

Scroll to Top