επιστροφή-στο-γραφείο-πώς-θα-αποφύγετ-197956

Έχετε αναρωτηθεί μήπως βρίσκεστε στα πρόθυρα του burnout; Το να επιστρέφουμε στο χώρο εργασίας μας σε τακτική βάση έχει κάνει πολλούς ανθρώπους να αισθάνονται εξαντλημένοι, και γενικότερα κουρασμένοι από τα πάντα – παρά το γεγονός ότι περάσαμε 18 μήνες περιμένοντας με ανυπομονησία να επιστρέψουμε στην «πραγματική ζωή». Ο ρυθμός της ζωής μας έχει αυξηθεί αναπόφευκτα το τελευταίο διάστημα και έχει κάνει τους περισσότερους να πνίγονται από τις κοινωνικές υποχρεώσεις, την εργασία και το στρες. 

«Πολλοί από εμάς νιώθουμε ευάλωτοι», λέει η Jodie Cariss, θεραπεύτρια και ιδρύτρια του Self Space, μιας υπηρεσίας άμεσης θεραπείας που προσφέρει διαδικτυακά και IRL ραντεβού. «Νιώθουμε μπερδεμένοι με την ιδέα να επιστρέψουμε ξανά σε κάτι, είτε αυτό είναι το γραφείο,  είτε η ζωή, γιατί πολλές φορές υπάρχουν πράγματα στα οποία δεν θέλουμε και τόσο να επιστρέψουμε. Μερικοί αντιμετωπίζουμε περισσότερες προκλήσεις με τις οποίες δεν θέλουμε να έρθουμε αντιμέτωποι, ενώ άλλοι νιώθουν μια υπερδιέγερση. Τα πράγματα μπορεί να γιγαντώνονται στο μυαλό μας και πλέον υπάρχουν διαφορετικά άγχη από αυτά που αντιμετωπίσαμε στο lockdown – συμπεριλαμβανομένων των προσδοκιών που έχουμε για άλλους ανθρώπους. Έχουμε βγει από αυτή την δύσκολη περίοδο σαν μέδουσες, χωρίς κανένα προστατευτικό δέρμα».

Επιστροφή στο γραφείο: Πώς θα αποφύγετε το burnout;-1
©Unsplash
1/2
Native Share

Αντί να δούμε αυτή τη μεταβατική περίοδο ως μια επιστροφή στη ζωή όπως ήταν πριν, η Cariss προτείνει να την δούμε περισσότερο ως έναν γενναίο νέο κόσμο. «Ρωτήστε τον εαυτό σας, με τι θέλετε να ξεκινήσετε; Τι παίρνετε μαζί σας πάλι από την αρχή;» Παρακάτω, η Cariss και η Lisa Butcherυπνοθεραπεύτρια και ενεργειακή θεραπεύτρια, μοιράζονται τις συμβουλές τους για το πώς μπορείτε να προσαρμοστείτε πιο εύκολα σε ακόμα περισσότερες αλλαγές.

Αποδεχτείτε το πως νιώθετε

Πρώτα πρέπει απλώς να συνειδητοποιήσετε ότι έχετε κουραστεί και να αποδεχτείτε αυτό το συναίσθημα. «Μην προσπαθείτε να το προσπεράσετε ή να ασχοληθείτε με τον εαυτό σας μακριά από αυτό – απλώς αφιερώστε λίγο χρόνο για να πείτε, «Έτσι νιώθω», λέει η Cariss. Αυτό θα βοηθήσει το συναίσθημα σας να προσγειωθεί. Μετά από αυτό, συμβουλεύει να αφιερώσετε λίγο χρόνο για να καταλάβετε τι είναι αυτό με το οποίο νιώθετε τόσο ευάλωτοι αυτή τη στιγμή, είτε πρόκειται για ένα project στη δουλειά σας, είτε για τις ευθύνες σας ως γονέας ή υπάλληλος.

Δοκιμάστε το 7-11 breathing

«Το άγχος προέρχεται από την υπερβολική σκέψη, επομένως είναι σημαντικό να εστιάσετε στο σώμα και όχι στις σκέψεις σας. Ένας πολύ καλός τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι μέσω της αναπνοής», λέει η Butcher. Συνιστά την τεχνική αναπνοής 7-11, όπου εισπνέετε από τη μύτη σας και μετράτε ως το επτά, στη συνέχεια εκπνέετε από το στόμα και μετράτε ως το 11, κάνοντας έναν ήχο ανακούφισης». Κάντε αυτό για πέντε έως 10 γύρους, ή όσο χρόνο χρειάζεστε για να ηρεμήσετε το άγχος σας – αυτό θα στείλει σήμα στο νευρικό σας σύστημα να ηρεμήσει».

Επιστροφή στο γραφείο: Πώς θα αποφύγετε το burnout;-2
©Unsplash
2/2
Native Share

Κάντε πράγματα που σας κάνουν καλό

Ακούγεται απλό, αλλά όταν οι περισσότεροι από εμάς φτάνουμε σε επίπεδο να μην μπορούμε να τα καταφέρουμε στη δουλειά (ή στη ζωή), το πρώτο που κάνουμε είναι να αφήνουμε πίσω αυτά που στην πραγματικότητα μας βοηθούν να διατηρήσουμε το μυαλό και το σώμα μας σε ισορροπία. «Προσπαθήστε να δώσετε χώρο σε πράγματα που ξέρετε ότι σας κάνουν καλό», συνιστά η Cariss. «Ο ύπνος, το καλό φαγητό, το νερό, η αποφυγή του υπερβολικού ποτού και η μη υπερβολική δέσμευση, είναι τα βασικά στοιχεία για καλή ψυχική υγεία, παρόλο που στην πράξη είναι αρκετά δύσκολο να γίνουν». Αυτές οι καλές συνήθειες μάς κρατούν δυνατούς και υγιείς, ιδιαίτερα σε στιγμές αδυναμίας, οπότε φροντίστε να δίνετε προτεραιότητα.

