γνωρίστε-τους-4-σχεδιαστές-που-βρίσκον-144042
©Christopher John Rogers | Emma Craf

Το πρόγραμμα Vanguard ξεκίνησε από το Net-a-Porter το 2018, με σκοπό την ανεύρεση νέων ταλέντων και την ανάδειξη της δουλειάς τους διεθνώς. Φέτος, το Vanguard ενισχύει τον λόγο δημιουργίας του με το λανσάρισμα μίας σειράς 4 (περιορισμένης έκδοσης) Vogue T-shirts.

Οι σχεδιαστές του 2020 – Christopher John Rogers, Johannes Boehl Cronau, Sahar Asvandi και Marie-Christine Statz – μιλούν στη Vogue για τη βιωσιμότητα στη βιομηχανία της μόδας, τη διαφορετικότητα και την εκπροσώπησή της, αλλά και τους τρόπους επικοινωνίας τους με τον κόσμο αυτές τις πρωτόγνωρες στιγμές.

Γνωρίστε τους 4 σχεδιαστές που βρίσκονται πίσω από τα νέα Vogue T-shirts-1
©Courtesy of Yoox, Net-a-Porter

1. Christopher John Rogers 

«Το σημαντικότερο είναι να επιτρέπεις στους ανθρώπους να διατηρούν τον έλεγχο της ιστορίας τους».

Ο Christopher John Rogers ξεκίνησε το ομώνυμο label το 2018. Ένα χρόνο αργότερα, νίκησε στο CFDA/Vogue Fashion Fund, μία πρωτοβουλία που αναγνωρίζει ανερχόμενα ταλέντα. Ο Rogers παρουσίασε την πρώτη του κολεξιόν στην εβδομάδα μόδας της Νέας Υόρκης.

Γεννήθηκες στην Λουιζιάνα – πώς η ανατροφή σου ενέπνευσε τη δουλειά σου;

«Είτε πήγαινα στην εκκλησία, είτε σε κάποιον χορό του σχολείου, σημασία είχαν τα ρούχα. Τα παπούτσια έπρεπε να ταιριάζουν με τη τσάντα, η τσάντα με το καπέλο και το καπέλο με τα γάντια. Ακόμα και αν δεν έχεις όλα τα στοιχεία, πρέπει να κάνεις την καλύτερη δυνατή προσπάθεια».

Γνωρίστε τους 4 σχεδιαστές που βρίσκονται πίσω από τα νέα Vogue T-shirts-2
©Christopher John Rogers

Μίλησέ μας για τη σχεδιαστική σου μέθοδο…

«Είναι εξαιρετικά ενστικτώδης, επομένως αλλάζει διαρκώς. Αποθηκεύω φωτογραφίες στο Instagram – οτιδήποτε από αρχειακά έργα τέχνης, μέχρι τυχαίες φωτογραφίες φίλων με cool T-shirt – και καταλήγω με μία σειρά εικόνων που δεν έχουν τίποτα κοινό. Από εκεί ξεκινάω τον διάλογο. Η AW20 κολεξιόν μου – η οποία σχεδιάστηκε με την προοπτική να αναδεικνύει όλη τη δουλειά που έγινε στο χέρι – άντλησε έμπνευση από όλα τα πράγματα που έχω εμμονή από τότε που μετακόμισα στη Νέα Υόρκη το 2016».

Πώς ισορροπείς τη δημιουργικότητα με τις εμπορικές ανάγκες ενός label;

«Έχουμε απλές μπλούζες, κομψά παντελόνια και jackets που είναι πιο πρακτικά, αλλά αυτά δεν είναι απαραίτητα ό,τι ζητούν οι buyers από τα μαγαζιά. Μερικές φορές σκέφτομαι «Μήπως τώρα κάνω λιγότερο κραυγαλέα πράγματα;». Αλλά μετά προσπαθώ να μη το αναλύω πολύ και να ανακουφίζομαι, σκεπτόμενος ότι αυτό που κάνω πηγαίνει καλά.

