Filep’s Scrapbook: O Olivier Theyskens είναι στον Azzaro

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest

Filep’s Scrapbook: O Olivier Theyskens είναι στον Azzaro

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Courtesy of Azzaro
Courtesy of Azzaro

Από την αρχή της καριέρας του, ο Bέλγος Olivier Theyskens αγαπήθηκε για τη ποιητική αντίληψη που έχει για το σώμα, την σχεδιαστική του ιδιοσυγκρασία και την αγάπη που τρέφει για οτιδήποτε gothic. Ο βετεράνος σχεδιαστής με το πλούσιο βιογραφικό που περιλαμβάνει συνεργασίες με τον Rochas και τη Nina Ricci, μας αναλύει την πρώτη του συλλογή για τον οίκο Azzaro από τη θέση του δημιουργικού διευθυντή.


©Claessens & Deschamps

Αυτή είναι η πρώτη σας σχεδιαστική απόπειρα για τον Azzaro που περιλαμβάνει Υψηλή Ραπτική σε συνδυασμό με προτάσεις prêt-à-porter καθώς επίσης κάποια ανδρικά σύνολα….

Ξέρετε, αυτό είναι το αποτέλεσμα μιας πραγματικά γόνιμης προσπάθειας αλλά και συνεργασίας μεταξύ της ομάδας Azzaro, του ατελιέ και των εργοστασίων με τα οποία διατηρούμε πολύ στενή σχέση. Πράγματι, είναι η πρώτη μου απόπειρα και αφορά εξίσου το ανδρικό και το γυναικείο φύλο. Ήθελα να δημιουργήσω έχοντας για αφετηρία την ενέργεια και τη φιλοσοφία του οίκου Azzaro θέλοντας παράλληλα να υπογραμμίσω την απόλυτη τεχνογνωσία που τον χαρακτηρίζει. Η σημασία στην κοπή, η τέλεια ραφή των ρούχων και η άνεση των γραμμών διακρίνονται με ευκολία – τόσο στα κοστούμια όσο και τα φορέματα -υπογραμμίζοντας το στίγμα της συλλογής. Έδωσα έμφαση σε έννοιες όπως αυτή της γοητείας και της κομψότητας προσεγγίζοντας τα ρούχα μέσα από την αντίληψη μου για διαχρονικότητα.


©Courtesy of Azzaro

Ποια είναι τα κύρια  χαρακτηριστικά της;

Το μεγαλύτερο μέρος της προέκυψε μέσα από τον θαυμασμό που φέρω για τους σταρ της μεγάλης οθόνης και την αίγλη που τους περιβάλλει. Για τις γυναίκες ήθελα να εστιάσω στον αισθησιασμό μέσα από φορέματα φτιαγμένα από ελαστικό crêpe και γενικότερα ιδέες για ρούχα που είναι κοντά στο σώμα. Τα ανδρικά κοστούμια έχουν ένα πιο άνετο περίγραμμα που δεν επηρεάζει την κομψή τους εφαρμογή.

Πόσο εύκολη ήταν η μετάβασή σας στο θρυλικό οίκο Azzaro;

Η ιδιαιτερότητα, ο ερωτισμός, η νεανικότητα,  το γκλάμουρ, η κομψότητα, ο παρορμητισμός, το χιούμορ, η διαχρονικότητά … είναι όλα τους στοιχεία που αδιαμφισβήτητα χαρακτηρίζουν τον Azzaro και με κατευθύνουν προς μια δημιουργική  απελευθέρωση ενώ μου επιτρέπουν να συμπεριλάβω κάποιες από τις δικές μου γραφές – τόσο από τη δική μου επωνυμία όσο και από τις άλλες συνεργασίες που είχα στο παρελθόν. Πρόκειται για μια υπέροχη πρόκληση.

Ποια απο τα χαρακτηριστικά της κληρονομιάς του Loris Azzaro αγαπάτε περισσότερο;

Το πνεύμα του.


©Courtesy of Azzaro

…και πως ορίζετε την ισορροπία μεταξύ μιας πιθανής βελτίωσης της παρακαταθήκης του Loris Azzaro και της ευθύνης να δημιουργήσετε κάτι καινούργιο;

Αυτό είναι ένα πολύπλοκο ερώτημα. Σίγουρα ο στόχος μου είναι τα ρούχα να εμπνέουν ενθουσιασμό και συνάμα να εκπέμπουν σιγουριά και αυτοπεποίθηση σε αυτόν που τα φοράει. Παράλληλα, πιστεύω πως είναι σημαντικό η φιλοσοφία πίσω από το σχεδιασμό να συνάδει με το σήμερα, αλλιώς φοβάμαι πως δεν θα υπάρξει εξέλιξη.

Ποιος ο ρόλος του «savoir faire» στην προσέγγισή σας;

Οτιδήποτε δεν είναι καλά φτιαγμένο, αποτελεί μεγάλη σπατάλη και η κακή δουλειά πάντα φαίνεται. Τρέφω μεγάλη εκτίμηση σε οτιδήποτε αποκτά νόημα μέσα από τον καλό σχεδιασμό και σε αυτά που στοχεύουν στην τελειότητα. Αυτό μπορεί να αφορά ένα ρούχο που είναι εντελώς κεντημένο στο χέρι μέχρι ένα απλό πουλόβερ βιομηχανικής κατασκευής. Και τα δύο απαιτούν τεχνογνωσία. Αυτή είναι η επιτομή του «savoir faire». Η δουλειά που επιτελείται στα εργαστήρια μόδας πρέπει να ενθαρρύνεται. Μέσα στο πλαίσιο της ατομικής δημιουργικότητας και της υπέρογκης προσπάθειας που γίνεται για τη διατήρηση των ηθών του επαγγέλματος, οι τεχνίτες πορευονται με άξονα την ομορφιά ενώ η προστασία και ο σεβασμός προς το έργο τους επιδρά καθοριστικά στην διαιώνιση της χειροτεχνίας. Συνεπώς, εμπνέουν εμάς τους σχεδιαστές και το αγοραστικό κοινό για αλληλεγγύη.


