Filep’s Scrapbook: Οι Victoria/Tomas βλέπουν τη μόδα εις διπλούν!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest

Filep’s Scrapbook: Οι Victoria/Tomas βλέπουν τη μόδα εις διπλούν!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Zeb Daemen | Victoria Feldman and Tomas Berzins
Zeb Daemen | Victoria Feldman and Tomas Berzins

«Ενώ η Γαλλία βρισκόταν σε πλήρη ακινησία λόγω του εθνικού εγκλεισμού που έφερε η πανδημία, για τη Victoria Feldman και τον Tomas Berzins φάνηκε πως ήταν η κατάλληλη στιγμή για να επαναπροσδιορίσουν το αρχικό τους όραμα. Μόλις μια βδομάδα μετά τη παρουσίαση της κολεξιόν τους για τον επόμενο Χειμώνα, ξεκλέβω λίγο από τον χρόνο τους για μια αποκλειστική μίνι συνέντευξη».

Ήταν το 2012, τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη τους συνάντηση σε μια σχολή μόδας του Παρισιού, όταν η Victoria Feldman και ο Tomas Berzins ίδρυσαν την επωνυμία VICTORIA / TOMAS και αποφάσισαν να περάσουν το υπόλοιπο της ζωής τους μαζί.

Το νεαρό ζευγάρι που  έμελλε να εξελιχθεί σε μια από τις σημαντικότερες φωνές της γενιάς του, είχα τη τύχη να πρωτοσυναντήσω το 2013, στους πανέμορφους κήπους της Villa Noailles, όταν είχε επιλεγεί για να διαγωνιστεί στο γνωστό Hyeres Festival, που λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο στο ομώνυμο θέρετρο – το γηραιότερο στη Γαλλική Ριβιέρα.

Φτάνοντας στο σήμερα, το ζευγάρι παρουσιάζει πλέον τις συλλογές του στο επίσημο πρόγραμμα της εβδομάδας μόδας του Παρισιού με μεγάλη επιτυχία.

Με τις πρόσφατες αλλαγές που έφερε η πανδημία, έκαναν μια μικρή παύση για να επιστρέψουν δυναμικά με ιδέες που περιστρέφονται γύρω από τη δυαδικότητα και ρούχα με προέλευση 100% Made in France.

Η πιο κάτω συνέντευξη έγινε με αφορμή τη νέα τους στρατηγική που φέρει το γενικό τίτλο Binôme και αφορά συλλογές ρούχων που φοριούνται και από τις δύο όψεις…


©Arthur Delloye

FM: Victoria και Tomas, πολύ χαίρομαι που συναντιόμαστε ξανά. Αλήθεια, πως έχει αλλάξει η οπτική σας σε σχέση με τη μόδα μέσα στα χρόνια που δημιουργείτε; Τι ήταν η μόδα για εσάς τότε, όταν ανταλλάξαμε χειραψίες στο σπίτι της Marie-Laure de Noailles;

Η σχέση μας με τη μόδα ξεκίνησε σχεδόν την ίδια στιγμή με την προσωπική μας σχέση, έτσι η εξέλιξή μας είναι παράλληλη. Όσο περνάει ο καιρός κατανοούμε καλύτερα τις ανάγκες και μαθαίνουμε από τα λάθη μας. Ξέρετε, ήμασταν μόνο 20 και 22 ετών όταν δημιουργήσαμε την εταιρία και σίγουρα υπήρχε αφέλεια σε κάποιες από τις επιλογές μας, όμως μοιραζόμασταν το ίδιο πάθος για όμορφα ρούχα. Από τότε, ελπίζουμε πως γίναμε πιο υπεύθυνοι, πιο ενημερωμένοι και πως έχουμε ωριμάσει μέσα από αυτό που κάνουμε. Σίγουρα, δεν αρκεί να δημιουργούμε κομμάτια που είναι όμορφα και αυτό είναι εντελώς αντιφατικό με τη πρώιμη στάση μας! Μας αφορά το μήνυμά που θα περάσουμε προς τα έξω να είναι σε συνδυασμό με τα ρούχα και μαζί να αποτελέσουν μια θετική αλλαγή για τη μόδα και την κατανάλωση σε ένα ουσιαστικότερο επίπεδο.