Πώς αντιλαμβάνεσαι τη βιωσιμότητα όσον αφορά τον σχεδιασμό και τις επιχειρηματικές προεκτάσεις;

«Εξασφαλίζοντας δίκαιους μισθούς και δημιουργώντας πράγματα που εξυπηρετούν κάποιο σκοπό και είναι αναγκαία».

Ποια αλλαγή θα ήθελες να δεις στη βιομηχανία;

«Θα ήθελα να δω πραγματική αύξηση στον αριθμό των νέων brand που διακρίνονται από τη βιομηχανία, ειδικά μαύρων και queer σχεδιαστών. Θα ήταν τέλειο να τους καλούσαν να φτιάξουν τα editorial των περιοδικών και μετά να προσφέρουν στα μαγαζιά τη δουλειά τους. Αυτό θα δώσει στους νέους σχεδιαστές τη δυνατότητα να δημιουργήσουν».

Η AW20 κολεξιόν σου ανέδειξε τη δύναμη της θεατρικότητας στη μόδα. Γιατί πιστεύεις ότι αυτό έχει απήχηση στο κοινό σήμερα;

«Φυσικά με την πανδημία – και την πολιτική στην Αμερική – τα πράγματα είναι πολύ αβέβαια. Το σημαντικότερο είναι να επιτρέπεις στους ανθρώπους να διατηρούν τον έλεγχο της ιστορίας τους και να εκφράζονται ελεύθερα, ειδικά στην εποχή που οι άνθρωποι νιώθουν ότι δεν μπορούν να είναι ο εαυτός τους. Μερικοί μου λένε: «Νιώθεις πως τους παρέχεις μία διαφυγή από την πραγματικότητα;», αλλά εγώ δεν νομίζω. Μπορείς να φορέσεις μία φούστα στο γραφείο αν είσαι CEO και να γίνεις ο πιο προοδευτικός άνθρωπος».

2. Ioannes 

«Εμείς πρέπει να φοράμε τα ρούχα και όχι το αντίθετο».

Ο πρώην μαθητής του Central Saint Martins, Johannes Boehl Cronau, επικεντρώνεται στην «καθαρή» επεξεργασία των υφασμάτων, προσφέροντας ιδιαίτερη πλέξη, διαφανή μπλουζάκια και μπότες με σούρες από το 2018.

«Τα ρούχα σου σχολιάζουν τον τρόπο που ντυνόμαστε, με έμφαση στα ανεπεξέργαστα υλικά. Ποια είναι τα σημαντικότερα κομμάτια μίας γκαρνταρόμπας του σήμερα;».

«Αυτό που επιδιώκω είναι το ανεπιτήδευτο, όλα πρέπει να βρίσκουν τη μορφή τους στο σώμα. Χρειαζόμαστε ένα καλό παντελόνι, ένα jacket και ένα T-shirt ή σορτς που απολαμβάνουμε να φοράμε. Εμείς πρέπει να φοράμε τα ρούχα και όχι το αντίθετο. Το φόρεμα με τα prints έχει γίνει must-have επειδή είναι ευκολοφόρετο».

Γνωρίστε τους 4 σχεδιαστές που βρίσκονται πίσω από τα νέα Vogue T-shirts-3
©Johannes Boehl

Γεννήθηκες σε οικογένεια επιπλοποιών στη γερμανική επαρχία. Πώς ενσωματώνεις τη δεξιοτεχνία στα σχέδιά σου;

«Οι τέχνες και η δημιουργία είναι πάντα στο επίκεντρο όταν σκέφτομαι για τη ζωή. Το να δημιουργείς κάτι με χέρια σου και να συνεργάζεσαι με άλλους είναι το πιο σημαντικό».

Έχεις δείξει 2 κολεξιόν σου στο Palais de Tokyo in Paris – πώς σε εμπνέει ο κόσμος της τέχνης;

«Νιώθω σαν στο σπίτι μου σε τέτοιους χώρους. Από τότε που ήμουν μαθητής, το Palais de Tokyo ήταν το αγαπημένο μου μέρος στο Παρίσι. Η πρώτη μου κολεξιόν ήταν φανταστική γιατί μου έδωσαν τον χώρο να κάνω ό,τι ήθελα, μέσα σε 12 ώρες, πριν την έναρξη. Η πρόβα, η φωτογράφιση του lookbook και το σόου ήταν όλα μπροστά στα μάτια των καλεσμένων. Η επόμενη κολεξιόν θα είναι συνεργασία με έναν καλλιτέχνη που με ενθουσιάζει».

