Georg Jensen: Tο δανέζικο design ήρθε για να κατακτήσει και την Ελλάδα
Με το πρώτο Flagship store του παγκόσμιου φήμης brand, Georg Jensen, να εγκαινιάζεται στην Ελλάδα, ο απόλυτος προορισμός για τους λάτρεις του design είναι εδώ!
Το κορυφαίο δανέζικο brand Georg Jensen άνοιξε τις πόρτες του για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο ολοκαίνουριο Flagship Concept Store στην κεντρική είσοδο του Golden Hall. Στο πλαίσιο του εντυπωσιακού opening του πρώτου καταστήματος, η Vogue Greece είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τον CEO του brand Georg Jensen, Francesco Pesci, προσφέροντας μια ιδιαίτερη ματιά στην ιστορία και το μέλλον του design του παγκοσμίου φήμης brand.
Με ιστορία που ξεπερνά τα 100 χρόνια, το brand Georg Jensen είναι συνώνυμο της εκπληκτικής παραδοσιακής δεξιοτεχνίας, της άριστης ποιότητας κατασκευής, της διαχρονικής αισθητικής και γίνεται πλέον ο απόλυτος προορισμός για δώρα.
“Η Ελλάδα έχει τόσο πλούσια ιστορία στη δεξιοτεχνία και παράδοση από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα στο κόσμημα. Πιστεύουμε, επομένως, πως το ελληνικό κοινό εκτιμά την πολιτιστική κληρονομιά και είναι ένα εύφορο έδαφος για να αναδείξουμε την τέχνη μας και τις αξίες που σχετίζονται με το brand μας και το σκανδιναβικό design” δηλώνει στη Vogue Greece ο Francesco Pesci.
Most Read Articles
Το καλλιτεχνικό ταλέντο σε συνδυασμό με το μοναδικό δημιουργικό όραμα του ιδρυτή της, Georg Jensen, ήταν τα θεμέλια πάνω στα οποία δημιουργήθηκε η εταιρία στην Κοπεγχάγη, το 1904. Το brand συνεργάζεται με τους πιο καινοτόμους designers και διακεκριμένους καλλιτέχνες της κάθε εποχής, για τον μοναδικό σχεδιασμό κοσμημάτων και ειδών σπιτιού. Συχνά οι iconic δημιουργίες του brand Georg Jensen, εκτίθενται στις μεγαλύτερες γκαλερί τέχνης σε όλο τον κόσμο.
“Οι αξίες του σκανδιναβικού design συμβαδίζουν απόλυτα με την κοσμοθεωρία της νέας γενιάς. Οι νέοι άνθρωποι σήμερα δεν ενδιαφέρονται να επιδείξουν το κοινωνικό και οικονομικό στάτους τους και είναι ουσιαστικά κινητοποιημένοι για την προστασία του περιβάλλοντος. Επομένως, η απλότητα και η διαχρονικότητα στο σχέδιο των κοσμημάτων και των ειδών σπιτιού Georg Jensen καθιστούν το brand μας σύγχρονο και επίκαιρο. Με τις συλλογές μας από ασήμι προτείνουμε μία διαφορετική ιδέα για το τι είναι το κόσμημα. Δημιουργούμε minimal, conceptual και διαχρονικά όμορφα κομμάτια που μπορούν να συνδυαστούν κάθε μέρα και με διαφορετική εμφάνιση. Δε χρειάζεται να περιμένεις κάποια ειδική αφορμή ή εκδήλωση για να φορέσεις τα κοσμήματά μας, μπορείς να τα απολαύσεις κάθε μέρα και να εκφράζεις την προσωπικότητά και τη διάθεσή σου μέσα από αυτά. Όσο για τη διαχρονικότητα, στόχος μας ήταν ανέκαθεν οι δημιουργίες με ποιότητα και ομορφιά που θα ανταποκρίνεται σε ένα ευρύ κοινό και θα περνάνε από γενιά σε γενιά, επομένως η βιωσιμότητα ήταν συνυφασμένη με το brand Georg Jensen εξαρχής” συνεχίζει ο Francesco Pesci.
