Εκθέσεις: Η 26χρονη Joy Labinjo ξεκίνησε το νέο σώμα της δουλειάς της για τη Breeder Gallery στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ήταν η στιγμή που οι μαζικές διαμαρτυρίες του Black Lives Matter με αφορμή τη δολοφονία του George Floyd αναζωπυρώνονταν ανά τον κόσμο. Το παγκόσμιο κύμα οργής ενάντια στο ρατσισμό, δεν την άφησε ανεπηρέαστη, καθώς απηχεί τις πολλαπλές ταυτότητες που κατέχει: μεγαλώνοντας ως Μαύρη, Βρετανή – Νιγηριανή τη δεκαετία του ‘90 και τις αρχές του ‘00 στο Λονδίνο.
Η νέα της έκθεση αποτελείται από καινούριους πίνακες και έργα σε χαρτί, τα οποία δημιούργησε στην Αθήνα στο πλαίσιο του The Breeder Οpen Studio, για το οποίο δημιούργησε ένα στούντιο μέσα στη γκαλερί που ήταν ανοιχτό κατόπιν ραντεβού, έτσι ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να τη συναντήσουν από κοντά, να συζητήσουν μαζί της την πρακτική της και να παρακολουθήσουν ζωντανά τη διαδικασία παραγωγής των έργων της. Τα νέα έργα εξερευνούν περαιτέρω θεματικές του έργου της που αφορούν το διάλογο και την αφήγηση γύρω από το Blackness, τον πολιτικό λόγο, τη φυλή, την κοινότητα και την οικογένεια.
Στην καρδιά της πρακτικής της βρίσκεται ένα έντονο ενδιαφέρον για την αφήγηση και εν’ τέλει τη ζωή των ανθρώπων. Πηγή της έμπνευσής της είναι οικίες σκηνές, πραγματικές και φανταστικές, οικιακές και καθημερινές, όλες βασισμένες σε φιγούρες που εμφανίζονται σε προσωπικές εικόνες από την καθημερινότητά της και τους ανθρώπους γύρω της: οικογενειακές φωτογραφίες, τυχαία αποκόμματα και αρχειακό υλικό.
Ζει και εργάζεται στο Λονδίνο και είναι απόφοιτος του Πανεπιστημίου του Newcastle. Το 2017 της απονεμήθηκε το Βραβείο Τέχνης Woon Art Price και αυτόν τον Οκτώβριο θα ξεκινήσει τις μεταπτυχιακές σπουδές της στη Σχολή Τέχνης Ruskin στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Έχει εκθέσει ατομικά στο Βaltic Center of Contemporary Art στο Gateshead και στο Tiwani Contemporary του Λονδίνο. Το έργο της συμπεριλαμβάνεται στην επερχόμενη έκθεση 2020 Summer Exhibition στη Βασιλική Ακαδημία του Λονδίνου και βρίσκεται στη συλλογή του μουσείου Musée d’Art Contemporain Africain Al Maaden, (Μαρακές, Μαρόκο), του Ινστιτούτου Τέχνης της Μινεάπολης και του Government Art Collection, (Ηνωμένο Βασίλειο).

Πώς ήταν η εμπειρία του The Breeder Open Studio;