4-επαναγεμιζόμενα-προϊόντα-ομορφιάς-π-222314
©Belen Hostalet/Instagram

Οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί: σύμφωνα με την εταιρεία διαχείρισης απορριμμάτων TerraCycle, κάθε χρόνο παράγονται περίπου 120 δισεκατομμύρια προϊόντα ομορφιάς και περίπου το 70% των συσκευασιών καταλήγουν σε χωματερές. Δεν χρειάζεται πολλή σκέψη για να καταλήξει κανείς στο συμπέρασμα ότι κάτι πρέπει να γίνει εδώ και τώρα. Η αλήθεια είναι πως η βιωσιμότητα δεν είναι καινούργια λέξη για τη βιομηχανία της ομορφιάς, αφού τα καμπανάκια για τις βλάβες που έχει υποστεί το περιβάλλον έχουν αρχίσει να χτυπούν εδώ και χρόνια. Οι περισσότερες εταιρείες έχουν αναλάβει ήδη την ευθύνη που τους αντιστοιχεί, δημιουργώντας καλλυντικά φιλικά για την επιδερμίδα και τη φύση, ενώ πλέον προσαρμόζουν στα νέα δεδομένα και τις συσκευασίες τους, που είναι ανακυκλώσιμες, με λιγότερο πλαστικό, σελοφάν και χαρτί, καθώς και οργανικά μελάνια.

Υπάρχουν όμως και ακόμα καλύτερα νέα, αφού σιγά σιγά αναπτύσσεται μια νέα φιλοσοφία βασισμένη στην επανάχρηση των συσκευασιών, τις οποίες μπορεί κανείς να ξαναγεμίσει και να μην τις πετάξει – στην ανακύκλωση, έστω. Και, ναι, αυτό αξίζει –συμφωνούμε όλοι–, ειδικά επειδή έχει και διπλό όφελος: προστασία του περιβάλλοντος και της τσέπης μας ταυτόχρονα, αφού το συνολικό κόστος για μια κρέμα, για παράδειγμα, περιορίζεται. Το σύστημα αναπλήρωσης μπορεί να διαφέρει από μάρκα σε μάρκα, αλλά το αποτέλεσμα είναι το ίδιο.

Στην αγορά κυκλοφορούν refillable συσκευασίες για αρώματα, προϊόντα μακιγιάζ και περιποίησης της επιδερμίδας. Τα τελευταία είναι αυτά που χρησιμοποιούνται περισσότερο –άρα απορρίπτονται και περισσότερο–, οπότε καλό είναι να τα γνωρίσετε και να υιοθετήσετε αυτή την επωφελή συνήθεια.

©Chanel

Ας ξεκινήσουμε από ένα μεγάλο όνομα και ένα σπουδαίο λανσάρισμα: την ολοκαίνουργια σειρά φροντίδας No 1 de Chanel, με φόρμουλες που περιέχουν έως και 97% συστατικά φυσικής προέλευσης από βιώσιμες πηγές και συσκευασίες με μειωμένο βάρος κατά μέσο όρο 30% – μέχρι 50% για το γυάλινο βαζάκι της Revitalizing Cream, το οποίο μπορεί να ξαναγεμίσει. Χρήσιμη γνώση: γεμίζοντας την κρέμα δύο φορές, μειώνονται στο μισό οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου!

©Yves Saint Laurent

Σε ανάλογη τροχιά κινείται και ο οίκος Yves Saint Laurent, επιλέγοντας πρώτες ύλες που καλλιεργούνται, συλλέγονται και εκχυλίζονται με φιλικές προς το περιβάλλον διαδικασίες. Παράλληλα, υποστηρίζει προγράμματα που σχετίζονται με τη Γη και την ενίσχυσή της. Ειδικότερα, η σειρά Pure Shots έχει βιώσιμες συσκευασίες που δέχονται ανταλλακτικό, ώστε τα πλαστικά απόβλητά του να μειώνονται κατά 95% σε σύγκριση με την αγορά νέου προϊόντος.

©Lancôme

Η Lancôme διαθέτει επίσης επαναγεμιζόμενες συσκευασίες στη σειρά περιποίησης Absolue. Το Absolue Refill συγκεκριμένα είναι το αποτέλεσμα ενός τολμηρού προγράμματος που χρειάστηκε δύο χρόνια για να αναπτυχθεί σε συνεργασία με κορυφαίους σχεδιαστές και βασίζεται στη δημιουργία μιας κάψουλας που κουμπώνει στο βαζάκι και λιώνει στην επιδερμίδα.

©Augustinus Bader

Το Instagram favorite brand Augustinus Bader, τέλος, εκτός από την προηγμένη τεχνολογία TFC8 στις συνθέσεις του, επενδύει και σε ανακυκλώσιμες γυάλινες και μεταλλικές συσκευασίες – επαναγεμιζόμενες φυσικά. Τελευταίο του επίτευγμα είναι η θρεπτική Ultimate Soothing Cream σε 100% γυάλινο βάζο με ανταλλακτικό, που κυκλοφόρησε αυτόν τον μήνα.

Διαβάστε επίσης | Baby braids: Το celebrity approved χτένισμα για το καλοκαίρι