Η έμφαση στο σχέδιο, ο τρόπος που δουλεύουν το ασήμι, η διορατικότητα και η πρωτοπορία είναι τα βασικά στοιχεία που εξασφαλίζουν σταθερά την επιτυχία του brand Georg Jensen. Όταν ξεκίνησε η συνεργασία με την Vivianna Torun, μία από τις πρώτες γυναίκες σχεδιάστριες κοσμημάτων που διατηρούσαν το δικό τους εργαστήριο, το brand έδειξε εμπράκτως ότι υποστηρίζει την ισότητα, ακόμη και σε μία περίοδο που αυτό ήταν αρκετά πιο δύσκολο από όσο είναι σήμερα. “Υπάρχει μεγάλη συζήτηση ξανά στις μέρες μας για τον ρόλο των γυναικών στην κοινωνία και την ισότητα των φύλων και πιστεύω ότι η Vivianna Torun είναι ένα λαμπρό παράδειγμα μιας γυναίκας που είναι ανεξάρτητη και κατάφερε να διακριθεί ως επιχειρηματίας σε μία δεκαετία όπως τα 60s που αυτό αποτελούσε μεγάλη πρόκληση. Το ρολόι “Vivianna” που σχεδίασε για το brand μας παραμένει ένα από τα best seller μας διαχρονικά. Είναι ένα ρολόι που δεν έχει ενδείξεις για την ώρα, ένα ρολόι που έχει σχεδιαστεί σαν “ανοιχτό” βραχιόλι και ήταν ένα conceptual σχέδιο δικό της με σκοπό να απελευθερώσει τις γυναίκες από την αντίληψή τους για τον χρόνο και πώς τις θέλει η κοινωνία να τον διαθέτουν. Ο λόγος που οι συλλογές που σχεδίασε η Vivianna Torun για εμάς είναι πολύτιμες, είναι διότι αντανακλούν τη σκανδιναβική αντίληψη για την ισότητα όλων των ανθρώπων, για τις ίσες ευκαιρίες που πρέπει να έχουμε όλοι μας ως πολίτες και ως εργαζόμενοι. Οι γυναίκες που φοράνε τα κοσμήματά μας είναι γυναίκες που έχουν κάτι να πουν, που θέλουν να αναδείξουν τον εαυτό τους και τον πνευματικό πλούτο τους περισσότερο από τον υλικό” τονίζει ο Francesco Pesci.
Οι συλλογές κοσμημάτων του brand Georg Jensen απευθύνονται σε όλους και τα εκθαμβωτικά μέταλλα, όπως κίτρινος, λευκός ή ροζ χρυσός 18 kt και μασίφ ασήμι 925, χρησιμοποιούνται για να δημιουργήσουν εντυπωσιακά κοσμήματα, διακοσμημένα με αυθεντικά διαμάντια ή λαμπερούς πολύτιμους λίθους. Το σφυρήλατο ασήμι είναι το σήμα κατατεθέν του brand, καθώς ο δημιουργός του ήθελε να εφεύρει μία τεχνοτροπία που θα αιχμαλωτίζει το φως στα σχέδιά του και θα μαρτυρά τη χειροποίητη φύση όλων των κομματιών που έχουν δημιουργηθεί με αμέριστη προσοχή και αγάπη από τους έμπειρους τεχνίτες όλα αυτά τα χρόνια.
