MUGLER
MUGLER
MUGLER

Mugler: Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Casey Cadwallader μας συστήνει το νέο άρωμα Angel Nova

Άρωμα: Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Mugler, Casey Cadwallader, μας συστήνει τη νέα δημιουργία του οίκου, Angel Nova.

Ο Γάλλος σχεδιαστής Thierry Mugler άρχισε να φτιάχνει βιτρίνες και παράλληλα να σχεδιάζει ρούχα για την μπουτίκ Gudule στο Παρίσι το 1968. To 1973 παρουσίασε την πρώτη του ready-to-wear συλλογή, Café de Paris, και το 1992 την πρώτη του κολεξιόν υψηλής ραπτικής. Την ίδια χρονιά λάνσαρε το avant-garde για την εποχή, gourmand άρωμα Angel, έναν συνδυασμό από πραλίνα, σοκολάτα και πατσουλί, στο ασυνήθιστο μπουκάλι σε σχήμα αστεριού, ένα πραγματικό γλυπτό. Όλες οι δημιουργίες του όμως ήταν έργα τέχνης, ένα πάντρεμα της φαντασίας με την πραγματικότητα. Κάποιοι τον αποκάλεσαν τότε «προφήτη του φουτουρισμού», αφού οι signature κορσέδες, τα δερμάτινα bustier και οι dominatrix βινίλ, ψηλοτάκουνες μπότες έγιναν σύμβολα δύναμης και ελέγχου. Ποιος δεν θυμάται τις μούσες του, τη Nadja Auermann και τη Linda Evangelista, να περπατούν στην πασαρέλα φορώντας τους περίφημους μεταλλικούς κορσέδες του το 1995; Ή ποιος μπορεί να ξεχάσει το μουσικό βίντεο Too Funky του George Michael από το 1992, με τον Mugler σε ρόλο σκηνοθέτη και costume designer και πρωταγωνίστριες την Eva Herzigova, την Tyra Banks και drug θρύλους όπως η Joey Arias και η Lypsinka;

Ο Thierry Mugler έχει μείνει στην ιστορία της μόδας για το καινοτόμο πνεύμα και την τόλμη του, σημαδεύοντας μια ολόκληρη εποχή και αφήνοντας μια τεράστια κληρονομιά. Γι’ αυτήν ακριβώς μιλήσαμε με τον σημερινό καλλιτεχνικό διευθυντή του οίκου, Casey Cadwallader. «Φιλοσοφία μας είναι να μπορείς να επιτύχεις την προσωπική σου ανάπτυξη και να πιστέψεις ότι, ανεξάρτητα από το ποιος είσαι και από πού προέρχεσαι, μπορείς να κάνεις αυτό για το οποίο γεννήθηκες, αυτό που πιστεύεις ότι είναι το πεπρωμένο σου», λέει. «Όταν ανέλαβα τη θέση, σκέφτηκα ότι θα χρειαστεί χρόνος για να μάθω πώς να λειτουργήσω με αυτή την κληρονομιά στην πλάτη μου. Δοκίμασα διαφορετικά πράγματα, πειραματίστηκα, αισθάνθηκα ελεύθερος, όπως και ο ίδιος ο Thierry Mugler. Όταν λοιπόν έδωσα στον εαυτό μου χώρο να δημιουργήσω όπως επιθυμούσα, τότε μπόρεσα να αφομοιώσω την πίεση», εξομολογείται.


©MUGLER

Ο ταλαντούχος Αμερικανός σχεδιαστής, ο οποίος ανέλαβε τον Ιανουάριο του 2018 την καλλιτεχνική διεύθυνση του οίκου, επισημαίνει πως «οι γραμμές των ρούχων και η αυτοπεποίθηση που πρέπει να αποπνέουν είναι προαπαιτούμενα για μας. Υπάρχει μια “ανατομία” που πρέπει να ακολουθηθεί με σεβασμό, αλλιώς δεν θα είναι Mugler. Για παράδειγμα, ο τρόπος που ένα σακάκι σμιλεύει το σώμα τονίζοντας έναν ώμο, μια όμορφη μέση ή έναν στρογγυλό γοφό. Είναι πολύ σημαντικό για μένα αυτά που σχεδιάζω να φωνάζουν Mugler. Να τα αναγνωρίζει κανείς από μακριά. Όπως επίσης να γίνεται σαφές πως ένα ρούχο είναι Mugler από εμένα και όχι Mugler από τον Thiery Mugler. Θεωρώ ότι πρέπει να υπάρχει αυτή η διάκριση και προσπαθώ να εξισορροπώ τα πράγματα όσο καλύτερα μπορώ».


