Marcus Schäfer | Trunk Archive
Marcus Schäfer | Trunk Archive
Marcus Schäfer | Trunk Archive

Self-Care: 7 βήματα για να φροντίσετε τον εαυτό σας

Από τον διαλογισμό, μέχρι τη σημασία της άσκησης και τη δύναμη της αναπνοής, η Vogue διαμορφώνει έναν οδηγό self-care για να ξαναβρείτε τις ισορροπίες σας αυτές τις πρωτόγνωρες ημέρες.

Η παρατεταμένη παραμονή στο σπίτι μας φέρνει συχνά αντιμέτωπους με τους εαυτούς μας, σε μία μάχη που άλλοτε νικάμε και άλλοτε χάνουμε. Ανησυχίες για τα αγαπημένα μας πρόσωπα, τα οικονομικά μας, την επόμενη μέρα κάνουν συχνά την εμφάνισή τους αυτές τις ημέρες και είναι λογικό να μας προκαλούν άγχος και νευρικότητα.

Ωστόσο, τα πράγματα στο μυαλό μας αποκτούν βαρύτητα ανάλογα με την οπτική που τα αντιλαμβανόμαστε, δίνοντας μας την ικανότητα να ρυθμίσουμε τις αρνητικές σκέψεις, φροντίζοντας σωστά τον εαυτό μας. Το χάος των ημερών θα μπορούσε να είναι μια καλή ευκαιρία για να περιποιηθούμε τα κομμάτια του εαυτού μας που είχαμε παραμελήσει όσο βιώναμε την καθημερινότητα και να αποκτήσουμε μία ρουτίνα «αυτό-φροντίδας» (self-care) που θα μας συντροφεύει πάντα.

Η ουσία του self-care είναι κάτι παραπάνω από μία σειρά καλλυντικών και κρεμών περιποίησης που μας κρατούν νέες και όμορφες. Στην πιο αγνή της μορφή, η αυτό-φροντίδα έγκειται στην «τροφή» του εγκεφάλου και του σώματος, με σκοπό την στρέψη της προσοχής σε εμάς και τις βαθύτερες ανάγκες μας.

Αν νιώθετε την ανάγκη να μπείτε σε έναν βαθύτερο κύκλο ενδοσκόπησης και να εξασκήσετε τις self-care πρακτικές που προτείνουν οι ειδικοί, βρείτε εδώ 7 βήματα  που θα σας βοηθήσουν να καλλιεργήσετε μυαλό, σώμα και πνεύμα τις ημέρες που μένετε σπίτι:

1. Φροντίστε το σώμα μέσω της κίνησης

Η κίνηση είναι θεραπεία. Η σωματική δραστηριότητα είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους να αποβάλλουμε έντονα συναισθήματα, όπως φόβο και άγχος, και να επικεντρωθούμε στα θετικά. Ξεκινήστε να κινείστε μία με δύο φορές την ημέρα, ανάλογα με το τι χρειάζεται το σώμα σας. Συγκεντρωθείτε στα συναισθήματά σας και επιλέξτε μία δραστηριότητα – χορό, yoga, τρέξιμο στο σαλόνι – που σας κάνει να αισθάνεστε καλά εκείνη τη στιγμή.

Κάτι ακόμα: η παρατεταμένη κίνηση (shaking) είναι επίσης ένας πολύ ευεργετικός τρόπος για να αποβάλλετε την εσωτερική ταραχή και να πλησιάσετε την ηρεμία. Όταν κουνάμε συνεχόμενα κάθε μέρος του σώματός μας, απελευθερώνουμε την ένταση που συσσωρεύουμε. Μην παραξενευτείτε αν ακούσετε κάτι σαν βουητό, αυτό είναι το λεγόμενο ‘chi’, ή αλλιώς η ενέργεια που μας δίνει ζωή. Απολαύστε το!

 


©shutterstock

2. Φροντίστε το μυαλό, ξεκινώντας από την αναπνοή 

Αν νιώθετε το μυαλό σας να χάνεται κάθε φορά που προσπαθείτε να κάνετε διαλογισμό ή να επαναπροσδιορίσετε τις σκέψεις σας, δεν είστε οι μόνοι. Το μυαλό έχει την τάση να αρνείται την «υποταγή», αλλά αυτό δεν πρέπει να σας ανησυχεί, καθώς δεν είναι κάτι που οι πρόγονοί μας δεν αντιμετώπισαν.

