Μερικούς μήνες μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, ένα είναι σίγουρο: η παγκόσμια κρίση θα αλλάξει για πάντα τη βιομηχανία της μόδας. Και όταν νιώσουμε ξανά «κανονικά», θα είναι κάτι πρωτόγνωρο, με τα μεγαλεπήβολα καταστήματα της περασμένης περιόδου να βουλιάζουν και πολλούς – νέους κυρίως – σχεδιαστές να εγκαταλείπουν το όνειρό τους. Και όσον αφορά τα σόου; Όσο φαντασμαγορικά είναι, τόσο κοστοβόρα, μη βιώσιμα και «επικίνδυνα» θα είναι από εδώ και πέρα.
Τις τελευταίες εβδομάδες, σχεδιαστές, επιχειρήσεις, brands και διεθνείς οργανισμοί μόδας, έχουν ξεκινήσει να προτείνουν πιθανές αλλαγές. Περίπου ένα χρόνο μετά το περσινό resort σόου στο Musei Capitolini της Ρώμης, ο Alessandro Michele, δημοσίευσε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram κάποιες από τις αλλαγές που σκέφτεται. Σε μορφή ημερολογίου, ο Michele αποκάλυψε κομμάτια από τις σκέψεις του εγκλεισμού, “Notes from the Silence”, και μίλησε για την απόρριψη του παραδοσιακού ετήσιου ημερολογίου της μόδας, με σκοπό την ανάδειξη της προσωπικής έκφρασης. Συγκεκριμένα, στις 3 Μαΐου έγραψε πως «θα συναντιόμαστε μόνο δύο φορές τον χρόνο, για να μοιραζόμαστε τα κεφάλαια μιας νέας ιστορίας».