Η υγεία και το wellness τον τελευταίο καιρό είναι κάτι που μας απασχολεί πολύ και συχνά αναζητάμε τρόπους για να διατηρούμε την επιδερμίδα μας υγιή, αλλά και για το πώς να υιοθετήσουμε ένα καλό skincare routine. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας είδαμε μεγάλη αύξηση στα προϊόντα skincare και στο beauty.
Πλέον δεν είναι αρκετό να βασιζόμαστε μόνο στα primers και τα highlighters για ένα healthy glow αποτέλεσμα, αλλά πρέπει να χρησιμοποιούμε και προϊόντα με hero συστατικά που θα αναζωογονούν το δέρμα μας σε ουσιαστικό επίπεδο. Συστατικά όπως η ρετινόλη, το υαλουρονικό οξύ, η νιασιναμίδη, η βιταμίνη C, τα κεραμίδια, τα πεπτίδια, τα BHAs και τα AHAs, είναι στην πρώτη γραμμή. Οι άνθρωποι πλέον είναι πολύ εξοικειωμένοι με το skincare και οι cult κρέμες και τα serums έχουν αντικατασταθεί.
Ποια θα είναι λοιπόν τα skincare trends που μας επιφυλάσσει το 2022 σύμφωνα με τους experts;
Οι experts αποκαλύπτουν στη Vogue τις skincare trend προβλέψεις για το 2022.
Barbara Sturm
Αντιφλεγμονώδες skincare
«Η φλεγμονή προκαλεί προβλήματα στη γενική υγεία μας, όπως και δερματικές δυσλειτουργίες. Αυτό υποδηλώνει ότι απομακρυνόμαστε από ορισμένες τάσεις όπως το Retin-A ή τα peeling με οξύ, προκειμένου να ενισχύσουμε το δέρμα ως όργανο, να βοηθήσουμε τη λειτουργία του δερματικού φραγμού και το μικροβίωμα. Μεταβαίνουμε λοιπόν σε μια αντιφλεγμονώδη ρουτίνα περιποίησης του δέρματος».
Dr Anna Puri, Skinora UK
Λιγότερα προϊόντα
«Περιμένω ότι το 2022 οι περισσότεροι άνθρωποι θα επιλέγουν πιο απλές ρουτίνες skincare και με πιο μινιμαλιστική προσέγγιση. Μετά από μερικές δοκιμές και λάθη, πολλοί από τους πελάτες μας αρχίζουν να συνειδητοποιούν ότι “less is more” όσον αφορά την περιποίηση της επιδερμίδας και ότι η χρήση πάρα πολλών προϊόντων δεν εγγυάται αποτελέσματα. Μπορεί μερικές φορές να κάνει και το αντίθετο. Το να διατηρείτε απλώς το δέρμα σας ενυδατωμένο και προστατευμένο, μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά».
Θεραπείες στο σπίτι
«Οι θεραπείες στο σπίτι πρόκειται να συνεχίσουν να αυξάνονται σε δημοτικότητα. Βλέπουμε αύξηση των αιτημάτων για μάσκες προσώπου και θεραπείες αναζωογόνησης κατά τη διάρκεια της νύχτας, μάσκες ενυδάτωσης και μάσκες που μοιάζουν με χημικό peeling. Μερικοί άνθρωποι δεν είναι ικανοποιημένοι με τα ήπια αποτελέσματα που επιτυγχάνονται με πολλά προϊόντα χωρίς συνταγή και θέλουν κάτι που θα κάνει μεγαλύτερη διαφορά στο δέρμα τους».
Αντηλιακό
Most Read Articles
«Το αντηλιακό θα παραμείνει σε ζήτηση καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022, καθώς η ζωτική του χρήση αναγνωρίζεται πλέον, συνιστάται ευρέως και όπως ισχυρίζονται οι γιατροί και οι αισθητικοί, είναι μία από τις πιο σημαντικές συνήθειες της φροντίδας του δέρματος μας».