Δοκιμάστε την τεχνική BEN

«Αν αισθάνεστε ότι ενοχλείστε από κάποιον στο γραφείο, ιδρώνετε ή σας πιάνει το στομάχι σας, δοκιμάστε την άσκηση BEN», λέει η Butcher.

Το B είναι από την αναπνοή (breath). Αντί να αντιδράτε τη στιγμή που νιώθετε άγχος, εισπνεύστε από τη μύτη σας και βγάλτε αέρα από το στόμα σας.

Το E είναι από την απόδραση (Escape). Δώστε μια δικαιολογία για να φύγετε από το δωμάτιο και βγείτε έξω για λίγο καθαρό αέρα ή πηγαίνετε για πέντε λεπτά στο μπάνιο.

Το N είναι από τον νέο ρόλο (new role). Φανταστείτε ποιος θα θέλατε να είστε σε αυτήν την κατάσταση. Σκεφτείτε πώς θα ενεργούσε αυτό το άτομο. Πώς θα μιλούσε για να πολεμήσει αυτό το συμβάν; Φανταστείτε ότι φοράτε μια μάσκα και ότι είστε αυτό το άτομο. Είναι απίστευτο το πόσο γρήγορα αυτή η άσκηση μπορεί να βοηθήσει στην εκτόνωση τυχόν δύσκολων καταστάσεων. «Συχνά σκέφτομαι την Oprah», λέει η Butcher.

Κεφάλαιο μετακινήσεις 

Το χειρότερο πράγμα με την επιστροφή στο γραφείο είναι η μετακίνηση, σωστά; Το τρικ είναι να το κάνετε όσο πιο εύκολο και ευχάριστο γίνεται. Η πρώτη κορυφαία συμβουλή της Cariss είναι να διασφαλίσετε ότι φοράτε άνετα παπούτσια, «γιατί όταν πονάνε τα πόδια μας, πονάει και το κεφάλι μας και δεν μπορούμε να συγκεντρωθούμε σε τίποτα άλλο». Πιστεύει επίσης ότι πρέπει να κάνετε πράγματα που σας προσφέρουν άνεση, ξεκινώντας από την αναπνοή ή την ακρόαση ενός podcast, μέχρι και να βάλετε ένα lip balm στα χείλη ή ένα άρωμα. «Το διάβασμα είναι επίσης ένας πολύ ωραίος τρόπος για να επιστρέψετε πίσω σε ένα πιο συγκεντρωμένο μέρος», προσθέτει. Ό,τι κι αν κάνετε, αποφύγετε αυτό να είναι το διάβασμα των email σας.

Η Butcher συμβουλεύει επίσης να κατεβείτε από το μετρό ή το λεωφορείο μερικές στάσεις νωρίτερα και να περπατήσετε μέχρι το γραφείο. «Το περπάτημα δίπλα στα δέντρα μπορεί να σας βοηθήσει να διώξετε το άγχος, την κατάθλιψη και το στρες – θυμηθείτε και να αναπνέετε καθώς περπατάτε».

Προγραμματίστε από πριν

Ένα απλό trick που βοηθά στην ανακούφιση του backtowork άγχους, είναι απλώς να προγραμματίσετε τα πράγματα εκ των προτέρων. «Μερικές φορές ακόμα και το να αποφασίσεις τι να φορέσεις στη δουλειά, μπορεί να είναι δύσκολο», λέει η Butcher. «Βρείτε τα ρούχα σας από το προηγούμενο βράδυ, ετοιμάστε την τσάντα σας πριν πάτε για ύπνο, υπενθυμίστε στον εαυτό σας πόσες φορές το έχετε ξανακάνει αυτό και ότι το να πάτε στο γραφείο δεν είναι κάτι καινούργιο για εσάς».

Κάντε λίστες με τα συναισθήματά σας

Το να καταγράφουμε τα πράγματα για τα οποία είμαστε ευγνώμονες- ή αλλιώς ημερολόγιο ευγνωμοσύνης- είναι κάτι που μπορούμε πιο εύκολα να τεκμηριώσουμε. Όμως η Cariss προτείνει να γράφουμε και λίστες «αχαριστίας», οι οποίες μπορούν επίσης να φανούν χρήσιμες. «Γράψτε όλα τα πράγματα που σας θυμώνουν ή που σας κάνουν να νιώθετε απογοήτευση – μην πιέζετε τον εαυτό σας να νιώθει συμπόνια συνέχεια». Αντίθετα, λέει, αγκαλιάστε όλα τα συναισθήματα που σας έρχονται, είτε πρόκειται για θυμό, ζήλια ή αίσθημα παραγκωνισμού.

Διαβάστε επίσης | 7 απλά τρικ για να τρώτε υγιεινά χωρίς να το καταλαβαίνετε