gucci-το-ημερολόγιο-καραντίνας-του-alessandro-michele-και-144496

«Τελικά, αποδειχθήκαμε τόσο μικροί. Ένα θαύμα του τίποτα», έγραφε ο Alessandro Michele στα Notes from the Silence, στις σημειώσεις από τη σιωπή, στην οικία του στη Ρώμη στις 29 Μαρτίου. Εν μέσω πανδημίας και σε μια χώρα που χτυπήθηκε ιδιαίτερα σκληρά από τον Covid-19, o Ιταλός καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Gucci σημείωνε ότι ο άνθρωπος πίστεψε ότι ήταν ξεχωριστός από τη φύση και ότι με την απληστία που κυριαρχεί έχει χαθεί η αρμονία και η ιερότητα της ζωής.

Gucci: Το ημερολόγιο καραντίνας του Alessandro Michele και η νέα κατεύθυνση-1
©Pixelformula
1/3
Native Share

Στις αρχές Μαΐου, οι σκέψεις του Ιταλού creative άρχισαν να παίρνουν τη μορφή αποφάσεων. Στο ημερολόγιο της καραντίνας, ο Michele μιλούσε για τη θέληση του να «χτίσει μια καινούργια διαδρομή, μακριά από deadlines» και «την τυραννία της ταχύτητας». Εδώ, ο Michele μετέφραζε τις σκέψεις του σε μια πρακτική απόρριψη του παραδοσιακού ετήσιου ημερολογίου της μόδας – όπου οι συλλογές cruise, pre-fall, άνοιξη-καλοκαίρι και φθινόπωρο-χειμώνα παρουσιάζονται η μία μετά την άλλη. «Θα συναντιόμαστε μόνο δύο φορές τον χρόνο, για να μοιραζόμαστε δύο κεφάλαια μιας νέας ιστορίας», έγραφε ο δημιουργός.

Gucci: Το ημερολόγιο καραντίνας του Alessandro Michele και η νέα κατεύθυνση-2
©Pixelformula
2/3
Native Share

Τα κομμάτια από τα ημερολόγια του εγκλεισμού του Michele, τα οποία δημοσίευσε ο οίκος Gucci τις τελευταίες μέρες μέσω Instagram, έχουν δημιουργήσει ένα τεράστιο κλίμα προσμονής για τα επόμενα βήματα του hot brand. Πολλά από τα ερωτήματα αναμένεται να απαντηθούν τη Δευτέρα, 25 Μαΐου, σε μια προγραμματισμένη διαδικτυακή συνέντευξη τύπου που θα δώσει ο ίδιος ο Michele.

Παράλληλα, άλλος ένας οίκος που υπάγεται στον όμιλο Kering ανακοίνωσε πρόσφατα την προσωρινή του απόσυρση από την πασαρέλα. Ο Saint Laurent, ο οίκος που ξεκίνησαν ο Yves Saint Laurent και ο Pierre Berge το 1961, δεν θα βρίσκεται στα επίσημα προγράμματα των ντεφιλέ των εβδομάδων μόδας του Παρισιού για το υπόλοιπο του 2020.

Gucci: Το ημερολόγιο καραντίνας του Alessandro Michele και η νέα κατεύθυνση-3
©Pixelformula
3/3
Native Share

Στο μεταξύ, υπάρχουν και άλλες φωνές που υποστηρίζουν την ανάγκη για αλλαγή στη βιομηχανία. Ένας από τους πρώτους που μίλησε δημόσια στην αρχή της πανδημίας ήταν ο Giorgio Armani. Μέσα από μια ανοιχτή επιστολή στο WWD, ο τελευταίος «γίγαντας» εξέφρασε τις σκέψεις του για το πως ο χώρος της πολυτέλειας δεν θα πρέπει να κινείται με τους όρους της γρήγορης μόδας. Πιο πρόσφατα, δύο διαφορετικά κινήματα εκφράζουν και αυτά με τη σειρά τους τη θέληση για αλλαγή. Σε άλλη μια ανοικτή επιστολή, σχεδιαστές όπως ο Dries Van Noten, η Gabriela Hearst και η Mary Katrantzou, συνυπογράφουν τις δικές τους ιδέες για αλλαγές στη «συστημική» αλυσίδα παραγωγής, παρουσίασης και διάθεσης, ενώ και το κίνημα Rewiring Fashion φέρνει κοντά τις ιδέες πολλών ανεξάρτητων ονομάτων της μόδας. Στην ατζέντα όλων συναντάμε την ανάγκη για μια νέα προσέγγιση, πιο ελεγχόμενη παραγωγή και την ανάγκη για την περαιτέρω ανάπτυξη βιώσιμων λύσεων.

Διαβάστε επίσης | Αμερικάνικα πολυκαταστήματα και brands αντιμέτωπα με τη χρεοκοπία