Οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί: σύμφωνα με την εταιρεία διαχείρισης απορριμμάτων TerraCycle, κάθε χρόνο παράγονται περίπου 120 δισεκατομμύρια προϊόντα ομορφιάς και περίπου το 70% των συσκευασιών καταλήγουν σε χωματερές. Δεν χρειάζεται πολλή σκέψη για να καταλήξει κανείς στο συμπέρασμα ότι κάτι πρέπει να γίνει εδώ και τώρα. Η αλήθεια είναι πως η βιωσιμότητα δεν είναι καινούργια λέξη για τη βιομηχανία της ομορφιάς, αφού τα καμπανάκια για τις βλάβες που έχει υποστεί το περιβάλλον έχουν αρχίσει να χτυπούν εδώ και χρόνια. Οι περισσότερες εταιρείες έχουν αναλάβει ήδη την ευθύνη που τους αντιστοιχεί, δημιουργώντας καλλυντικά φιλικά για την επιδερμίδα και τη φύση, ενώ πλέον προσαρμόζουν στα νέα δεδομένα και τις συσκευασίες τους, που είναι ανακυκλώσιμες, με λιγότερο πλαστικό, σελοφάν και χαρτί, καθώς και οργανικά μελάνια.
Υπάρχουν όμως και ακόμα καλύτερα νέα, αφού σιγά σιγά αναπτύσσεται μια νέα φιλοσοφία βασισμένη στην επανάχρηση των συσκευασιών, τις οποίες μπορεί κανείς να ξαναγεμίσει και να μην τις πετάξει – στην ανακύκλωση, έστω. Και, ναι, αυτό αξίζει –συμφωνούμε όλοι–, ειδικά επειδή έχει και διπλό όφελος: προστασία του περιβάλλοντος και της τσέπης μας ταυτόχρονα, αφού το συνολικό κόστος για μια κρέμα, για παράδειγμα, περιορίζεται. Το σύστημα αναπλήρωσης μπορεί να διαφέρει από μάρκα σε μάρκα, αλλά το αποτέλεσμα είναι το ίδιο.
Στην αγορά κυκλοφορούν refillable συσκευασίες για αρώματα, προϊόντα μακιγιάζ και περιποίησης της επιδερμίδας. Τα τελευταία είναι αυτά που χρησιμοποιούνται περισσότερο –άρα απορρίπτονται και περισσότερο–, οπότε καλό είναι να τα γνωρίσετε και να υιοθετήσετε αυτή την επωφελή συνήθεια.