Οι συλλογές HOME, που αναδύονται από διαχρονικά σχέδια minimal, σκανδιναβικού design, είναι κατασκευασμένες με παραδοσιακές τεχνικές και υλικά υψηλής ποιότητας, όπως ανοξείδωτο ατσάλι, πορσελάνη και χειροποίητο γυαλί, συνδυάζοντας την εκπληκτική δεξιοτεχνία και λειτουργικότητα, με τη σύγχρονη αισθητική. Παράλληλα, κάθε νέα συνεργασία του brand Georg Jensen για τα design είδη σπιτιού εμπνέεται από επίκαιρα γεγονότα ή τις σύγχρονες συνθήκες ζωής που χαρακτηρίζουν κάθε περίοδο. Όταν ανακαλύφθηκε ο τάφος του Αιγύπτιου βασιλιά Tutankhamun το 1922, o Harald Nielsen εμπνεύστηκε από αυτό το γεγονός για να σχεδιάσει τη σειρά ειδών σπιτιού “Pyramid”, η οποία είναι δημοφιλής ακόμη και σήμερα. Για το 2019, το brand συνεργάστηκε με το σχεδιαστικό δίδυμο Elmgreen & Dragse με αποτέλεσμα το εμβληματικό έργο τέχνης “The Bed”. Οι δύο σχεδιαστές, ύστερα από έρευνα στα αρχεία του brand Georg Jensen και μελετώντας την επίδραση των κινητών στις ανθρώπινες σχέσεις, δημιούργησαν μία οβάλ θήκη από ασήμι, στην οποία τοποθετούνται δύο κινητά, τα οποία χάνουν το σήμα τους μόλις αυτή κλείσει. Έτσι, ένα ζευγάρι έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει τον ελεύθερο χρόνο που διαθέτει περισσότερο ποιοτικά, επενδύοντας στη μεταξύ τους επικοινωνία και την ουσιαστική επαφή μεταξύ τους χωρίς εξωτερικούς αντιπερισπασμούς.
“Τα περισσότερα κομμάτια από τις συλλογές μας είναι art pieces. Όλη η παραγωγή μας γίνεται στη Δανία, από έμπειρους τεχνίτες που εκπαιδεύονται χρόνια στις τεχνικές και τις αξίες του brand μας. Κάθε νέα συνεργασία μας έχει στόχο να φέρει ξανά στη ζωή ένα παλαιότερο σχέδιό μας, προσαρμοσμένο στο όραμα του νέου καλλιτέχνη και στις νέες συνθήκες ζωής μας. Υπάρχει αυτό το πολιτιστικό στοιχείο στο brand Georg Jensen: θέλουμε να δημιουργούμε όμορφα προϊόντα που ναι μεν χαρακτηρίζονται πολυτελή, αλλά δεν απευθύνονται μόνο σε όσους διαθέτουν μεγάλη οικονομική επιφάνεια. Η ομορφιά αφορά όλους μας, θέλουμε να εξελισσόμαστε και να απολαμβάνουμε την ομορφιά όλοι μας ως κοινότητα ανθρώπων, γι’ αυτό και στο μέλλον θα πειραματιστούμε ακόμη περισσότερο με νέα υλικά που θα οδηγήσουν το brand μας σε νέες κατευθύνσεις και θα διευρύνουν ακόμη περισσότερο το κοινό που θα μας αγκαλιάσει” καταλήγει ο Francesco Pesci.
Τα εγκαίνια του καταστήματος τέλεσαν ο Δανός Πρέσβης κος Klavs A. Holm μαζί με τον CEO του brand Georg Jensen Francesco Pesci, ενώ κατά τη διάρκεια της βραδιάς ανακοινώθηκε πως μέρος των εσόδων από τη χριστουγεννιάτικη collection του brand Georg Jensen από τις 26/11 έως και το τέλος της χρονιάς θα δοθεί για την ενίσχυση του έργου των Παιδικών Χωριών SOS Ελλάδος.
Τα προϊόντα Georg Jensen μπορείτε να τα βρείτε στο φυσικό κατάστημα στο Golden Hall, online στο georgjensenshop.grκαι www.hoj.gr, καθώς και σε επιλεγμένους συνεργάτες.