«Τις προάλλες έλεγα αστειευόμενος ότι ο τίτλος της έκθεσης θα έπρεπε να είναι Bad Timing. Δεν φτάνει η πανδημία, συμβαίνουν παράλληλα και κάτι έργα έξω απ’ τη γκαλερί, με αποτέλεσμα ο δρόμος να είναι σκαμμένος». Ο Κώστας Λαμπρίδης δεν χάνει το χιούμορ του, τι κι αν η πρώτη του ατομική έκθεση στη διάσημη γκαλερί Carpenters Workshop του Παρισιού, ανοίγει τις πόρτες της εν μέσω αυστηρών περιορισμών. «Νομίζω θα πιστέψω ότι συμβαίνει, μόνο όταν βρεθώ εκεί και τα δω όλα στημένα», μου λέει από το studio του στη Νέα Ιωνία, τον προσωπικό του χώρο δημιουργίας στον οποίο συνυπάρχουν υλικά φαινομενικά αταίριαστα μεταξύ τους, όπως κομμάτια τσιμέντου, πέτρες, κεραμικά, ξύλα, σπασμένα μαρμάρινα αντικείμενα, πλακάκια φαγιάνς, καλάθια από μπαμπού, ρατάν και πλαστικές καρέκλες κήπου, αντικείμενα που βρίσκει στα σκουπίδια, κάνοντας βόλτες στους δρόμους της Αθήνας. «Για μένα το καθετί αποτελεί εν δυνάμει πρώτη ύλη», λέει.
Πάνω σ’ αυτή τη λογική της αναδημιουργίας στηρίζονται και τα 9 + 1 έργα της έκθεσής του Elemental Folds, η αισθητική προσέγγιση των οποίων συμπυκνώνεται στο έργο Elemental Cabinet. «Θα έλεγα ότι είναι το επίκεντρο της συλλογής, μιας και από εκεί ξεκίνησαν όλα. Πρόκειται για το graduation project του master μου και αποτίει φόρο τιμής σε ένα από τα πιο εμβληματικά έπιπλα του 18ου αιώνα, το Badminton Cabinet, το ακριβότερο έπιπλο που έχει δημοπρατηθεί ποτέ. Μιλάμε για ένα μπαρόκ έπιπλο, φτιαγμένο από έβενο, επιχρυσωμένο μπρούτζο και ημιπολύτιμους λίθους, τα ακριβότερα υλικά εκείνης της εποχής.
Για την κατασκευή του πέρασαν 6 χρόνια και δούλεψαν 30 τεχνουργοί. Σκέφτηκα ότι θα είχε ενδιαφέρον να αντιστρέψω την ιεραρχία στη σχεδίαση και να κάνω το “remake” του σε λιγότερο χρόνο με υλικά που υπάρχουν γύρω μας. Έτσι κι έγινε. Μέσα σε 3 μήνες είχα έτοιμο το έπιπλο, ενώ στην κατασκευή του «πάντρεψα» υλικά, πολλά από τα οποία άφησα ακατέργαστα». Η μπαρόκ αισθητική του Badminton, μοιραία, εμποτίζει και τα υπόλοιπα έργα της συλλογής. «Η αρχική μου αναφορά ήταν το μπαρόκ, γι’ αυτό στη συλλογή θα δείτε ένα ανάκλιντρο κι έναν πολυέλαιο. Στην πορεία, βέβαια, άρχισα να συστήσω στη διαδικασία ορισμένα πιο μοντέρνα στοιχεία, όπως χαμηλά τραπέζια σαλονιού, ένα φωτιστικό και μια βιβλιοθήκη, έπιπλα που μπορούμε άνετα να βρούμε σ’ ένα σύγχρονο σπίτι».

