5-celebrities-με-επιχειρήσεις-που-κάνουν-τη-διαφο-198109
©Bryan Adams/Instagram

Μια φορά και δυο καιρούς πίσω, οι διάσημοι επισφράγιζαν την επιτυχία τους αγοράζοντας ένα σπίτι στους λόφους του Hollywood. Κατόπιν, οι πρώτοι των πρώτων διακρίνονταν από το μέγεθος και την ποικιλία της ακίνητης περιουσίας τους σε όσο το δυνατόν περισσότερα γεωγραφικά μήκη και πλάτη της υδρογείου. Ατελείωτα βοσκοτόπια στη Γιούτα για τον Robert Redford, εξοχικό στο Πράσινο Ακρωτήρι για τον Sting, παραδοσιακή κατοικία μέσα σε δεκάδες χιλιάδες εκτάρια τροπικής βλάστησης στην Καμπότζη για την Angelina Jolie.

Πλέον βαρόμετρο της σελεμπριτικής καταξίωσης είναι οι μπίζνες. Δεν μιλάμε απλώς για μετόχους, αλλά για σωστούς επίδοξους μεγιστάνες. Προαπαιτούμενο θεωρείται η κατοχή μιας εταιρείας παραγωγής (κινηματογραφικών ταινιών, τηλεοπτικών σειρών, μουσικών άλμπουμ ή όλων μαζί των προηγούμενων), αλλά έξτρα κύρος δίνει το λανσάρισμα κι ενός premium ποτού: τεκίλα για τον George Clooney και την Kendall Jenner, κονιάκ για τον Jay-Z, ροζέ σαμπάνια για τον Brad Pitt, ουίσκι για τον Drake. Από κοντά σειρές ρούχων (άφθονες), υποδημάτων, καλλυντικών, αρωμάτων, κοσμημάτων, οικιακών ειδών, καθώς και αλυσίδες εστιατορίων: από τα εστέτ σουσάδικα του Robert De Niro μέχρι τις πιτσαρίες του LeBron James.

Κάποιοι ωστόσο επιλέγουν να εμπλακούν επιχειρηματικά με πρότζεκτ που σε πρώτη φάση δεν φαίνονται ικανά να τους κάνουν πάμπλουτους, κάνουν όμως καλό στην ψυχή τους και περνάνε προς τα έξω τα σωστά κοινωνικά μηνύματα. Αναγνωρίζεται ειλικρίνεια προθέσεων, ακόμη κι αν αυτή συνυπάρχει με μια μικρή ματαιοδοξία, ότι εκείνοι θα βρεθούν στην πρωτοπορία με κάτι που θα μπορούσε να αλλάξει τα έως τώρα δεδομένα. Θέτουν τη φήμη τους στην υπηρεσία ενός αγαθού σκοπού, όχι πλέον σε επίπεδο φιλανθρωπίας, αλλά επιχειρηματικότητας. Δείτε ποιους ξεχωρίσαμε.

View this post on Instagram

A post shared by Jessica Alba (@jessicaalba)

Jessica Alba

Όταν γεννήθηκε η πρώτη της κόρη το 2008, διαπίστωσε ότι δεν υπάρχει στην αγορά μωρουδιακό προϊόν που να μην οξύνει το χρόνιο άσθμα της. Τρία χρόνια αργότερα ίδρυσε την εταιρεία της The Honest Company, η οποία αρχικά εμπορευόταν on-line βρεφικές πάνες και μωρομάντηλα χωρίς τοξικά συστατικά. Τα ανάλογης «αγνότητας» καθαριστικά σπιτιού και η σειρά καλλυντικών ήταν τα φυσικά επακόλουθα της πρωτοφανούς επιτυχίας των αρχικών προϊόντων. Σήμερα οι κωδικοί φτάνουν τους 100.

Το 2016 μπήκε στις λίστες του Forbes με τις πιο επιτυχημένες αυτοδημιούργητες Αμερικανίδες της χρονιάς και τους πιο πλούσιους επιχειρηματίες κάτω των 40. Η Alba συνεχίζει να βάζει πλάτη σε όσες αναποδιές έχουν προκύψει στην πορεία,  όπως σε κάποιες καταγγελίες που ήρθαν στην επιφάνεια σχετικά με την πλημμελή σύσταση των αντηλιακών της. Η άρνηση εξαγοράς από έναν βιομηχανικό κολοσσό, σύμφωνα με αρκετούς, προσέδωσε στην εταιρεία έξτρα πόντους «εντιμότητας».

