H Anna Wintour –με τα χαρακτηριστικά γυαλιά της– και ο –ντυμένος στα μαύρα– Edward Enninful έχουν πάρει ήδη τις front row θέσεις τους, όταν το πρώτο look, αποτελούμενο από φόρεμα και χρυσοκέντητο σακάκι, εμφανίζεται στην πασαρέλα. Αυτή τη φορά, όμως, δεν πρόκειται για ένα κλασικό ντεφιλέ, αλλά για μια επίδειξη με μινιατούρες. Στα καθίσματα της πρώτης (και μοναδικής) σειράς κάθονται κούκλες, ενώ τα μοντέλα έχουν αντικατασταθεί από μαριονέτες με αντίστοιχο ανάλαφρο περπάτημα.
Ο πάντα «ατίθασος» οίκος Moschino και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του, Jeremy Scott, στράφηκαν στην κινούμενη εικόνα για να αποκαλύψουν τις δημιουργικές τους διαθέσεις για την επόμενη άνοιξη και το καλοκαίρι. Και δεν ήταν οι μόνοι. Επίσης, χάρη σε μικρού μήκους ταινίες μάθαμε με ποιον τρόπο ο Tom Ford βίωσε τον αναγκαστικό εγκλεισμό, αλλά και πώς η Miuccia Prada και ο Raf Simons δημιούργησαν την πρώτη τους κοινή συλλογή στον οίκο Prada.
Είτε με live shows μέσω streaming είτε σε μορφή ταινιών με υπερ-δημιουργικό concept, η σεζόν S/S ’21 έλαβε νέες διαστάσεις, με την κινούμενη εικόνα να βρίσκεται συχνά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Και αν μέχρι πρόσφατα η ανάλυση πολλών επιδείξεων μόδας αποτελούσε συχνά δύσκολο γρίφο, κάποιες από τις βίντεο-συλλογές για την επόμενη σεζόν ανέβασαν τον πήχη σε νέα επίπεδα, όπως, για παράδειγμα, το φουτουριστικό όνειρο –ή πραγματικότητα;– της συλλογής Amor Fati της Marine Serre.
Η σχέση αγάπης ανάμεσα στη μόδα και την εν κινήσει εικόνα περνάει σήμερα ένα από τα πιο παθιασμένα κεφάλαια στην ιστορία της – μια σχέση εξάρτησης, θα έλεγε κανείς, λόγω της συνεχιζόμενης πανδημίας. Όμως αυτή είναι μια αμφίδρομη σχέση που ταξιδεύει μέσα από ένα ένδοξο παρελθόν, εξελίσσεται στο πλαίσιο ενός περίπλοκου παρόντος και ατενίζει ένα –γιατί όχι;– συναρπαστικό μέλλον. Από τις ασπρόμαυρες ταινίες του βωβού κινηματογράφου μέχρι τα 60 δευτερόλεπτα του TikTok, οι επαγγελματικές και ερασιτεχνικές κάμερες δημιουργούν τάσεις, άλλοτε διαχρονικές και άλλοτε εφήμερες. Ας πούμε ότι, αν από τη συλλογική μνήμη περάσαμε στη συλλογική «φήμη», το moving image παραμένει το όχημα της επικοινωνίας.