the-vibe-ραντεβού-στο-clubhouse-154311
©Konstantinos Fidanis

Μόλις έκανα τη (θριαμβευτική, αν σκεφτεί κανείς τις ψηφιακές μου ικανότητες) είσοδο στον πιο hot τόπο του κυβερνοχώρου, το Clubhouse. Ελπίζω μόνο μέχρι να τελειώσω αυτό το κείμενο να μην έχει αλλάξει κάτι, γιατί όλοι γνωρίζουμε την εξωφρενική ταχύτητα με την οποία αλλάζουν πλέον όλα αυτά. Το Clubhouse, λοιπόν, είναι ένα – για την ώρα κλειστό – ψηφιακό κλάμπ, όπου οι χρήστες προσκαλούν ο ένας τον άλλο, να εισέλθουν και να ακούσουν μέσα σε πολλά διαφορετικά “δωμάτια” ενδιαφέρουσες real time συναντήσεις και συζητήσεις. Ένα φρέσκο, παγκόσμιο δίκτυο networking, αν θέλετε, που αφήνει πίσω τις στιλιζαρισμένες πόζες του Instagram και φέρνει κοντά ανθρώπους, εξπέρ και celebrities με κοινά ενδιαφέροντα.

H είσοδος μου στο Clubhouse έγινε λίγες εβδομάδες μετά την πρώτη εμφάνιση στην πλατφόρμα του Elon Musk, ο οποίος μοιράστηκε με ένα ακροατήριο 5 χιλιάδων μελών τις σκέψεις του γύρω από τα διαστημικά ταξίδια, τη μελλοντική ζωή στον Άρη αλλά και τα κρυπτονομίσματα του μήνα. Επίσης, δεν πρόλαβα ούτε τον Mark Zuckerberg, ο οποίος έμαθα ότι τα έβαλε για μια ακόμα φορά με την Apple, για θέματα privacy και δεδομένων. Όμως, θα προλάβω τα Medusa Power Talks, που οργανώνει η Donatella Versace με τις sisters Precious Lee και η Irina Shayk, όπου το θέμα στο room θα είναι η γυναικεία ενδυνάμωση.

Μόδα, τέχνη και πολιτισμός μπαίνουν πλέον σε νέες εφαρμογές. Την τελευταία φορά που έριξα μια ματιά στο ebanking μου, δεν θυμάμαι να είδα 63 εκατομμύρια δολάρια σε κάποιον αποταμιευτικό λογαριασμό. Οπότε, δεν θα είχα καμία απολύτως πιθανότητα να διεκδικήσω τον τελευταίο ήχο του σφυριού του οίκου Christie’s, ο οποίος πρόσφατα σφράγισε την πώληση ενός NFT (Non-fungible token) του Beeple. Το έργο του ψηφιακού καλλιτέχνη, “Everydays-The First 5000 Days”, το οποίο βασίζεται στην τεχνολογία blockchain και παρουσιάζει ένα κολάζ εικόνων που ο Bleeper ποστάρει καθημερινά από το 2007, υπάρχει μόνο σε ψηφιακή μορφή και πουλήθηκε, για την ακρίβεια, στην τιμή των 69,3 εκατομμυρίων δολαρίων. Για την ιστορία, το πιο ακριβό έργο που πουλήθηκε ποτέ, σύμφωνα με τους New York Times, ήταν ο πίνακας “Salvator Mundi” του Leonardo da Vinci, ο οποίος δημοπρατήθηκε από τους Christie’s έναντι 450,3 εκατομμυρίων δολαρίων το 2017.

Υπάρχει βέβαια και η ιδέα να πουλήσω το πρώτο μου tweet, ακολουθώντας τα βήματα του συνιδρυτή του Twitter, Jack Dorsey, του οποίο το πρώτο, ιστορικό τιτίβισμα αγοράστηκε στην τιμή των 2,5 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα έσοδα από την πώληση του tweet (και εδώ, σε μορφή NFT), θα δωθούν σε φιλανθρωπικές δράσεις. Αυτό που επίσης μπορώ να κάνω είναι να παραγγείλω ένα ζευγάρι ψηφιακών αθλητικών Gucci, το design των οποίων θα μπορώ να απολαμβάνω αποκλειστικά στη ψηφιακή μου καθημερινότητα. Και για λίγο ψηφιακό διάβασμα, μπορώ να ρίξω μια ματιά στο πρώτο διαδικτυακό περιοδικό της Bottega Veneta, του ιταλικού οίκου που εγκατέλειψε το Instagram, προτιμώντας μια άλλου τύπου δημιουργική προσέγγιση και επικοινωνία.

Κάπου εδώ σας αφήνω, το Clubhouse παραμένει hot – η αξία του σήμερα έχει αγγίξει το 1 δις δολάρια – και μπαίνω σε ένα “δωμάτιο” για να ακούσω μια χαλαρή παρέα ειδικών να συζητούν για την κίνηση της Nike να βάλει φρένο στις πωλήσεις των Satan Shoes, μιας customized βερσιόν του μοντέλου Nike Air Max 97, που παράγει η εταιρεία MSCHF Product Studio σε συνεργασία με τον ράπερ Lil Nas X. Τα προσωποποιημένα sneakers έχουν αναφορές στον Σατανά, ενώ μια σταγόνα ανθρώπινο αίμα κυλάει στο ενδιάμεσο πέλμα τους. Να και κάτι που θα προτιμούσα να ήταν πέρα για πέρα ψηφιακό.

Διαβάστε επίσης | The Vibe: Επέτειοι