©Arthur Delloye

FM: Υποθέτω πως το γεγονός ότι ξεκινήσατε τη καριέρα σας ως ζευγάρι, ήταν τελικά πλεονέκτημα;

V: Ναι, όντως ήταν πλεονέκτημα. Αν γινόταν με διαφορετικό τρόπο, σίγουρα το ταξίδι θα ήταν δύσκολο και μοναχικό! Είναι σημαντικό να έχεις μια απάντηση σε κάθε ερώτημα από κάποιον που εμπιστεύεσαι και μοιράζεσαι τους ίδιους στόχους.

T: Γνωρίζουμε πολλές επιτυχημένες εταιρείες που ξεκίνησαν από ζευγάρια, όπως συνέβη και με μας. Πρόκειται λοιπόν για ένα συνδυασμό δημιουργικότητας και σκέψης. Με τη πάροδο του χρόνου, αρχίσαμε σιγά σιγά να μαθαίνουμε πως να καλύπτουμε τις ανάγκες μιας επιχείρησης, το μάρκετινγκ κτλ. Έτσι, στη περίπτωση που κάποιος από εμάς πρέπει να επικεντρωθεί στη συλλογή, ο άλλος αναλαμβάνει τις πωλήσεις ή την επικοινωνία και αυτά είναι θέματα που πλέον είμαστε εξίσου ικανοί για να διαχειριστούμε.


©Arthur Delloye

FM:  Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση, πρωτίστως στη δημιουργία του brand name VICTORIA / TOMAS και έπειτα στην επιτυχία του; 

V: Ήμασταν πολύ νέοι χωρίς ιδιαίτερες επαγγελματικές σχέσεις και αυτό μας εμπόδιζε να έχουμε ουσιαστική πρόσβαση στον κλάδο. Σήμερα μας βοηθά το γεγονός ότι συμμετέχουμε στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού που είναι η πιο διάσημη στον κόσμο και αυτό ανεβάζει τον πήχη, αφού πρέπει να εργαστούμε ακόμα πιο σκληρά για διατηρήσουμε το ενδιαφέρον του κόσμου αναλλοίωτο.

T: Όταν ξεκινούσαμε ήμασταν ανυπόμονοι και θέλαμε πολλά και αντίθετα πράγματα μεταξύ τους και όλα την ίδια στιγμή.

Για να γίνουν ευδιάκριτοι οι στόχοι που μας οδήγησαν στο σημείο που βρισκόμαστε τώρα, χρειάστηκαν χρόνια. Η κατανόηση και η εκμάθηση της δουλειάς είναι σημαντικοί παράγοντες για να επέλθει η εξέλιξη. Το μυστικό για κάθε μεγάλο βήμα βρίσκεται στην υπομονή και την αφοσίωση.


©Arthur Delloye

FM: Tι επηρεάζει τον τρόπο που δημιουργείτε και καταναλώνετε τη μόδα; 

Τ: Από παιδί, πραγματικά θαυμάζω ρούχα υψηλής ποιότητας. Πρωτίστως με ενδιαφέρει η ουσία της λεπτομέρειας και θα έλεγα πως η αντίληψη για την τέχνη του ενδύεσθαι είναι κάπως εμμονική. Για μένα η κατασκευή του ρούχου δεν είναι απλά ο συνδυασμός υφασμάτων και η ραφή τους αλλά η διάθεση που επακολουθεί όταν φοριούνται στο σώμα.

V: Θέλουμε να δημιουργούμε  ρούχα που είναι «αληθινά», που μπορούν να φορεθούν από πραγματικούς ανθρώπους, στη καθημερινότητά τους. Θέλουμε να είμαστε η απάντηση στη ερώτηση “τι θα φορέσω σήμερα και κάθε άλλη μέρα”;


©Arthur Delloye

FM: Ποια είναι η δημιουργική διαδικασία που ακολουθείτε; Πού βρίσκεται για παράδειγμα το εργαστήρι σας; Πως ξεκινάτε κάθε νέα συλλογή; 

V: Τα τελευταία τέσσερα χρόνια το στούντιο μας βρίσκεται στο 19ο διαμέρισμα του Παρισιού, σε μια πολύ όμορφη συνοικία, δίπλα από το πάρκο Buttes Chaumont, που είναι κάτι σαν το  «Central Park» της Νέας Υόρκης. Δουλεύουμε με μια μικρή ομάδα των 10 ατόμων περίπου, όλοι τους πολύ νέοι, μεταξύ 20 μέχρι 36 ετών. Είμαστε τυχεροί που έχουμε ανθρώπους που είναι κοντά μας από τότε που ξεκινήσαμε. Μας ενδιαφέρουν σχέσεις ποιότητας.