Μάσκες LED light
«Οι μάσκες φωτός LED είναι μια ακόμη trending θεραπεία που θα μας ακολουθήσει τη νέα χρονιά. Πολλοί πελάτες επιλέγουν ορούς, κρέμες και θεραπείες στο σπίτι, που θα ήταν στο ίδιο επίπεδο με τις θεραπείες που προσφέρουμε στην κλινική μας. Αυτά λειτουργούν καλύτερα όταν εφαρμόζονται πριν από μια μάσκα φωτός LED»
Jasmina Vico
Προσέγγιση «μέσα έξω»
«Προβλέπω για το 2022 ότι θα δοθεί επιπλέον έμφαση στην υγεία του δέρματος μας, με περισσότερους ανθρώπους να υιοθετούν την προσέγγιση «μέσα έξω» στην περιποίηση της επιδερμίδας. Απαιτείται περισσότερη εκπαίδευση για να κατανοήσουν οι άνθρωποι το δέρμα τους. Οι άνθρωποι συχνά αγοράζουν τα πιο πρόσφατα προϊόντα περιποίησης χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τον τύπο ή τις ανησυχίες του δέρματός τους και τι χρειάζονται πραγματικά. Ελπίζω ότι οι άνθρωποι θα αρχίσουν να απογυμνώνουν τη ρουτίνα τους μόνο στα βασικά. Βλέπω επίσης πιο εξατομικευμένα σχέδια θεραπείας που στοχεύουν τις ατομικές ανάγκες».
Ιαπωνέζικο indigo
«Ένα συστατικό που έχω εντοπίσει αυτή τη στιγμή είναι το ιαπωνικό indigo που έχει θεραπευτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και είναι ιδιαίτερα καλό για δερματικές παθήσεις όπως το έκζεμα και η ακμή. Πιστεύω ότι θα αρχίσουμε να το βλέπουμε όλο και περισσότερο στα προϊόντα περιποίησης της επιδερμίδας».
Το 2021 είδαμε ανθρώπους να σταματούν να χρησιμοποιούν τόσα πολλά ενεργά συστατικά και προϊόντα στο δέρμα τους, λόγω αποτυχημένων πειραματισμών στο lockdown. Τωρα θα δούμε πιο στοχευμένες αλλά και πιο soft ρουτίνες στο δέρμα».
Κεραμίδια και απαραίτητα λιπαρά οξέα
«Θα δούμε περισσότερο ενδιαφέρον στην αποκατάσταση των φραγμών και στην υποστήριξη του μικροβιώματος του δέρματος. Ναι, πρέπει να υποστηρίξουμε και να εξισορροπήσουμε τα βακτήρια του δέρματος, όχι να το απογυμνώσουμε. Έτσι, τα κεραμίδια και τα απαραίτητα λιπαρά οξέα θα συνεχίσουν να είναι μια πρόταση από επαγγελματίες του δέρματος, καθώς και ο πιο ήπιος καθαρισμός, τα ένζυμα επόμενης γενιάς, που δίνουν μια ήπια αλλά σε βάθος απολέπιση και αμινοξέα που ενισχύουν το κολλαγόνο».
Sarah Chapman
Το δέρμα στο επίκεντρο
«Το δέρμα θα συνεχίσει να βρίσκεται στο επίκεντρο, με πολλούς από εμάς να φοράμε λιγότερο μακιγιάζ και επομένως να έχουμε μεγαλύτερη επίγνωση της κατάστασης του δέρματός μας. Τους τελευταίους 18 μήνες, οι άνθρωποι άρχισαν επίσης να αναγνωρίζουν ότι το δέρμα μας είναι ένα βαρόμετρο της εσωτερικής υγείας και της γενικής ευεξίας – μια λαμπερή, καθαρή επιδερμίδα είναι μια ισχυρή ένδειξη ότι το σώμα βρίσκεται σε υγιή κατάσταση. Η αυξημένη επίγνωση των θεμάτων ψυχικής υγείας και το στρες και το άγχος από τα lockdowns, έχουν επίσης επηρεάσει τις προοπτικές πολλών ανθρώπων και έχω παρατηρήσει ότι οι άνθρωποι φροντίζουν τον εαυτό τους με διαφορετικούς τρόπους, με την αυτοφροντίδα να γίνεται όλο και πιο σημαντικό μέρος της καθημερινότητάς μας».