Ήσουν ο προστατευόμενος του Haider Ackermann και φοιτητής στο Central Saint Martins. Ποια είναι η καλύτερη συμβουλή που σου έχουν δώσει για την καριέρα σου;

«Μη φοβάσαι να κάνεις λάθη, να είναι ανοιχτός και να μαθαίνεις. Να σκέφτεσαι μακροπρόθεσμα για το τι θέλεις να κάνεις και τι σου αρέσει. Επίσης, ό,τι δεν θες να ακούσεις, είναι ακριβώς αυτό που πρέπει να ακούσεις».

Πώς ξεπερνάς τη δημιουργική «ξηρασία»;

«Δεν φοβάμαι τη δημιουργική ξηρασία. Νιώθω πως απολαμβάνω πολύ ό,τι κάνω».

3. S.Joon

«Μου αρέσουν οι γυναίκες που δεν ντρέπονται για αυτό που είναι».

Η Ιρανοβρετανή σχεδιάστρια κοσμημάτων, Sahar Asvandi, ίδρυσε το S. Joon το 2017. Το σχεδιαστικό της DNA απογειώνει τη συνειδητή πολυτέλεια, με την Tulip τσάντα να γίνεται το ορόσημο του brand.

Σπούδασες χορό. Τι σε έφερε στα αξεσουάρ;

«Ξεκίνησα να δουλεύω ως δασκάλα, αμέσως μετά τη σχολή και στη συνέχεια άρχισα να μαζεύω vintage κομμάτια σχεδιαστών και να τα πουλάω στο eBay. Οι τσάντες ήταν οι πιο περιζήτητες και έτσι σκέφτηκα πώς θα ήταν να κάνω μερικές δικές μου. Έτσι και εξελίχθηκε. Εμπνέομαι από τις τέχνες, ειδικά από τη γλυπτική και την αρχιτεκτονική, οι οποίες και φαίνονται στα σχήματα των τσαντών. Επικεντρώνομαι στη μορφή, τις καθαρές γραμμές, τη δομή και πώς οι τσάντες κάθονται πάνω στο σώμα. Τώρα, ψάχνω πώς μπορούμε να πειραματιστούμε με διαφορετικά είδη και να εξερευνήσουμε πιο χαλαρές μορφές».

Ποιος θα ήθελες να κρατήσει μία από τις τσάντες σου;

«Αγαπώ την Solange. Ό,τι κάνει είναι πηγή έμπνευσης, οι συνεργάτες της είναι φανταστικοί. Επίσης, η Lizzo είναι καταπληκτική. Μου αρέσουν οι γυναίκες που δεν ντρέπονται για αυτό που είναι».

Γνωρίστε τους 4 σχεδιαστές που βρίσκονται πίσω από τα νέα Vogue T-shirts-4
©Sahar Asvandi

Το όνομα του brand προέρχεται από την περσική σου κληρονομιά. Πώς αυτή ενσωματώνεται στα σχέδιά σου;

«Είναι μέρος της προσωπικότητάς μου και μέρος του brand με τη ευρύτερη έννοια. Εμπνέομαι από πολλά διαφορετικά μέρη – πήγα στο Χονγκ Κονγκ και δημιούργησα τη νέα κολεξιόν. Αυτό που με επηρεάζει είναι οι εμπειρίες ζωής. Όταν αρραβωνιάστηκα, κάποιος μου έφερε τουλίπες, έτσι όταν σχεδίαζα εμπνεύστηκα από τα λουλούδια και έτσι δημιουργήθηκε η Tulip. Όσο σχεδιάζω τα πράγματα συμβαίνουν».

4. Gauchere

«Το να είσαι προοδευτικός σημαίνει να επαναπροσδιορίζεις το πνεύμα της εποχής».

