Μπορεί να μοιάζει με αιωνιότητα, αλλά περίπου ενάμισι μήνα πριν όλα ήταν κανονικά. Ξαφνικά, το Μιλάνο έγινε το επίκεντρο της πρώτης έξαρσης του κορωνοϊού στην Ευρώπη, και παρόλο που τότε δεν μιλούσαμε για πανδημία, οι επιπτώσεις στη βιομηχανία της μόδας ήταν εμφανείς. Δημοσιογράφοι και buyers, ειδικά της κερδοφόρου Ασιατικής αγοράς, απέφευγαν τις πολλές κοινωνικές συναναστροφές – η εβδομάδα μόδας δεν είχε τελειώσει ακόμη – και οι σχεδιαστές αναζητούσαν τρόπους να κρατήσουν τους καλεσμένους τους όσο πιο ασφαλείς γινόταν. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα, ο Giorgio Armani, που μετέδωσε το σόου του μέσω live-streaming, χωρίς την παρουσία θεατών.
Τις επόμενες εβδομάδες, η κατάσταση εκτροχιάστηκε. Η κρίση στην υγεία επεκτάθηκε σε παγκόσμια κλίμακα και όλες οι μεγάλες εκδηλώσεις ακυρώνονταν η μία μετά την άλλη. Τα cruise shows των οίκων που ήταν προγραμματισμένα για τον Μάιο και τον Ιούνιο αναβλήθηκαν με διαδοχικές ανακοινώσεις μέχρι νεοτέρας, με στόχο την πρόληψη των καλεσμένων αλλά και όσων εργάζονται για την υλοποίησή τους.
Στην ίδια λογική, η ανδρική εβδομάδα μόδας του Παρισιού όπως και η εβδομάδα μόδας Υψηλής Ραπτικής, προγραμματισμένες για τον Ιούνιο και Ιούλιο αντίστοιχα, ακυρώθηκαν. Η ανδρική εβδομάδα μόδας στο Μιλάνο θα παρουσιαστεί με τη γυναικεία τον Σεπτέμβριο, ενώ όσον αφορά την έκθεση Pitti Immagine Uomo και την ανδρική εβδομάδα μόδας του Λονδίνου, δεν έχει υπάρξει κάποια ανακοίνωση για την ακύρωσή τους, αλλά μάλλον είναι αναπόφευκτο.

Και τώρα;