6-tips-για-να-βελτιώσετε-την-παρουσία-σας-στ-140034

Ακόμη και πριν την πανδημία, περισσότεροι από 8 εκατομμύρια εργαζόμενοι στην Αμερική δούλευαν από το σπίτι, με μέσα ίδια με αυτά που (πλέον) χρησιμοποιούμε καθημερινά. Ωστόσο, οι νέες συνθήκες επέβαλαν την τηλεργασία σε μία πολύ μεγάλη μερίδα του πληθυσμού, που βλέπει τις ψηφιακές πλατφόρμες να γίνονται απαραίτητο εργαλείο της καθημερινότητας και της δουλειάς του.

Και παρόλο που η τεχνολογία μας λύνει τα χέρια εν καιρώ κορωνοϊού, είναι γεγονός ότι τα επικοινωνιακά στοιχεία που λειτουργούν εγγυημένα καλά σε ένα γραφείο συσκέψεων, δεν έχουν απαραίτητα την ίδια δυναμική μέσα από την οθόνη ενός υπολογιστή. Ο Andy Molinsky, καθηγητής οργανωτικής συμπεριφοράς, προτείνει να βλέπουμε τα ψηφιακά meetings ως «κάτι τελείως διαφορετικό από τη φυσική επαφή».

Το σίγουρο είναι ότι για να αναβαθμίσετε την παρουσία σας στο Zoom, το Skype ή οποιοδήποτε άλλο μέσο, δεν πρέπει απλά να είστε εξοικειωμένοι με τα τεχνικά κομμάτια των βιντεοκλήσεων, αλλά να έχετε και μία ξεκάθαρη αντίληψη για τις ιδιότητες του μέσου που χρησιμοποιείτε.

Ακολουθούν 6 tips που θα σας βοηθήσουν να νιώσετε αυτοπεποίθηση με την ψηφιακή σας παρουσία:

1. Επικεντρωθείτε στην κάμερα, όχι στους συναδέλφους σας

Οποιοσδήποτε coach παρουσιάσεων θα σας έλεγε ότι η άμεση οπτική επαφή είναι ζωτικής σημασίας για να ενισχύσετε τα επιχειρήματά σας. Σε μία βιντεοκλήση, αυτό σημαίνει να κοιτάτε απευθείας στην κάμερά σας, και όχι τα χαμογελαστά πρόσωπα των υπόλοιπων συμμετεχόντων. Το να μιλάτε σε μία μικρή μαύρη κουκκίδα δεν είναι και το πιο άνετο πράγμα – ως άνθρωποι είμαστε εκπαιδευμένοι να κοιτάμε τους άλλους στα μάτια όταν μιλάμε – αλλά να ξέρετε ότι οι κωμικοί και οι πολιτικοί το κάνουν εδώ και δεκαετίες.

Είναι δύσκολο να επικεντρωθείτε στην κάμερα, ειδικά όταν οι άλλοι μιλάνε, αλλά με αυτό τον τρόπο θα αυξήσετε την επιρροή των λεγομένων σας. Κάντε εξάσκηση στην επόμενη ψηφιακή σας συνάντηση, έστω και για λίγο, και θα δείτε ότι σταδιακά θα εξοικειωθείτε.

2. Διατηρήστε τον τόνο της φωνής σας

Αυτή η συμβουλή λειτουργεί το ίδιο καλά τόσο στη φυσική επαφή, όσο και στην ψηφιακή. Οι δυνατές φωνές μεταφέρουν σιγουριά, πειθαρχία και αυτοπεποίθηση, επομένως είτε μιλάτε σε μικρόφωνο, είτε όχι, προσπαθήστε να διατηρήσετε καθαρή τη φωνή σας και σε σταθερό τόνο.

Η δυνατή φωνή θα σας αποτρέψει από το να ψελλίσετε, αλλά και από τα μιλάτε πολύ γρήγορα, δεδομένου ότι θα πάρετε τον αριθμό των αναπνοών που χρειάζεστε.

3. Τοποθετηθείτε σωστά στην κάμερα

Η επαφή παίζει σημαντικό ρόλο στον τρόπο που μας αντιλαμβάνεται ο συνομιλητής μας. Όσο πιο μακριά βρίσκεστε ή όσο πιο θολή είναι η εικόνα σας, τόσο θα μειωθεί και η δυναμική των επιχειρημάτων σας. Σε μία βιντεοκλήση, το κεφάλι και το πάνω μέρος των ώμων σας πρέπει να κυριαρχούν στην οθόνη.