Υγιεινό packaging
«Όλοι συνειδητοποιούμε περισσότερο τη σημασία του να διατηρούμε τα προϊόντα που χρησιμοποιούμε – ειδικά στο πρόσωπό μας – καθαρά και ασφαλή. Περιμένω ότι η υγιεινή των προϊόντων θα γίνει ένας νέος τομέας ανησυχίας για τους πελάτες, με τα brand περιποίησης δέρματος να στρέφονται προς τη συσκευασία που ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο μόλυνσης, όπως τα μπουκάλια Skinesis χωρίς αέρα και οι συμβουλές μικροβελονισμού μιας χρήσης».
Υγεία του δέρματος
«Περισσότερο από ποτέ, οι πελάτες που έρχονται στην κλινική μου επικεντρώνονται στην υποκείμενη υγεία του δέρματος τους και όχι μόνο στην επιφανειακή του εμφάνιση. Ίσως δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι, έχουμε εστιάσει πολύ στην υγεία το τελευταίο έτος, θέλουμε να αποκτήσουμε, ελαστικό, φυσικά λαμπερό δέρμα. Πιστεύω ότι αυτό θα συνεχίσει να επικεντρώνεται έντονα το 2022».
Περιποίηση δέρματος με γνώμονα την επιστήμη
«Έχω παρατηρήσει επίσης ότι οι καταναλωτές ομορφιάς έχουν αρχίσει να στρέφονται προς brands περιποίησης δέρματος που βασίζονται στην επιστήμη – οι απίστευτες ιατρικές εξελίξεις του περασμένου έτους μας έχουν κάνει όλους περισσότερο ενήμερους για τη δύναμη της επιστήμης. Ενώ κάποτε η περιποίηση της επιδερμίδας «υψηλής τεχνολογίας» μπορεί να φαινόταν τρομακτική, τώρα οι πελάτες είναι πιο σίγουροι για την κατανόηση των αποτελεσμάτων των κλινικών δοκιμών και την εμβάθυνση στην επιστήμη πίσω από τα συστατικά».
Ron Robinson, BeautyStat Cosmetics
Με γνώμονα τα αποτελέσματα και με επίκεντρο τα συστατικά
«Για το 2022, οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να αναζητούν προϊόντα που έχουν συστατικά που πιστεύουν ότι θα προσφέρουν αποτελέσματα στο δέρμα τους. Οι οnline αναζητήσεις για συγκεκριμένα ενεργά συστατικά θα συνεχίσουν να αυξάνονται καθώς οι καταναλωτές επιθυμούν να μάθουν περισσότερα για αυτά τα συστατικά. Συστατικά όπως η βιταμίνη C, η ρετινόλη και η νιασιναμίδη θα αναζητηθούν σε μεγάλο βαθμό, δεδομένου ότι έχει αποδειχθεί ότι προσφέρουν αποτελέσματα».
Βιωσιμότητα
«Οι καταναλωτές θα αναζητούν επίσης προϊόνταπου είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Προϊόντα που είναι ανακυκλώσιμα ή/και έχουν επαναγεμιζόμενη συσκευασία και συστατικά που προέρχονται από ηθικές αρχές. Τελικά, οι καταναλωτές θα αναζητούν προϊόντα που επιστρέφουν στο περιβάλλον».
Ευρύτερη προστασία
«Οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να αναζητούν προϊόντα που όχι μόνο αποφέρουν αποτελέσματα, αλλά θα αναζητούν και προϊόντα για την προστασία τους. Συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο ότι πρέπει να προστατεύονται όχι μόνο από τις βλάβες και από την υπεριώδη ακτινοβολία, αλλά από το μπλε φως, τον καπνό, την αιθαλομίχλη, τη ρύπανση καθώς και από μικρόβια, βακτήρια και ιούς. Ως εκ τούτου, θα δούμε τους καταναλωτές να αναζητούν πιο εξειδικευμένα αντηλιακά, θεραπείες προστασίας από το μπλε φως, αντιοξειδωτικούς ορούς καθώς και αντιμικροβιακά προϊόντα».
