Άγχος & επιδερμίδα: Πώς αλληλεπιδρούν και τι μπορούμε να κάνουμε γι' αυτό

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest

Άγχος & επιδερμίδα: Πώς αλληλεπιδρούν και τι μπορούμε να κάνουμε γι' αυτό

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
unsplash
unsplash

Ομορφιά: Υπάρχει ένα quote του Roald Dahl που λέει πως «αν κάνεις θετικές σκέψεις, αυτό το συναίσθημα θα ακτινοβολεί στο πρόσωπό σου και θα εκπέμπεις πάντα κάτι πολύ όμορφο». Ουσιαστικά δεν πρόκειται για κάποια σοφία, αλλά για μια προσέγγιση που στρέφει την προσοχή στη δύναμη του μυαλού και στο πώς αυτή μας επηρεάζει θετικά όταν και εμείς σκεφτόμαστε θετικά. Άλλωστε είναι γνωστό πως ό,τι νιώθουμε μέσα μας διαγράφεται και στο σώμα μας, και ειδικά στο δέρμα μας. Ποιες είναι λοιπόν οι συνέπειες του στρες στο δέρμα και τι μπορούμε να κάνουμε για να τις αντιμετωπίσουμε;

Πώς το άγχος επηρεάζει την επιδερμίδα μας;

Η ποιότητα και η όψη της επιδερμίδας μας είναι στοιχεία που διαμορφώνονται από πολλούς παράγοντες. Ενώ οι περισσότεροι από εμάς έχουν αντιμετωπίσει έστω μια φορά στη ζωή τους δερματικά προβλήματα, όπως τα πολύ συνηθισμένα ακμή και έκζεμα, υπάρχουν και ερεθισμοί που συχνά οφείλουν την ύπαρξή τους σε εσωτερικούς παράγοντες, όπως το άγχος και το χρόνιο στρες. Τέτοια προβλήματα μπορεί να είναι η ψωρίαση, η ροδόχρους ακμή, ο έντονος κνησμός και η ερυθρότητα, αλλά και σημάδια γήρανσης όπως οι ρυτίδες στο μέτωπο και κάτω από τα μάτια.


©unsplash

Πώς θα καταλάβουμε ότι το δέρμα μας πλήττεται από το άγχος;

Αν έχετε αρχίσει να παρατηρείτε ακμή στο δέρμα σας μετά από μια έντονη και αγχωτική περίοδο ή αν το έκζεμά σας φουντώνει κάθε φορά που πρέπει να προλάβετε ένα deadline, να ξέρετε πως αυτή είναι η απάντηση του οργανισμού σας στη δύσκολη περίοδο που βιώνετε. Ο εγκέφαλος έχει ένα δικό του σύστημα να αντιμετωπίζει το στρες, το οποίο πολλές φορές περιλαμβάνει την απελευθέρωση ορμονών που προκαλούν πρήξιμο τόσο στο δέρμα, όσο και στο σώμα. Με αυτό τον τρόπο πλήττεται και το ανοσοποιητικό μας σύστημα, όπως και οι φυσικοί επιδερμικοί φραγμοί, με αποτέλεσμα να νιώθουμε πιο αδύναμοι, πεσμένοι και ευάλωτοι.


©unsplash

Ποιοι άλλοι παράγοντες διαμορφώνουν τη σχέση δέρμα-μυαλό;

Όπως καταλαβαίνετε, το πρόβλημα με το στρες δρα και αντίστροφα: το άγχος προκαλεί δερματικά προβλήματα και τα δερματικά προβλήματα με τη σειρά τους προκαλούν άγχος. Πολύς κόσμος παλεύει καθημερινά με την εμφάνισή του, ενώ πολλές φορές χρειάζεται και ψυχολογική υποστήριξη για να ξεπεράσει τον αντίκτυπο που έχει στην κοινωνική του ζωή η ακμή, η ψωρίαση κτλ. Ασθενείς έχουν αποκαλύψει μάλιστα πως έχουν σκεφτεί μέχρι και την αυτοκτονία, εξαιτίας του αισθήματος της κοινωνικής απομόνωσης που αισθάνονται λόγω της όψης του δέρματός τους.

Πώς να το αντιμετωπίσετε το πρόβλημα;

1. Διαμορφώστε ένα θετικό περιβάλλον. Κρατήστε την αρνητικότητα μακριά από τη ζωή σας, και επενδύστε σε στιγμές μέσα στην ημέρα που θα σας τονώσουν και θα σας ανεβάσουν. Υπενθυμίστε στον εαυτό σας πως όλα θα πάνε καλά και δράστε με αυτή τη σκέψη στο μυαλό σας.

2. Μιλήστε στον εαυτό σας. Επαναλάβετε μέσα σας «Σέβομαι τον εαυτό μου. Αξίζω. Είμαι μοναδικός. Δεν θα τα παρατήσω». Γράψτε σε μία λίστα όλα τα πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμονες.


©unsplash

3. Κοιμηθείτε καλά. Μην αμελείτε τον ύπνο. Κοιμηθείτε όσο πιο βαθιά και ήρεμα γίνεται, απομακρύνοντας από δίπλα σας οθόνες και φώτα.

4. Μείνετε ενυδατωμένοι. Πιείτε τουλάχιστον 2 λίτρα νερό την ημέρα για να αποφύγετε την αφυδάτωση.

5. Κάντε μασάζ στο πρόσωπό σας. Επενδύστε σε ένα καλό roller και κάντε καθημερινό μασάζ στο πρόσωπό σας για να το τονώσετε και να ενισχύσετε το κολλαγόνο στην περιοχή.

6. Να τρέφεστε σωστά. Η αλληλεπίδραση μεταξύ σώματος και μυαλού είναι πολύ σημαντική. Ό,τι βάζουμε στον οργανισμό μας είναι άμεσα σχετιζόμενο με το δέρμα μας και τη φυσική μας κατάσταση, επομένως είναι σημαντικό να τρεφόμαστε σωστά και ολοκληρωμένα, τρώγοντας συχνά γεύματα, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά.

Διαβάστε επίσης | Αυτά είναι τα 16 καλύτερα καθαριστικά προσώπου για τη ρουτίνα ομορφιάς σας

Scroll to Top