Η αναπνοή είναι ένα από δυνατότερα εργαλεία που έχουμε για να πετύχουμε την ισορροπία και τη γαλήνη ανά πάσα στιγμή. Οι τεχνικές που ενσωματώνουν ασκήσεις με βαθιές αναπνοές στέλνουν σήματα στον εγκέφαλο που τον βοηθούν να ηρεμίσει και να αποσυμφορηθεί. Ξεκινήστε καθισμένοι σε μία στάση που σας κάνει να νιώθετε άνετα, ιδανικά στο πάτωμα για να απελευθερώσετε το διάφραγμα και να χαλαρώσετε τους μύες. Στη συνέχεια, τοποθετήστε το ένα χέρι στην καρδιά, το άλλο στο στομάχι και αναπνεύστε βαθιά, μετρώντας μέχρι το πέντε, πριν την εκπνοή. Επαναλάβετε.

3. Η ξεκούραση είναι σημαντική

Μπορεί να μην έχετε συνηθίσει την ατελείωτη ξεκούραση των τελευταίων εβδομάδων, ωστόσο, για πρώτη φορά έχετε την ευκαιρία να κοιμηθείτε όσο θέλετε, να ανανεωθείτε και αφήσετε το σώμα σας να αναρρώσει. Αν νιώθετε την ανάγκη να γελάσετε κάντε το χωρίς δισταγμό, το ίδιο και με το κλάμα. Προσαρμοστείτε στη νέα συνθήκη, και το μυαλό θα ακολουθήσει.

4. Μιλήστε δυνατά

Το να ακούτε τη φωνή σας είναι πολύ βοηθητικό στοιχείο για να ενθαρρύνετε τον εαυτό σας και να ανεβάσετε το πνεύμα σας. Πολλές διαδικτυακές κοινότητες, όπως το Gather, χρησιμοποιούν αυτήν την τεχνική, με τραγούδι, φωνές και ντραμς, για να αποβάλλουν το αίσθημα της μοναξιάς και το άγχος.

5. Κάντε μασάζ στον εαυτό σας

Περιποιηθείτε το σώμα σας με ένα χαλαρωτικό μασάζ που θα ενισχύσει την κυκλοφορία του αίματος και θα σας γεμίσει ευφορία. Επιλέξτε ένα φυσικό λαδάκι και ξεκινήστε από τα πόδια, ανεβαίνοντας συστηματικά προς τα πάνω και φροντίζοντας κάθε σύνδεσμο και μυ. Ο σκοπός είναι να καλύψετε όλα τα σημεία του σώματος και όσο το κάνετε να στέλνετε σεβασμό για όλα όσα αυτό κάνει για εσάς.

 


©shutterstock

6. Διαλογιστείτε

Υπάρχουν πάρα πολλές πλατφόρμες στο διαδίκτυο που εξειδικεύονται στην τέχνη του διαλογισμού και οργανώνουν συλλογικές δράσεις που μπορείτε να συμμετάσχετε. Αν διαθέτετε εξωτερικό χώρο, εκμεταλλευτείτε την ενέργεια της γης και της φύσης, περπατώντας χωρίς παπούτσια και παρατηρώντας ό,τι αισθάνεστε.

7. Αισθανθείτε ευγνωμοσύνη

Η ευγνωμοσύνη είναι το απλούστερο αλλά σημαντικότερο δώρο που μπορούμε να κάνουμε στους εαυτούς μας και τους γύρω μας. Τοποθετείστε το χέρι σας στην καρδιά, φωνάξτε και αγκαλιάστε όλα αυτά που σας κάνουν να είστε ευγνώμονες καθημερινά.

 

Διαβάστε επίσης | 5 συμβουλές για να διατηρήσετε την ψυχική σας ηρεμία στη νέα, lockdown πραγματικότητα

Ανακαλύψτε ιδέες και tips όσο μένετε σπίτι στο Vogue.gr.

Scroll to Top