o-οίκος-gucci-θα-μειώσει-τα-σόου-του-η-υπόλοι-144614

Μερικούς μήνες μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, ένα είναι σίγουρο: η παγκόσμια κρίση θα αλλάξει για πάντα τη βιομηχανία της μόδας. Και όταν νιώσουμε ξανά «κανονικά», θα είναι κάτι πρωτόγνωρο, με τα μεγαλεπήβολα καταστήματα της περασμένης περιόδου να βουλιάζουν και πολλούς – νέους κυρίως – σχεδιαστές να εγκαταλείπουν το όνειρό τους. Και όσον αφορά τα σόου; Όσο φαντασμαγορικά είναι, τόσο κοστοβόρα, μη βιώσιμα και «επικίνδυνα» θα είναι από εδώ και πέρα.

Τις τελευταίες εβδομάδες, σχεδιαστές, επιχειρήσεις, brands και διεθνείς οργανισμοί μόδας, έχουν ξεκινήσει να προτείνουν πιθανές αλλαγές. Περίπου ένα χρόνο μετά το περσινό resort σόου στο Musei Capitolini της Ρώμης, ο Alessandro Michele, δημοσίευσε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram κάποιες από τις αλλαγές που σκέφτεται. Σε μορφή ημερολογίου, ο Michele αποκάλυψε κομμάτια από τις σκέψεις του εγκλεισμού, “Notes from the Silence”, και μίλησε για την απόρριψη του παραδοσιακού ετήσιου ημερολογίου της μόδας, με σκοπό την ανάδειξη της προσωπικής έκφρασης. Συγκεκριμένα, στις 3 Μαΐου έγραψε πως «θα συναντιόμαστε μόνο δύο φορές τον χρόνο, για να μοιραζόμαστε τα κεφάλαια μιας νέας ιστορίας».

View this post on Instagram

*DIARIO*

A post shared by Alessandro Michele (@alessandro_michele) on

Όπως είναι φυσικό, οι σκέψεις του συζητήθηκαν πολύ στον χώρο της μόδας της τελευταίες ημέρες, με τον ίδιο να αναλύει τον συλλογισμό και τις ανησυχίες του σε μία ψηφιακή συνάντηση, μερικές μέρες πριν. Τα λόγια του ήταν αισιόδοξα και ποιητικά: «Δεν πρέπει να αρχίσουμε ξανά με τον ίδιο τρόπο, χωρίς ανάσα. Ήταν τόσο δύσκολο. Θέλω να ξεκινήσω εισπνέοντας νέο αέρα με οξυγόνο», εξήγησε. Οι λεπτομέρειες χρειάζονται χρόνο, αλλά ένα νέο σχέδιο άρχισε ήδη να παίρνει σάρκα και οστά. Τα δύο πλέον σόου του οίκου – από τα πέντε που ήταν πριν – προγραμματίζονται για το φθινόπωρο και την άνοιξη. Το σόου του Σεπτεμβρίου παραμένει προς το παρόν εκτός προγράμματος. Ο Michele άφησε να εννοηθεί ότι δεν θα υπάρχει αρκετός χρόνος για προετοιμασία.

Το ζήτημα του κοινoύ στις επιδείξεις θα αποφασιστεί με βάση τις υποδείξεις της κυβέρνησης σχετικά με τον συνωστισμό. Τα Resort σόου, ένα από τα πέντε μεγάλα σόου που διοργανώνει ο οίκος, θα φωτογραφηθούν στα στούντιο. Το ψηφιακό σόου που θα παρουσιαστεί στο Milan Digital Fashion Week στις 17 Ιουλίου, θα αποτελέσει «επίλογο», για τον παραδοσιακό τρόπο που παρουσίαζε μέχρι πρόσφατα η Gucci τις επιδείξεις της.

Και ενώ οι όποιες προσπάθειες για αλλαγή και προσαρμογή είναι ό,τι χρειάζεται περισσότερο η μόδα αυτή τη στιγμή, η πρωτοβουλία του Michele προέρχεται από μόνο έναν οίκο. Ο ίδιος ενθάρρυνε τον ανοιχτό διάλογο με τους υπόλοιπους οίκους, καθώς η ανασύσταση του καθιερωμένου προγράμματος της βιομηχανίας θα χρειαστεί συνεργασία σε παγκόσμια κλίμακα, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Φυσικά, τόνισε πως μεγάλος μέρος της ευθύνης θα πέσει στον Marco Bizzarri, τον Πρόεδρο και CEO της εταιρίας, ο οποίος εκτός από τους πελάτες, πρέπει να σκεφτεί και τους 40 εκατ. ακόλουθους στα social media. «Ο κόσμος της μόδας έχει μετατραπεί σε ένα είδους “Woodstock”, ανοιχτό στο ευρύ κοινό», συνέχισε. «Μας ακολουθούν τόσοι πολλοί άνθρωποι που δεν έχουν μπει ποτέ στα καταστήματά μας. Η κοινότητα είναι διασκορπισμένη σε όλο τον κόσμο».

O οίκος Gucci θα μειώσει τα σόου του. Η υπόλοιπη βιομηχανία;-1
©PixelFormula
1/1
Native Share

«Έχω πάθος για τα σόου, αλλά ίσως χρειαστεί να είμαστε ανοιχτοί και να τα αντιληφθούμε με άλλο τρόπο. Αυτό μας προτείνει η τωρινή κατάσταση», επισήμανε ο δημιουργός, υποδεικνύοντας ότι τα σόου δεν είναι η αρχή και το τέλος για την αλληλεπίδραση του κόσμου – παρόλο που το κόστος τους δείχνει ότι είναι. Ο διάλογος αναμένεται να συνεχίσει, ενώ στο μεταξύ ο οίκος λανσάρει ένα gender fluid ψηφιακό τμήμα στην ιστοσελίδα του, με τίτλο Gucci Mx.

Read more at vogue.com

Διαβάστε επίσης | Gucci: Το ημερολόγιο καραντίνας του Alessandro Michele και η νέα κατεύθυνση