5 celebrities με επιχειρήσεις που κάνουν τη διαφορά-1
©Jaden Smith/Instagram

Jaden Smith

Ανήκει στους «γαλαζοαίματους του Hollywood», στους γόνους δηλαδή εξαιρετικά επιτυχημένων ανθρώπων της κινηματογραφικής βιομηχανίας, οπότε από τα γεννοφάσκια του μέχρι σήμερα, στα 23 του, απολαμβάνει μια ζωή ακραίων προνομίων και ατελείωτης προβολής. Το διάσημο επώνυμό του του έχει ανοίξει τις πόρτες της υποκριτικής από τα παιδικά του χρόνια και της μουσικής από την εφηβεία του. Το 2016 έκανε μάλιστα και το μοντέλο πρωταγωνιστώντας στην καμπάνια της γυναικείας σειράς ρούχων του Louis Vuitton.

Έναν χρόνο πριν, είχε προκάνει να ιδρύσει την εταιρεία JUST Water, η οποία εμπορεύεται εξαιρετικής ποιότητας νερό από καταρράκτες στα βόρεια της Νέας Υόρκης, με διαδικασίες εμφιάλωσης υψηλής υπευθυνότητας και σε συσκευασίες φτιαγμένες από ανακυκλώσιμα υλικά. Οι οικολογικές ανησυχίες του νεαρού Jaden διασκεδάζουν τις αλγεινές εντυπώσεις που κατά καιρούς αφήνουν οι θεωρίες συνομωσίας τις οποίες με θέρμη υποστηρίζει, όπως και τις δημόσιες εκμυστηρεύσεις του μπαμπά Will και της μαμάς Jada σχετικά με τη συναινετική απιστία στον γάμο τους, τους αμφισεξουαλικούς πειραματισμούς και τις ευεργετικές επιδράσεις της πολυγαμίας.

Jennifer Garner

Είναι από τις ελάχιστες σταρ τέτοιου βεληνεκούς που όταν λέει ότι τα παιδιά της είναι γι’ αυτήν η απόλυτη προτεραιότητα, απλώς την πιστεύεις. Δεν τα σέρνει ως αξεσουάρ στα κόκκινα χαλιά, δεν τα βγάζει για ψώνια ούσα η ίδια άψογα στυλιζαρισμένη, δεν τα κάνει «συνενόχους» στα ερωτικά της ειδύλλια. Συμμετέχει σε ιδιωτικές ή δημόσιες πρωτοβουλίες για την καταπολέμηση του αναλφαβητισμού στις ΗΠΑ και κινητοποιείται οποτεδήποτε χρειάζεται να βοηθήσει παιδιά που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας.

Σε κανέναν λοιπόν δεν προκάλεσε ιδιαίτερη έκπληξη όταν το 2018 ανακοινώθηκε ότι ο τομέας στον οποίο η Garner επέλεξε να δραστηριοποιηθεί επιχειρηματικά αφορούσε τα παιδιά και συγκεκριμένα τη σωστή διατροφή τους. Η Once Upon A Farm είναι μια εταιρεία που πουλάει έτοιμα βρεφικά και παιδικά γεύματα παρασκευασμένα με τα αγνότερα βιολογικά φρούτα και λαχανικά, εννοείται χωρίς προσθήκη συντηρητικών ή βελτιωτικών γεύσης. Ένα μέρος μάλιστα των πρώτων υλών καλλιεργούνται στη φάρμα της ηθοποιού στην Οκλαχόμα.

