Επιστρέφοντας στο show του Alexander McQueen Plato’s Atlantis είναι εύκολο να το χαρακτηρίσεις ως προπομπό της επανάστασης του streaming στη μόδα, ως προάγγελο του biomorphic design και το ξεκίνημα της εμμονής μας με τα πιο ιδιαίτερα και περίεργα παπούτσια. Η εκ των υστέρων γνώση μας, λέει επίσης, ότι αυτό ήταν και το τελευταίο τόσο καθηλωτικό show του McQueen.
Γράφοντας και διαβάζοντας όλα τα κείμενα της στήλης Past/Present συνειδητοποιώ πόσο ανακουφιστική είναι η βεβαιότητα αυτού που ακολουθεί – και πόσο καταπραϋντικό είναι να ανακαλύπτεις ξανά κάτι αναλλοίωτο, ειδικά σε ένα παρόν που κάθε μέρα έρχεται και με ένα επιπλέον άγχος. Αλλά, εδώ στο Vogue Runway, πιστεύουμε ότι η επιστροφή στο παρελθόν πρέπει να μας ωθεί και στο μέλλον.
Σχετικά με αυτό το show του McQueen, λοιπόν. Όταν πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο 2009, διαφημίστηκε ως το πρώτο livestreamed fashion show. Φιλοξενήθηκε στην online πλατφόρμα Showstudio του φωτογράφου Nick Knight και θεωρήθηκε επαναστατικό, εφόσον όλος ο κόσμος μπορούσε να παρακολουθήσει το show του πιο διανοούμενου και “υπερήρωα” σχεδιαστή μόδας της εποχής. Θεωρείται, επίσης, θρυλικό λόγω της προώθησής του από τη Lady Gaga, η οποία παρότρυνε τους θαυμαστές της – γνωστούς και ως Little Monsters – να παρακολουθήσουν το show, κίνηση που προκάλεσε το κρασάρισμα του site. Η ψηφιακή μόδα έχει προχωρήσει αρκετά από τότε, αλλά ακόμα και 10 χρόνια μετά, δεν φαίνεται να έχει συμβεί κάτι αντίστοιχου βεληνεκούς και με τόσο μεγάλο αντίκτυπο. Ναι, τα social media έχουν αλλάξει την επικοινωνία σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά στην κοινότητα της μόδας οι προηγμένες τεχνολογίες ψηφιακού σχεδιασμού, το 3D printing, το AR και το VR παραμένουν ακραίες εμμονές.