Getty Images
Getty Images
Getty Images

Η Condé Nast ανακοινώνει την εξάλειψη εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2030

Ο όμιλος αποκάλυψε το επόμενο βήμα της περιβαλλοντικής του στρατηγικής που περιλαμβάνει έναν ψηφιακό οδηγό με ορισμούς γύρω από τη βιωσιμότητα, αλλά και την εκμηδένιση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2030.

Το ξέσπασμα της πανδημίας σηματοδότησε την έναρξη του διαλόγου για πραγματική αλλαγή στη βιομηχανία της μόδας. Μία ομάδα σχεδιαστών, συμπεριλαμβανομένων των Dries Van Noten, Gabriela Hearst και Marine Serre υπέγραψαν μία ανοιχτή επιστολή, προτείνοντας την ανασύσταση του καθιερωμένου προγράμματος της μόδας, με σκοπό να κάνουν τις επιχειρήσεις τους πιο κοινωνικά και περιβαλλοντικά βιώσιμες. Το μέλλον της βιομηχανίας συζητήθηκε εκτενώς και στο Vogue Global Conversations τον προηγούμενο μήνα, με τον Marc Jacobs να λέει ότι φαίνεται πως ο τρόπος που λειτουργεί τώρα η μόδα, δεν θα υπάρχει στο μέλλον.

Αυτές τις κρίσιμες στιγμές, ο όμιλος Condé Nast, ιδιοκτήτης κάποιων από τους μεγαλύτερους τίτλους όπως Vogue, GQ, The New Yorker και Wired, αποδεικνύει τη σημασία του ρόλου που μπορούν να παίξουν τα media. Ως μέρος της επόμενης φάσης της παγκόσμιας στρατηγικής της για τη βιωσιμότητα, η Condé Nast δεσμεύτηκε να μεταβεί σε καθεστώς μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2030. Επίσης, αναμένεται να εκδώσει το Sustainable Fashion Glossary, έναν οδηγό με 250 όρους-κλειδιά για ζητήματα βιωσιμότητας, σε συνεργασία με το Centre for Sustainable Fashion του London College of Fashion και την υποστήριξη των διευθυντών της Vogue παγκοσμίως.

Το γλωσσάρι, που είναι διαθέσιμο online, προήλθε μετά την αναγνώριση της ανάγκης για δράση όσον αφορά την εκπαίδευση πάνω στη βιωσιμότητα στη μόδα, από τους editors-in-chief. Περιλαμβάνει μερικά από τα σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζει η βιομηχανία στις μέρες μας, όπως η διαφάνεια, η βιοποικιλότητα και η εξισορρόπηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Οι πληροφορίες του θα ανανεώνονται συνεχώς με νέους όρους και συζητήσεις.

«Στην Condé Nast πιστεύουμε ότι η ευημερία των ανθρώπων, των επιχειρήσεων και του πλανήτη είναι αλληλένδετες. Δεν μπορούμε να ενδιαφερόμαστε για τη μία και να αμελούμε τις άλλες», λέει ο Wolfgang Blau, global chief operating officer και πρόεδρος στην Condé Nast. «Η 5ετής στρατηγική μας για τη βιωσιμότητα αποδεικνύει την αφοσίωσή όλων των ομάδων μας διεθνώς να δουλέψουν με τους εργαζόμενους της βιομηχανίας και να εκμεταλλευτούν την επιρροή των brand μας για να ευαισθητοποιήσουν τον κόσμο».


©Tim Boddy

«Όσο οι κυβερνήσεις, οι επιχειρήσεις, και οι εθελοντικές οργανώσεις σε όλο τον κόσμο προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την πανδημία, η πρόκληση της κλιματικής αλλαγής παραμένει και οι εταιρίες σαν τη δικιά μας πρέπει να αναλάβουν δράση. Τα brand της Condé Nast έχουν παγκόσμια επιρροή, φθάνοντας τα 1 δισ. αναγνώστες τον μήνα, γεγονός που γεννά από μόνο του μία ευθύνη», συνεχίζει.

«Η ευαισθητοποίηση γύρω από το θέμα της κλιματικής κρίσης είναι σημαντική, αλλά αυτή τη στιγμή είναι το ίδιο σημαντικό να επεκτείνουμε τον διάλογο και να επικεντρωθούμε στις λύσεις», εξηγεί ο Blau για το γλωσσάρι. «Για αυτόν τον διάλογο και για το πώς να κάνουμε τη βιομηχανία πιο βιώσιμη,  η μόδα χρειάζεται μία κοινή γλώσσα με επιστημονικούς όρους που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε όλοι».

«Η Dilys Williams, διευθύντρια του Centre for Sustainable Fashion και καθηγήτρια σχεδίου μόδας με βάση τη βιωσιμότητα στο London College of Fashion προσθέτει: «Το Sustainable Fashion Glossary εισάγει μία ενημερωμένη και δημιουργική έκφραση της μόδας στο πλαίσιο της εποχής. Ας ελπίσουμε ότι οι κατηγοριοποιήσεις, οι διευκρινίσεις και οι ορισμοί του θα αλλάξουν τον διάλογο της μόδας, ανακαλύπτοντας την ομορφιά και τη δημιουργικότητα που υπάρχει στις οικολογικές πρακτικές».

Η δέσμευση της Condé Nast για μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από το 2030 πηγαίνουν πέρα από τον στόχο του 2018 IPCC report, που τόνισε πως οι εκπομπές πρέπει να εκμηδενιστούν μέχρι το 2050 για να μειωθεί η υπερθέρμανση του πλανήτη κατά 1.5°C. Ο όμιλος έχει θέσει αρχικό στόχο 20% μείωση στις εταιρικές εκπομπές και 10% μείωση στις εκπομπές από την εφοδιαστική αλυσίδα, μέχρι το 2021. Επιπλέον, θα συνεργαστεί με πιο βιώσιμους παραγωγούς για καλύτερα υλικά για τη χρήση 100% βιώσιμου χαρτιού, πιστοποιημένο από το Programme for the Endorsement of Forest Certification και το Forest Stewardship Council, μέχρι το 2021.

Το 2019, η Condé Nast έγινε η πρώτη εταιρία στον τομέα των media που υπέγραψε το Fashion Industry Charter for Climate Action, πρωτοβουλία των Ηνωμένων Εθνών και του τμήματος United Nations Framework Convention on Climate Change (UNFCCC), τον Δεκέμβριο του 2018. Τέλος, ο όμιλος υπέγραψε το  New Plastics Economy Global Commitment του ιδρύματος Ellen MacArthur και υποσχέθηκε να μειώσει το μη-ανακυκλώσιμο πλαστικό από όλα τα προϊόντα της αγοράς του μέχρι το 2025.

Read more at vogue.co.uk

Διαβάστε επίσης | Earth Day 2020: Για τη Stella McCartney κάθε μέρα είναι «Ημέρα της Γης»

Scroll to Top