T: Η αρχή κάθε σεζόν ξεκινά με διάλογο. Ανατρέχουμε στις προηγούμενες συλλογές και αναλύουμε τα στοιχεία τους, τι θα διατηρήσουμε και τι όχι.


©Arthur Delloye

Ακολουθεί η διαδικασία επιλογής υφασμάτων, καθώς μπορεί να αποτελέσει πηγή έμπνευσης.

Μια υφή ή ένας χρωματικός τόνος μπορεί να ακυρώσει όλες τις προηγούμενες επιλογές ενώ κάθε συλλογή είναι σαν μια μηχανή αέναης κίνησης, που αναγκάζεται να περιοριστεί στα χρονικά όρια που τη διαχωρίζει από την επόμενη.


©Arthur Delloye

FM: Ποιο ήταν το όραμά σας για τον επόμενο Χειμώνα; Διακρίνω πως στο ατελιέ σας υπήρχε μια αναγεννησιακή διάθεση που προέκυψε μέσα από τον περιορισμό της πανδημίας; 

Πράγματι, με τη συλλογή για αυτό το καλοκαίρι ανοίξαμε ένα νέο κεφάλαιο για την επωνυμία μας, και ελπίζουμε για ολόκληρη την αγορά μόδας.

Όσο ήμασταν κλεισμένοι στο σπίτι σκεφτόμασταν όλα αυτά που συμβαίνουν στον κόσμο και καταλήξαμε πως η αλλαγή είναι κάτι που πρέπει να ξεκινήσει από τον καθένα μας. Μετά από πολλές σκέψεις, προέκυψε η ιδέα με το γενικό τίτλο «BINôME» που αφορά ρούχα διπλής όψεως – κάτι που επαναλαμβάνεται και στη συλλογή του Χειμώνα 20/21 που μόλις δείξαμε και έχει το τίτλο «COZYRISTIC».


©Arthur Delloye

Το καθένα αποτελείται από δύο εντελώς διαφορετικές στιλιστικά προτάσεις: η μία πλευρά καλύπτει ανάγκες της καθημερινότητας και αφορά κλασικές ιδέες εμπνευσμένες από την απλότητα της ανδρικής γκαρνταρόμπας. Η άλλη πλευρά θα δίνει σημασία σε λεπτομέρειες, όπως περίπλοκα κεντήματα ή πχ μανίκια από μετάξι. Έτσι, κάθε κομμάτι θα επιτρέπει εναλλαγές σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Αναπόφευκτα με αυτή την ιδέα μειώνεται κατά το ήμισυ η ανάγκη της κατανάλωσης.


©Arthur Delloye

FM: Πως σας επηρεάζει η τρέχουσα κατάσταση και ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

T: Για εμάς δεν έχουν αλλάξει πολλά, απλώς το μυαλό μας είναι απασχολημένο περισσότερο από ποτέ. Θέλουμε να επικεντρωθούμε στις σχέσεις που έχουμε με τους πελάτες  και τα καταστήματα που μας στηρίζουν σε αυτή τη δύσκολη φάση.


©Arthur Delloye

Στο εγγύς μέλλον θέλουμε να χτίσουμε μια μεγαλύτερη και ισχυρότερη ομάδα.

V: Κύριος στόχος μας είναι να αναπτύξουμε την ιδέα «BINôME» και αυτή η νέα προοπτική κατανάλωσης να ενσωματωθεί στη γενικότερη αγορά μόδας που ήδη οδεύει προς μια θετικότερη εξέλιξη.


©Arthur Delloye

Διαβάστε επίσης | Filep’s Scrapbook: Starstruck – Ο Μαγικός Κόσμος του Gary Lee Boas

Scroll to Top