Joanne Evans, Skin-Matters
Ποιότητα πάνω από ποσότητα
«Χρησιμοποιήστε λιγότερο αλλά το καλύτερο. Νομίζω ότι οι καταναλωτές έχουν απορροφήσει τη βιασύνη μιας φρενίτιδας περιποίησης της επιδερμίδας και συνειδητοποίησαν ότι όσοπερισσότερα συστατικά εφαρμόζεις, συχνά τόσο περισσότερο βλάπτεις το δέρμα σου και απλώς δεν έχεις τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Οι πελάτες θέλουν μια συμπυκνωμένη ρουτίνα, προσαρμοσμένη στον καταναλωτή με τα καλύτερα συστατικά σε συνδυασμό με τον συγκεκριμένο τύπο δέρματος και τις ανησυχίες τους».
Προγράμματα περιποίησης δέρματος
«Οι πελάτες δεν αναζητούν πλέον θεραπείες γρήγορης επιδιόρθωσης. Το μέλλον των περιποιήσεων προσώπου είναι μακροπρόθεσμα προγράμματα κατά παραγγελία, με τον ίδιο τρόπο που σκέφτεστε για ένα πρόγραμμα προπόνησης για το σώμα σας, είναι η ίδια ιδέα για το δέρμα, το μυαλό και το σώμα».
Dr Anjali Mahto, σύμβουλος δερματολόγος στο 55 Harley Street
Διαφάνεια περιποίησης δέρματος
«Ο σύγχρονος καταναλωτής είναι καλά μορφωμένος και αναζητά προϊόντα ταχείας δράσης που θα παρέχουν γρήγορα αποτελέσματα. Είναι πρόθυμοι να κοιτάξουν μέσα από το μάρκετινγκ. Τα brands που θα πετύχουν αυτό, είναι αυτά που είναι ανοιχτά στις επιλογές συστατικών τους, μπορούν να επιδείξουν οφέλη από καταναλωτικές και κλινικές δοκιμές, καθώς και να δείξουν δέσμευση για το περιβάλλον και τη βιωσιμότητα σε όλες τις πτυχές της εφοδιαστικής αλυσίδας».
Daniel Isaacs, Medik8
Τα ντουλάπια skincare θα συρρικνωθούν
«Δεν είναι μυστικό ότι υπάρχουν τόσες πολλές επιλογές όσον αφορά την περιποίηση του δέρματος, αλλά στην πραγματικότητα το μόνο που χρειάζεται να εντάξετε είναι τρία προϊόντα: μια καλή βιταμίνη C, ένα αντηλιακό ευρέος φάσματος και ένα προϊόν βιταμίνης Α. Φυσικά, υπάρχουν εξαιρέσεις σε αυτό (για συγκεκριμένα προβλήματα δέρματος, για παράδειγμα) αλλά γενικά, τα παραπάνω τρία προϊόντα θα καλύψουν τα περισσότερα προβλήματα του δέρματος. Νομίζω ότι οι καταναλωτές έχουν φτάσει στην «αιχμή της περιποίησης της επιδερμίδας» και ότι το 2022 τα ντουλάπια ομορφιάς αρχίζουν να συρρικνώνονται στα απαραίτητα».
Εξελιγμένα προϊόντα που θα αντικαταστήσουν τη ρετινόλη
«Η βιταμίνη Α ή τα «ρετινοειδή» είναι γνωστά για τα οφέλη τους στο δέρμα. Οι περισσότεροι άνθρωποι μέχρι τώρα έχουν ακούσει για ένα παράγωγο της βιταμίνης Α, τη ρετινόλη, αλλά υπάρχουν πλέον εναλλακτικά παράγωγα επόμενης γενιάς που έχουν καλύτερη απόδοση, προκαλούν λιγότερο ερεθισμό και έχουν πολλά ακόμη πλεονεκτήματα. Πάρτε για παράδειγμα τη ρετιναλδεΰδη. Αυτό είναι ένα πιο ισχυρό συστατικό βιταμίνης Α σε σύγκριση με την παραδοσιακή ρετινόλη. Λειτουργεί γρηγορότερα, αποδίδει καλύτερα με λιγότερους ερεθισμούς και έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι είναι άμεσα αντιβακτηριδιακό, καθιστώντας το εξαιρετικό και για όσους μπορεί να είναι επιρρεπείς στις ατέλειες. Αναμένουμε ότι αυτό θα συνεχιστεί μέχρι το 2022 καθώς οι άνθρωποι συνειδητοποιούν ότι είναι καλύτερο από τη ρετινόλη».
