Η δουλειά της Iris Van Herpen βρίσκεται σε παράλληλη εξέλιξη με την τεχνολογία. Η τέχνη της δημιουργίας του ενδύματος σε συνδυασμό με την αποκλειστικότητα της Υψηλής Ραπτικής, ωθούν τη σχεδιάστρια σε μια συνεχή αναζήτηση αξιών με γνώμονα την ανθρώπινη ύπαρξή και το σύμπαν. Με λάβαρο την καλοκαιρινή της συλλογή που φέρει το γενικό τίτλο Roots of Rebirth (Ρίζες της Αναγέννησης) η Ολλανδή σχεδιάστρια, απαντά στις ερωτήσεις του Filep Motwary.
FM: Από που πηγάζει η έμπνευση της καλοκαιρινή συλλογής Υψηλής Ραπτικής που μόλις δείξατε;
IVH: Όλα ξεκίνησαν από το βιβλίο «Entangled Life» του βιολόγου Merlin Sheldrake, που καταπιάνεται με τον ιστό της φύσης και με τις αλληλεπιδράσεις, την αλληλοβοήθεια και την επικοινωνία μεταξύ των φυτών, σε σχέση με τις θρεπτικά στοιχεία που ανταλλάσσουν μεταξύ τους μέσω του αέρα.
Η πρόσφατη απομόνωση σε συνδυασμό με την αποκοπή μας από το σύνηθες κοινωνικό μας περιβάλλον, λόγω της πανδημίας, με ώθησαν στην αναζήτηση αρχέγονων μορφών έκφρασης γύρω από την έννοια της αλληλεγγύης. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, προσπάθησα να επαναπροσδιορίσω τη γενικότερη αντίληψη που υπάρχει για τη διασύνδεση του καθενός μας με το κόσμο στον οποίο ζούμε. Εννοιολογικά, η ιδέα της αναγέννησης ως αφετηρία, μεταφράστηκε μέσα από τη θάλασσα και τους σπόρους που μεταφέρονται μέσα από τα κύματα της.
FM: Ποια looks της συλλογής είναι αυτά που ξεχωρίζετε;
IVH: Ξεχωρίζω το φόρεμα «Henosis» που φορέθηκε από τη Natalia Vodianova. Είναι φτιαγμένο από πολλές στρώσεις ημιδιάφανης λευκής δαντέλας, διακοσμημένης από εκατοντάδες μικρά πτερύγια που ακτινοβολούν έντονα με τη κίνηση, προσδίδοντας την έννοια της διασύνδεσης.
Ένα άλλο φόρεμα που αγαπώ, λέγεται «Apotheosis» και φτιάχτηκε ειδικά για την την Ολλανδο-Ιρανή τραγουδίστρια Sevdaliza. Είναι όλο φτιαγμένο στο χέρι, από πλισαρισμένα κομμάτια μεταξιού που στροβιλίζονται δεξιά και αριστερά από το σώμα με απόλυτη συμμετρία, καταλήγοντας να πλαισιώνουν το πρόσωπο της ερμηνεύτριας.
Σε αυτή τη συλλογή περιλαμβάνεται επίσης η συνεργασία μου με τον καλλιτέχνη Casey Curran μέσα από τη δημιουργία δύο κινητικών κορωνών που συμβολίζουν την συνεχή αναζήτηση του μυαλού στην καλύτερη εκδοχή του.