Filep's Scrapbook: Ρούχα για όλες τις αισθήσεις από τον Johannes Warnke

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest

Filep's Scrapbook: Ρούχα για όλες τις αισθήσεις από τον Johannes Warnke

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Silvana Trevale
Silvana Trevale

Πλούσιες σε χρώματα και υφές, οι ευφάνταστές ιδέες του 26χρονου Johannes Warnke που γεννήθηκε στο μικρό χωριό Estenfeld της Βαυαρίας, είναι οτιδήποτε άλλο παρά συνηθισμένες. Η Lady Gaga υποκλίνεται στο ταλέντο του όπως επίσης ο Post Malone, που τίμησε το νεαρό σχεδιαστή όταν φόρεσε δημιουργίες του κατά την πρόσφατη εμφάνιση του στα Grammy Awards. Ο Johannes Warnke απαντά στις ερωτήσεις του Filep Motwary.


©Silvana Trevale

Πως συνειδητοποιήσατε την κλίση και το ταλέντο σας στη μόδα;

Οι γονείς μου υποστηρίζουν πως έμαθα να ζωγραφίζω από την ηλικία των τριών ετών, ενώ είχα αρχίσει ήδη να διακρίνω τα χρώματα, και να διαχωρίζω τους ανθρώπους ανάλογα με τις ενδυματολογικές τους επιλογές, το χρώμα των μαλλιών ή των ματιών τους. Στο νηπιαγωγείο παρατηρούσα τα άλλα παιδιά με τεράστιο ενδιαφέρον και περνούσα αρκετό χρόνο ονειροπολώντας είτε φτιάχνοντας ρούχα για κούκλες.

Κατά την εφηβεία και παράλληλα με το σχολείο, έκανα τη πρακτική μου στους Ermenegildo Zegna και s.Oliver αντίστοιχα, ενώ παρακολουθούσα μαθήματα ραπτικής σε κλασσικά ραφεία θέλοντας να αποκομίσω όσο το δυνατό περισσότερες γνώσεις. Ήταν μεγάλη η ανακούφιση που ένοιωσα όταν τελικά τελείωσα το λύκειο και έγινα αποδεκτός στο Central Saint Martins, το κολέγιο που ανέκαθεν υπήρξε το όνειρό μου.


©Silvana Trevale

Ποια ήταν η αρχική ιδέα πίσω από την συλλογή σας “Windows of Perception” και ποια ήταν η δημιουργική διαδικασία που ακολουθήσατε;

Παρακολουθώντας την αριστουργηματική ταινία του Wim Wenders “Wings Of Desire”, στην οποία οι άγγελοι λαχταρούσαν να ανακτήσουν τις ανθρώπινες τους αισθήσεις, διαπίστωσα πως οι ανάγκες μας έχουν πια μεταλλαχθεί μέσα από τις νέες υπαρξιακές ανησυχίες που προέκυψαν από τη χρήση των social media.

Η ατομική βελτίωση, η αποδοχή και η αυτοκυριαρχία πλέον καθορίζονται μέσα από την αποκωδικοποίηση του τέλειου selfie, μιας διαδικασίας που έχει αντικαταστήσει οτιδήποτε φυσικό ενώ έχει αλλοιώσει την κλασσική, κοινωνική αλληλεπίδραση. Επιπλέον, υπάρχει η επιθυμία για την τελειοποίηση του ανθρώπινου σώματος και πνεύματος και αυτή η ανάγκη καλύπτεται πλέον μέσα από εφαρμογές για αυτοσυγκέντρωση, γιόγκα, διατροφής κτλ.

Συλλέγοντας αυτές τις καταγραφές, δημιούργησα μια συλλογή στην οποία ενέταξα στοιχεία από την Brutalisτ αρχιτεκτονική μαζί με άλλες αφηρημένες έννοιες όπως αυτήν της ηρεμίας, της προσοχής, της παρουσίας και της ομαδικότητας. Ήθελα να δω πως όλα αυτά μαζί μπορούν να συνυπάρξουν.


©Ethan Hart

Εμπνέεστε από άλλα στοιχεία πέρα από τη μόδα;

Θα μπορούσα να εμπνευστώ από τη μόδα, όχι όμως για να δημιουργήσω, αλλά από ανάγκη για να τελειοποιήσω κάποιο είδος ραφής ή να βελτιωθώ σε κάποια τεχνική. Μου αρέσουν άλλα πράγματα, όπως πχ ο χορός, που είναι το δεύτερο μου πάθος. Με συναρπάζει το σώμα, η κίνηση σε συνδυασμό με το πνεύμα, τη φιλοσοφία και τη ψυχολογία.