©MUGLER

Παρατηρώ ότι με τις δομημένες, αρχιτεκτονικές σιλουέτες και τις ιδιαίτερες υφές που είδαμε στις τελευταίες του κολεξιόν εστιάζει στη γυναικεία ενδυνάμωση. «Νομίζω ότι ο πιο σημαντικός στόχος μας είναι γυναίκες διαφορετικών ηλικιών και με διαφορετικά σώματα να έχουν αυτό που χρειάζονται ώστε να δείχνουν σέξι», απαντά. «Σκεφτείτε το σαν να πρέπει να επιλέξετε ένα φόρεμα από μεταξωτό ύφασμα χωρίς ελαστικότητα ή από μεταξωτό ζέρσεϊ. Στο παρελθόν, θα καταλήγατε στο πρώτο, ακριβώς στο νούμερό σας, αν δεν διαθέτατε τις άψογες αναλογίες για να μπορέσετε να υποστηρίξετε το δεύτερο. Σήμερα υπάρχει πλέον η ελευθερία μια γυναίκα με νούμερο 42 να φορέσει μια δημιουργία που λογικά προορίζεται για το 38, με έξυπνα τρικ και υφάσματα που τονίζουν τα σημεία που πρέπει. Θα έλεγα ότι υπάρχει απενοχοποίηση. Έχει μεγάλη σημασία για μένα μια γυναίκα να μην σκεφτεί ποτέ ότι “η περίπτωσή μου δεν αφορά τη μόδα”. Θέλω όλες να μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ό,τι επιθυμούν. Αυτό αναλογίζομαι όταν παίρνω τεχνικές αποφάσεις, έτσι ώστε τα body-con και τα δομημένα φορέματα να μπορούν να λειτουργήσουν σε διαφορετικoύς σωματότυπους. Ξοδεύω πολύ χρόνο για να το πετύχω και να πείσω ότι στον Mugler δεν αποκλείονται όσες έχουν λίγο διαφορετικό σώμα ή είναι μεγαλύτερες σε ηλικία».


©MUGLER

Ελπίδα του είναι να μπορέσει να επικοινωνήσει σε ένα νέο κοινό αυτό που έκανε τον Mugler τόσο ξεχωριστό: τον τρόπο με τον οποίο γιορτάζει το σώμα. «Θέλω να κρατήσω τον οίκο προσβάσιμο σε όλους, ανεξάρτητα από τις αναλογίες, την ηλικία, το φύλο ή το χρώμα τους. Θέλω να γνωρίζουν ότι σκεφτόμαστε τους πάντες. Αυτό είναι το όραμά μου για το μέλλον», τονίζει.


©MUGLER

Για το επίκαιρο θέμα της βιωσιμότητας μου εξηγεί ότι στρατηγική του οίκου είναι οι δύο συλλογές τον χρόνο, γεγονός που θα τους επιτρέψει να έχουν περισσότερο καιρό για να μελετήσουν νέες συνεργασίες και να δημιουργήσουν μια γκαρνταρόμπα με εποχικότητα. «Μας ενδιαφέρει αυτό που προσφέρουμε να μπορεί να φορεθεί και τα επόμενα χρόνια. Είναι ζωτικής σημασίας να καταστήσουμε τη μάρκα βιώσιμη μακροπρόθεσμα», πιστεύει.


©MUGLER

Το ίδιο ισχύει και για τα αρώματα Mugler, που υπήρξαν πρωτοπόρα σε βιωσιμότητα, με το Mugler Fontaine και τη refill επιλογή του Alien και του Angel, που στην καινούργια εκδοχή του είναι ακόμα πιο οικολογικό. Συγκεκριμένα, το Angel Nova παρασκευάζεται με επαναχρησιμοποίηση των βασικών πρώτων υλών του –πέταλα από δαμασκηνά τριαντάφυλλα που είχαν ήδη υποβληθεί σε απόσταξη–, τεχνική η οποία εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην αρωματοποιία. Η εξαιρετικά θηλυκή σύνθεση που φιλοξενείται στο κλασικό μπουκάλι-αστέρι, ντυμένο στα ροζ αυτή τη φορά, συνδυάζει φρουτώδεις, floral και ξυλώδεις νότες και θα σας ταξιδέψει. «Το Angel είναι ένα εμβληματικό άρωμα που ξυπνά πολλές αναμνήσεις σε όσους αγαπούσαν τον Thiery Mugler», λέει ο Cadwallader.


©MUGLER

«Για εμάς η καινούργια εκδοχή του είναι ένας τρόπος να θυμίσουμε ξανά στον κόσμο την ιδιαιτερότητα του οίκου. Ως εκπρόσωπό του, δε, επιλέξαμε την εκθαμβωτική Toni Garnn, η οποία κάνει παράλληλα αξιόλογη δουλειά μέσω του ιδρύματός της, υποστηρίζοντας κορίτσια σε όλο τον κόσμο να έχουν καλύτερη πρόσβαση στην εκπαίδευση. Θεωρώ ότι ενσαρκώνει άψογα το πνεύμα Mugler, αφού είναι τολμηρή, σίγουρη και υπερασπίζεται αυτό που πιστεύει. Μου αρέσει να συνεργάζομαι με ανθρώπους των οποίων το πάθος και η δημιουργικότητα είναι τόσο ισχυρά όσο τα δικά μας». Από την πλευρά της, η Γερμανίδα ηθοποιός και μοντέλο μάς εκμυστηρεύτηκε ότι «πάντοτε θαύμαζα την Jerry Hall στις πρώτες καμπάνιες του Angel και πραγματικά απολαμβάνω να δουλεύω για τη μάρκα, αφού λατρεύω τους κορσέδες και το να νιώθω σούπερ γυναίκα φορώντας τους».

Δημοσιεύτηκε στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2020 της Vogue Greece.

Διαβάστε επίσης | Dream Theater: H φθινοπωρινή μόδα στα μαγικά τοπία της Τήνου

Scroll to Top