©Courtesy of Azzaro

Αναρωτιέμαι για την ανάγκη της πολυτέλειας σε μια εποχή όπως αυτή, της απειλητικής πανδημίας;

Αυτό εξαρτάται από το ποιες ειναι οι  αξίες που συνδέει ο καθένας μας με τη συγκεκριμένη έννοια. Για μένα η πολυτέλεια ισούται με την εξαίρετη ποιότητα, τη φιλοδοξία στο σχεδιασμό και την ατόφια έμπνευση πίσω από μια δημιουργια, το σεβασμό, την ακεραιότητα και την καλή εξυπηρέτηση. Αυτές οι αξίες είναι διαχρονικές και θέλω να πιστεύω πως τις τηρώ με τον καλύτερο τρόπο. Για να εκτιμήσουμε τη βαθύτερη έννοια της πολυτέλειας πρέπει πρώτα να μάθουμε πώς να βιώνουμε αυτές τις αξίες σε μικρότερη κλίμακα μέσα από την καθημερινότητα μας. Αν θέλετε να μιλήσω για μένα, συχνά χάνομαι μέσα στη φύση, μου αρέσει να τρώω μέλι κηρήθρας, ακούω εκλεκτική μουσική και βυθίζομαι στα συναισθήματα που μου προκαλεί ο κινηματογράφος. Αυτές οι απλές καθημερινές στιγμές με βοηθούν να εκτιμήσω τη ζωή μέσα από τις προσωπικές μου επιλογές που δεν είναι απαραίτητα συνδεδεμένες με τη δουλειά μου. Έμαθα να εκτιμώ πολύ τη λεπτομέρεια και το χρόνο που δίνεται στα πράγματα μέχρι να πάρουν τη τελική τους μορφή. Για μένα, η ομορφιά ανέκαθεν υπήρξε ζωτικής σημασίας.


©Courtesy of Azzaro

Ένα μεγάλο μέρος των δημιουργιών σας καταλήγει να παρουσιάζεται μέσα από εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί. Τι είναι αυτό που καθιστά ένα ένδυμα άξιο για μια τέτοια μεταχείριση.

Δεν είναι αυτοσκοπός, αυτό μπορώ να το πω με σιγουριά. Η σχέση μου με αυτούς τους χώρους ήταν από πάντα κάπως χλιαρή γιατί δυσκολεύομαι να απολαύσω τη μόδα πέρα από το τρόπο που τη βιώνω από τη θέση του σχεδιαστή. Όσο οι ακαδημαϊκοί και οι ειδήμονες προσπαθούν να δώσουν ένα βαθύτερο νόημα στη μόδα, άλλο τόσο νιώθω την ανάγκη να τη βιώνω στη πιο απλή μορφή της χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις. Η εμπειρία του θεατή που βιώνει το ρούχο μέσα στο πλαίσιο μιας έκθεσης μπορεί και να είναι απογοητευτική καθώς αυτό δεν φοριέται από κάποιο ζωντανό ον και είναι αδύνατο να μεγεθυνθεί και να πάρει μυθικές διαστάσεις, όπως συμβαίνει στη πασαρέλα ή μέσα από το φωτογραφικό φακό και τα περιοδικά μόδας. Οταν βλέπω τη δουλειά μου να εκτίθεται βλέπω μαζί και τις αναμνήσεις που έχω με εκείνα τα ρούχα, οπότε δεν μπορώ να είμαι αντικειμενικός σε αυτό που με ρωτάτε. Νοιώθω εξίσου τυχερός και περήφανος για το υψηλό επίπεδο και τη ποιότητα των δύο αναδρομικών εκθέσεων που έγιναν με θέμα τη καριέρα μου – το 2018 στο MoΜu της Αμβέρσας και ένα χρόνο μετά στο Cité Dentelle Mode στο Calais της Γαλλίας -υπό την επιμέλεια της εκπληκτικής Lydia Kamitsis.


©Courtesy of Azzaro

Ποιο θα λέγατε πως είναι το μεγαλύτερο επίτευγμά σας στη μόδα;

Μέχρι στιγμής παραμένω ακόμα παθιασμένος και ειλικρινής απέναντί στη δημιουργικότητα και το όραμά μου. Έχω ακόμα πολλά που πρέπει να κάνω, κυρίως για να συνεχίσω να εξελίσσομαι.


©Courtesy of Azzaro

Ποιο οι μελλοντικοί σας στόχοι για τον Azzaro;

Με ενδιαφέρει να συνδυάσω το πνεύμα και τη προσέγγιση του κ. Loris Azzaro και τη δημιουργικότητά μου χωρίς να στοχεύω σε μια εγωκεντρική περιπέτεια. Κάθε άλλο. Θέλω να εκφράσω τη θηλυκότητα σε αρμονία με τη σεξουαλικότητα και την ακτινοβολία όπως καταγράφονται στην ίδια την αισθητική του ιδρυτή αυτού του οίκου. Μου αρέσει που είμαι σε αυτή την νέα, προνομιούχα θέση και μου δίνεται μια μεγάλη ευκαιρία να ερμηνεύσω εκ νέου τις δικές του γραμμές.


©Courtesy of Azzaro

Δείτε το video της Azzaro Couture collection

Διαβάστε επίσης | Filep’s Scrapbook: Ο Olivier Saillard απαντά στο ερωτηματολόγιο του Marcel Proust

Scroll to Top