Juny Breeze/Instagram
Juny Breeze/Instagram
Juny Breeze/Instagram

Πώς θα οργανώσετε τα γεύματα μιας εβδομάδας;

Ο προγραμματισμός των γευμάτων είναι το κλειδί για να μείνετε πιστές σε μια ισορροπημένη διατροφή.

Πολλές φορές αποφασίζουμε να υιοθετήσουμε μια πιο υγιεινή διατροφή, όμως εγκαταλείπουμε τις προσπάθειες όταν έρχεται η ώρα της μαγειρικής και επιλέγουμε να ετοιμάσουμε κάτι γρήγορο ή να παραγγείλουμε κάτι έτοιμο. Οι διατροφολόγοι συμφωνούν πως η βασική αρχή μιας ισορροπημένης διατροφής, είναι να προετοιμάζουμε από νωρίς τα γεύματα μιας εβδομάδας για να κερδίζουμε χρόνο και να μπορούμε να μείνουμε πιστές στο πρόγραμμά μας.

Πώς θα καταφέρουμε να τρώμε υγιεινά σε καθημερινή βάση;

Αρχικά θα πρέπει να βεβαιωθείτε πως λαμβάνετε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός. Τόσο το μεσημεριανό γεύμα όσο και το βραδινό θα πρέπει να περιλαμβάνει πρωτεΐνης και να συνοδεύεται από πράσινη σαλάτα. Η ημερήσια ποσότητα πρωτεΐνης αντιστοιχεί σε 100 με 150 γραμμάρια.

Το πρόγραμμα διατροφής μιας εβδομάδας θα πρέπει να περιλαμβάνει τα παρακάτω:

Λαχανικά: 3-4 εβδομαδιαίες μερίδες

Ψάρι: 2-3 εβδομαδιαίες μερίδες

Λευκό κρέας: 3-4 εβδομαδιαίες μερίδες

Αυγά: 3-4 φορές την εβδομάδα

Γαλακτοκομικά: 1-3 φορές την ημέρα

Με βάση αυτό το πρόγραμμα, μπορείτε να σχεδιάσετε τα γεύματα μιας εβδομάδας για να προσλαμβάνετε με σιγουριά όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Ξεκινήστε με την πρωτεΐνη, μπορείτε για παράδειγμα να έχετε βρασμένα αυγά στο ψυγείο, ψητό κοτόπουλο ή κρέας, ώστε την στιγμή της κατανάλωσης να χρειάζεστε λίγα μόνο λεπτά για να κόψετε τη σαλάτα. Αν πρέπει να βράσετε ρύζι ή ζυμαρικά, αξιοποιήστε αυτό το χρόνο για να ψήσετε το σολομό και να σοτάρετε λαχανικά όπως το μπρόκολο. Αποθηκεύστε τα έτοιμα γεύματα σε γυάλινα μπολ ώστε να μην απορροφούν οσμές από το πλαστικό. Δοκιμάστε επίσης να έχετε ήδη πλυμμένα και κομμένα τα λαχανικά σας ώστε να αξιοποιείτε χρόνο στη διάρκεια της ημέρας. Μπορείτε να φυλάξετε στο ψυγείο και ρύζι, το οποίο την επόμενη μέρα θα προσθέσετε σε μια σαλάτα με τόνο και μαρούλι. Ο έτοιμος ζωμός είναι επίσης η καλύτερη λύση για να καταναλώνετε φρέσκες σούπες χωρίς συντηρητικά.

Διαβάστε επίσης | Μερίδες φαγητού: Πώς θα τις υπολογίσετε σωστά;

Scroll to Top