Dr AJ Sturnham, GP specialising στη δερματολογία και ιδρυτής της Decree
«Βλέπουμε τη βιομηχανία ομορφιάς να προσφέρει μεγαλύτερη ποικιλομορφία. Θα δείτε περισσότερα brands ουδέτερα ως προς το φύλο, όπως το Decree, που καταρρίπτουν τους μύθους ότι η περιποίηση της επιδερμίδας πρέπει να χωρίζεται σε διαφορετικές κατηγορίες ανάλογα με την ηλικία, το φύλο και τον τύπο δέρματος του καταναλωτή».
Η άνοδος των συμπληρωμάτων
«Εστιάζουμε τόσο πολύ σε αυτά που βάζουμε στο σώμα μας, ταυτόχρονα όσο και σε αυτά που βάζουμε απευθείας στο δέρμα. Πάντα πίστευα πολύ σε αυτήν την προσέγγιση και η φιλοσοφία της κλινικής μου βασίζεται σε αυτήν την προσέγγιση. Οι καταναλωτές σήμερα γνωρίζουν πολύ περισσότερο τη σχέση μεταξύ της υγείας του εντέρου, της ισορροπίας των ορμονών και της ευεξίας και του αντίκτυπου που έχουν στην υγεία του δέρματος. Ως εκ τούτου, βλέπουμε μια αυξανόμενη τάση για βρώσιμα προϊόντα ομορφιάς που υποστηρίζονται από αποτελεσματικότητα και παράλληλα προϊόντα που λειτουργούν τόσο εσωτερικά όσο και τοπικώς. Τα συμπληρώματα θαλάσσιου κολλαγόνου τύπου 1 γίνονται επίσης απαραίτητα για την υγεία του δέρματος».
Το ‘φυσικό look’
«Οι ρουτίνες μακιγιάζ θα εστιάζουν έντονα στα βήματα του skincare πριν από την εφαρμογή προϊόντων και οι τάσεις κινούνται προς ένα πιο minimal make-up look, ανοιχτόχρωμη κάλυψη και υγιείς επιδερμίδες».
Dr Yannis Alexandrides M.D. F.A.C.S, 111Skin
Η άνοδος του beauty tech
«Μεγάλο μέρος της καινοτομίας της ομορφιάς του 2022 θα καθοδηγηθεί από τη ζήτηση των καταναλωτών για κλινικής ποιότητας θεραπείες διαθέσιμες στο σπίτι. Η τεχνολογία ομορφιάς ενισχύει τον εξοπλισμό για να προσφέρει το απόλυτο επίπεδο άνεσης σε αυτούς που ενδιαφέρονται για την ομορφιά».
Fatma Shaheen, Skin Design
Η υγεία του δέρματος στο επίκεντρο
«Το 2022 είναι η χρονιά των super cosmoceuticals – επανορθωτικών αλλά και luxurious με δραστικές ουσίες που δεν ερεθίζουν το δέρμα. Το 2021, οι πελάτες ήθελαν αποτελέσματα, λύσεις, να ξεφύγουν από τα home routines που βλέπουμε συνέχεια στα social media. Μια καλή skincare ρουτίνα δεν αφορά μόνο ένα υπερβολικά ενεργό προϊόν, έχει να κάνει και με τη συνταγή μέσα στη σύνθεση και τα αποτελέσματα που θα προσφέρει. Οι θεραπείες είναι οι ίδιες, ο μαγικός συνδυασμός τεχνολογίας και ποιοτικής σύνθεσης. Θεραπείες προσώπου με ραδιοσυχνότητες, θεραπείες ματιών και θεραπείες προσώπου. Συνολικά, να περιμένετε ότι θα δοθεί έμφαση στην ποιότητα του δέρματος, τον τόνο, την υφή και τις αυξημένες μη επεμβατικές θεραπείες».