©Silvana Trevale

Πώς θα περιγράφατε τη γραφή σας, τον τρόπο που δημιουργείτε και ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείτε για κάθε νέα συλλογή σας;

Είναι πάντα δύσκολη αυτή η ερώτηση και υπάρχει ο κίνδυνος να φανώ υπερφίαλος ή ακόμα και βαρετός.  Κάποιοι περιγράφουν τη δουλειά μου πνευματική, υπερβατική, αιθέρια και απόκοσμη. Ωστόσο μου δίνει ιδιαίτερη ικανοποίηση όταν το μήνυμα της συλλογής περνά προς τα έξω στην ολότητα του. Η αφετηρία μου παραμένει το συναίσθημα όπως αυτό διοχετεύεται μέσα από το σχεδιασμό, τη ραφή ακόμα και τα υφάσματα που διαλέγω, τα οποία βάφω μόνος μου στο χέρι στην πίσω αυλή του σπιτιού μου.

Ακολουθεί μια διεξοδική έρευνα που περιλαμβάνει κείμενα, ήχους, τοπία, εικόνες, ζωγραφική. Αρχίζω να δουλεύω υφάσματα με τη μέθοδο του μουλάζ και σιγά σιγά όλα αποκτούν νόημα. Όσο η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη, γίνομαι ακόμα πιο αποφασιστικός σε σχέση με τη κατεύθυνση που τελικά θα ακολουθήσω. Ξέρετε, ενώ η δουλειά μου δεν είναι μινιμαλιστική, όλα τα στοιχεία που την συνθέτουν βρίσκονται σε απόλυτη αρμονία μεταξύ τους. Ακόμα και οι τεχνικές διακόσμησης οι οποίες εφαρμόζω, όπως πχ το βάψιμο των υφασμάτων και οι διαφορετικές στρώσεις των υφών που χρησιμοποιώ, βασίζονται σε μία λογική που υπερβαίνει την αισθητική και έχουν απώτερο στόχο τη συμμετρία.


©Silvana Trevale

Πως επηρέασε η πανδημία τον τρόπο που εργάζεστε;

Αυτό που βιώνουμε μέσα από την πανδημία στέκεται κάπως ειρωνικά απέναντί στην ιδέα αυτής της συλλογής. Η εμπειρία μιας επίδειξης μόδας δεν είναι πια εφικτή παρά μόνο μέσα από το Instagram ενώ η συλλογή μου αφορά την ιδέα της φυσιολογικής κοινωνικοποίησης και όχι αυτής που έχει εξελιχθεί τον τελευταίο χρόνο μέσα από το διαδίκτυο.

Οι λεπτομέρειες στη ραφή, ο ήχος του βαδίσματος των μοντέλων και ο αέρας, σίγουρα θα έδιναν μια ποιητική διάσταση στα ρούχα. Όλα βιώνονται μόνο μέσω φωτογραφιών και βίντεο χωρίς τη φυσική παρουσία του κοινού. Είναι οξύμωρο.  Για να τελειώσω αυτή τη συλλογή επέστρεψα στο πατρικό μου που είναι κοντά στη φύση. Εκεί συνειδητοποίησα πως η απόφαση αυτή έκανε καλό στην αχαλίνωτη φαντασία μου. Δουλεύοντας μακριά από τις μεγαλουπόλεις, κατάφερα να ηρεμήσω, να βρω τον εαυτό μου και δεν υπήρχε καμία ηχητική παρέμβαση πέραν αυτής του θροΐσματος των φύλλων.

Παρόλο που είμαι πολύ κοινωνικό άτομο, η επιλογή απομόνωσης για εργασία, αποδείχθηκε ζωτικής σημασίας και σίγουρα η γαλήνη μου έδωσε την αυτοπεποίθηση που χρειαζόμουν για να εργασθώ, χωρίς να βασίζομαι στη καθοδήγηση των καθηγητών και των φίλων μου.


©Silvana Trevale

Τι είναι αυτό που σας συναρπάζει στη μόδα;

Μάλλον το γεγονός ότι ανάλογα με την οπτική και την παιδεία του θεατή, αυτή μπορεί να μεταφραστεί ως τέχνη, ιστορία, ψυχολογία και άλλα τόσα. Η μόδα είναι αντιφατική με την ίδια της τη φύση αφού η πεμπτουσία της περικλείει τόσο τον καταναλωτισμό όσο και την παρακμή την ίδια στιγμή που είναι καθόλα υλιστική.


©Silvana Trevale

Διαβάστε επίσης | Filep’s Scrapbook: Η αναγέννηση της Iris Van Herpen

Scroll to Top