Το Gauchere ιδρύθηκε το 2013 από τη Γαλλίδα σχεδιάστρια Marie-Christine Statz και από τότε επαναπροσδιορίζει τη σύγχρονη γυναικεία ένδυση με έντονες γραμμές και χαρακτηριστικές αναλογίες.

Πώς λειτουργεί η δουλειά σου, από τον σχεδιασμό μέχρι την παραγωγή;

«Συχνά ξεκινάω με ένα mood board εμπνευσμένο από την τέχνη και την αρχιτεκτονική. Από εκεί, θα ενημερώσω την ομάδα μου για τα σχέδια και τα χρώματα που με ενδιαφέρουν και υπό φυσιολογικές συνθήκες, θα ταξιδέψω για να βρω τα υλικά. Έπειτα, ξεκινάω να σχεδιάζω από το μηδέν και συνεργάζομαι στενά με τον πατρονίστ μου. Από το πρώτο σχέδιο μέχρι το τελικό κομμάτι, όλα έχουν να κάνουν με τη διατήρηση της αρχικής ιδέας».

Γνωρίστε τους 4 σχεδιαστές που βρίσκονται πίσω από τα νέα Vogue T-shirts-5
©Marie Christine Statz

Είπες πριν πως η γυναίκα του Gauchere είναι προοδευτική. Πώς το ορίζεις αυτό;

«Είναι σίγουρα μέρος της σημερινής κοινωνίας. Ξέρει τι θέλει, είτε είναι αρχιτέκτονας, δασκάλα ή μητέρα. Οι γυναίκες έχουν τόσους διαφορετικούς ρόλους σήμερα, περιτριγυρίζομαι από φανταστικές γυναίκες. Το να είσαι προοδευτικός σημαίνει να επαναπροσδιορίζεις το πνεύμα της εποχής».

Η AW20 συλλογή σου προσέφερε δομημένες σιλουέτες, στενή μέση και χρώμα. Τι συνέθεσε το moodboard σου;

«Πάντα προσπαθώ να επικεντρώνομαι στη μορφή, την υφή και τη σιλουέτα. Η μπρουταλιστική αρχιτεκτονική επηρέασε αυτή τη συλλογή, καθώς μου αρέσουν οι αρχές της διαφορετικότητας και της φειδώς. Η κολεξιόν αποτίει φόρο τιμής στα αγνά υλικά και τις γεωμετρικές φόρμες, διατηρώντας τη θηλυκότητα.

Συνεργάστηκες με τον στιλίστα Samuel François για μια σειρά τεράστιων χρυσών καρφιτσών. Έχει κάτι άλλο στο μυαλό σου;

«Είναι τιμή μου που δούλεψα μαζί του. Ήταν ενδιαφέρον να παίρνεις την ιδέα του μπρουταλισμού και να την εφαρμόζεις σε κοσμήματα και ρούχα. Πιθανόν να δείτε περισσότερα κομμάτια από εμάς στο μέλλον. Οτιδήποτε στρέφεται προς το τρισδιάστατο, δομημένο και αναλογικό παιχνίδι με κινητοποιεί. Η δημιουργία τσαντών και παπουτσιών μπορεί να είναι μία ιδέα για το μέλλον».

Γεννήθηκες στη Γερμανία, σπούδασες στη Νέα Υόρκη και τώρα ζεις στο Παρίσι. Πώς επηρέασε αυτό το Gauchere;

«Έμεινα στη Νέα Υόρκη για 7 χρόνια, αρκετά για να ενστερνιστώ την αύρα της πόλης. Έμεινα και στο Παρίσι για λίγο. Τώρα το νιώθω περισσότερο, αλλά πιστεύω πως η αίσθηση της businesswoman προέρχεται από την εμπειρία μου στη Νέα Υόρκη. Είναι πολλές οι κουλτούρες που επηρεάζουν το Gauchere και συνεπώς εκπροσωπεί τη διεθνή γυναίκα».

Η συλλογή Net-a-Porter’s Vanguard θα είναι διαθέσιμη από τη Δευτέρα, 18 Μαΐου.

Διαβάστε επίσης | Μπορεί το Instagram να αναδείξει τα άγνωστα ταλέντα της μόδας;