View this post on Instagram

A post shared by Son of a Pharoah (@pharrell)

Pharrell Williams

Η μουσική είναι ο τομέας του και έχει 13 βραβεία Grammy, κανά δυο υποψηφιότητες για Oscar και δεκάδες συνεργασίες με τρανταχτά ονόματα, όπως ο Justin Timbrlake, η Gwen Stefani, ο Snoop Dogg, η Ariana Grande και ο Usher, που επιβεβαιώνουν ότι τα καταφέρνει λαμπρά σε αυτόν. Ωστόσο, και με τη βιομηχανία της μόδας ανέκαθεν οι σχέσεις του ήταν αγαστές. Κατά καιρούς έχει επιφορτιστεί με χρέη σχεδιαστή για σπέσιαλ ή limited σειρές δυνατών brands: γυαλιά ηλίου για το ένα (βλ. Moncler), κοσμήματα για το άλλο (βλ. Louis Vuitton), αριθμημένα 500 ζευγάρια sneakers αξίας 1000 ευρώ για το παράλλο (βλ. Adidas σε συνεργασία με τον οίκο Chanel). Ωραίες και επικερδείς επιλογές.

Μία όμως ήταν αυτή που του χάρισε τον τίτλο του οραματιστή επιχειρηματία. Η εταιρεία του Bionic Yarn ξεκίνησε πριν από τουλάχιστον μια δεκαετία να κατασκευάζει υφάσματα και πολυμερή από πλαστικά απορρίμματα που περισυλλέγονται από θάλασσες και ακτές. Μέσα σε δύο χρόνια, από το 2015 έως το 2017,  περίπου επτά εκατομμύρια πλαστικά μπουκάλια που επέπλεαν στους ωκεανούς μετετράπηκαν σε ρούχα. Σε ρόλο creative director, o Williams έχει εξασφαλίσει συνεργασίες με κολοσσούς όπως η H&M και η Timberland. Ενώ, ενώνοντας δυνάμεις με τη G-Star RAW,  δημιούργησε κλασικά blue jeans από την ίδια πρωτότυπη πρώτη ύλη. Καθαρές θάλασσες, καθαρή συνείδηση και βιώσιμη μόδα. Τι άλλο να θέλει κανείς;

5 celebrities με επιχειρήσεις που κάνουν τη διαφορά-2
©Bryan Adams/Instagram

Bryan Adams

Αρκούσε μια κάκιστης ποιότητας κακοψημένη μπριζόλα, στις αρχές της δεκαετίας του 1990, για να απαρνηθεί οριστικά το κρέας. Ο ένας διατροφικός αποκλεισμός έφερε τον άλλον, έως ότου ο 62χρονος σήμερα ροκ σταρ να θεωρείται ένας από τους πιο θερμούς διάσημους υπέρμαχους του βιγκανισμού. Σε σημείο δηλαδή να υποστηρίζει ότι αυτός ευθύνεται που τα μαλλιά του δεν έχουν ακόμη ασπρίσει. Όμως του συγχωρούμε όλες τις υπερβολές, διότι το ήθος που επί δεκαετίες έχει επιδείξει όσον αφορά την ανάμειξή του σε κινητοποιήσεις περί των  περιβαλλοντικών ζητημάτων και των δικαιωμάτων των ζώων είναι αδιαπραγμάτευτο.

«Υιοθετώντας υπεύθυνες διατροφικές συνήθειες, όπως το να επιλέγουμε μια δίαιτα βασισμένη σε φυτικά υποκατάστατα γαλακτοκομικών προϊόντων, είναι κάτι που όλοι μπορούμε να κάνουμε ώστε να βοηθήσουμε να μειωθεί η σκληρότητα απέναντι στα ζώα, βοηθώντας και το περιβάλλον μας», σημειώνει ο Adams στην ανακοίνωση που κυκλοφόρησε στα μέσα Οκτωβρίου προκειμένου να γίνει επίσημα γνωστή η έναρξη της συνεργασίας του με την καναδική start-up εταιρεία Bettermoo(d), με έδρα το Βανκούβερ, την πόλη όπου κι εκείνος έχει μεγαλώσει. Σε ρόλο μετόχου και «παγκόσμιου διαφημιστή», ο Bryan φωτογραφίζεται με ένα ποτήρι γάλα βρώμης αρωματισμένου με βότανα, έτοιμος να κάνει πρόποση στην υγειά των απανταχού ευσυνείδητων.

Διαβάστε επίσης | Ποιος θα είναι ο επόμενος James Bond;