Η είδηση της συνεργασίας τους κέντρισε από την πρώτη στιγμή το ενδιαφέρον μας. Εδώ και μερικές εβδομάδες, λοιπόν, η Vestiaire Collective συνεργάζεται με τον οίκο Alexander McQueen μέσω του καινοτόμου προγράμματος ψηφιακής μεταπώλησης Brand Approved. Η ιδέα είναι η εξής: ο βρετανικός οίκος επαναγοράζει κομμάτια από πελάτες του, οι οποίοι ως αντάλλαγμα παίρνουν ένα πιστωτικό κουπόνι για νέες αγορές, και τα ξαναπουλάει μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας, στην οποία έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους ένα αμάνικο σακάκι-σμόκιν του οίκου από το καλοκαίρι του 2011 και μια καρό φούστα από την ιστορική πλέον συλλογή Widows of Culloden, του 2006.
Το παλιό είναι αλλιώς
H αξία του vintage δεν είναι όμως κάτι καινούργιο. Το παλιό είναι ψαγμένο, πιο προσωπικό, μια επιλογή που χτίζει έναν στιλιστικό χαρακτήρα. Και οι εραστές του είναι πολλοί, παντού. Τα φλας άστραφταν όταν η Kate Moss έφτανε σε ένα πάρτι με ένα φόρεμα που είχε ανακαλύψει σε κάποιο vintage κατάστημα –Vintage, εξάλλου, ονόμασε και ένα άρωμά της–, ενώ πολλοί θυμούνται ακόμη το ζωηρό κίτρινο ντραπέ Jean Dessès με το οποίο εμφανίστηκε η Renée Zellweger στο κόκκινο χαλί των Όσκαρ. Οι αδελφές Mary–Kate και Ashley Olsen, πάλι, διαθέτουν μιας αξιόλογη vintage συλλογή, κομμάτια από την οποία ξεκίνησαν να μεταπωλούν διαδικτυακά πρόσφατα. Εδώ και λίγα χρόνια, η διεθνής αγορά της μεταπώλησης έχει εγκαινιάσει ένα νέο κεφάλαιο, και το «δεύτερο χέρι» σήμερα περιλαμβάνει όλο και πιο πολλά κομμάτια από τον τομέα της πολυτέλειας, από παλαιότερες αλλά και πιο πρόσφατες συλλογές. Σύμφωνα με την αμερικανική Vogue, η διεθνής αυτή αγορά αναμένεται να αγγίξει τα 60 δισ. δολάρια το 2025. Πώς, όμως, εξηγείται αυτό το άλμα; Κάποιοι το ερμηνεύουν ως τον εύκολο τρόπο για έξτρα εισόδημα, για άλλους δηλώνει μια πιο «πράσινη» καταναλωτική συμπεριφορά. Δεν απουσιάζει βεβαίως και η κριτική ότι οι συγκεκριμένες αγοραπωλησίες ενισχύουν, εν τέλει, τον καταναλωτισμό. Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για μια μικρή ή μεγαλύτερη επανάσταση απέναντι στο establishment της μόδας, της οποίας κινητήριος δύναμη παραμένει το «νέο» της κάθε σεζόν.