Επίσης πρέπει να προσέξτε το background σας. Οι μη τακτοποιημένοι χώροι δημιουργούν την αίσθηση του ανοργάνωτου και αυτό μεταφέρεται και στους συνομιλητές σας. Προσπαθήστε να βρείτε μία γωνία που θα αναδείξει τον επαγγελματισμό σας και κάντε πρόβα με την εικόνα σας πριν αρχίσετε το meeting.

6 tips για να βελτιώσετε την παρουσία σας στα ψηφιακά meetings-1
©Unsplash
1/1
Native Share

4. Να είστε παρόντες κατά τη διάρκεια της κλήσης

Συνήθως, οι φυσικές επαφές μας με τους συνομιλητές μας επιβάλλουν να είμαστε νοητικά εκεί καθ’ όλη τη διάρκεια της συζήτησης. Ωστόσο, στις ψηφιακές συναντήσεις (και ενώ φοράμε πιτζάμες για παντελόνι) είναι πολύ εύκολο να ξεχαστείτε και ασχοληθείτε με κάτι άλλο. Μπορεί να μπείτε στον πειρασμό να κοιτάξετε την αλληλογραφία σας ή να απαντήσετε σε κάποιο μήνυμα στο Instagram, αλλά δεν θα είναι ωραίο να σας αιφνιδιάσουν με κάποια ερώτηση.

Ακόμη και αν δεν χρειάζεται να συμμετέχετε πλήρως στο meeting, ο επαγγελματισμός σας μπορεί να στιγματιστεί αν δεν είστε συγκεντρωμένοι. Απομακρύνετε το κινητό σας και ό,τι άλλο σας αποσπά και προσπαθήστε να λαμβάνετε υπόψιν τον χρόνο που μιλάτε. Θεωρείστε ότι βρίσκετε στη δουλειά, και όχι στο σπίτι.

5. Μην αποσπάτε τον εαυτό σας και τους άλλους

Μπορεί τα ψηφιακά meetings να διαθέτουν την επιλογή του mute που δεν διαθέτει η πραγματική ζωή, αλλά αυτό μπορεί να γίνει και παγίδα, που θα σαμποτάρει τα λεγόμενά σας. Εξασκείστε τον εαυτό σας να μένει στο mute όσο δεν μιλάτε – έτσι θα αποφύγετε ενοχλητικούς θορύβους, όπως ρολόγια, πληκτρολόγια κτλ.

Σιγουρευτείτε ότι απενεργοποιήσατε την κάμερα όταν θέλετε να αλλάξετε δωμάτιο ή να φάτε κάτι. Αν τα μικρά παιδιά ή τα κατοικίδιά σας θέλουν να συμμετάσχουν στην κλήση σας, οι συνάδελφοί σας λογικά θα γελάσουν, οπότε μην αισθάνεστε ντροπή. Ωστόσο, αν πρόκειται να παρουσιάσετε ή να ανακοινώσετε κάτι σημαντικό, προσπαθήστε να απασχολήσετε τα παιδιά με κάποια δραστηριότητα ή να περιορίσετε τα κατοικίδια σε συγκεκριμένο χώρο.

6. Xρησιμοποιήστε το παράθυρο του chat

Θεωρείστε την επιλογή του chat ως ένα σημαντικό εργαλείο που θα σας διευκολύνει. Όταν αναφέρεστε σε κάτι συγκεκριμένο μπορείτε να μοιραστείτε το link εκεί ή να αφήσετε κάποια ερώτηση για τον συνομιλητή σας που δεν θέλετε να διακόψετε. Το chat είναι μία ευκαιρία να εδραιώσετε την ψηφιακή σας παρουσία στα meetings και να αποδείξετε ότι είστε παρόντες.

Είτε οι ψηφιακές συναντήσεις είναι κάτι που κάνετε για χρόνια, είτε τις ανακαλύψατε τις τελευταίες ημέρες, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι πρόκειται για μια διαδραστική εμπειρία, η οποία απαιτεί συγκέντρωση και προσαρμοστικότητα για να είναι πλήρως αποτελεσματική.

Διαβάστε επίσης | Houseparty: Mάθετε τα πάντα για την εφαρμογή της χρονιάς

Ανακαλύψτε ιδέες, προτάσεις και tips όσο μένετε σπίτι στο Vogue.gr.

MHT