matilda Djerf/Instagram
matilda Djerf/Instagram
matilda Djerf/Instagram

Διαισθητική διατροφή: 7 μυστικά για απώλεια βάρους χωρίς δίαιτα

Η υγιεινή διατροφή δεν μπορεί να συνδέεται με στερήσεις. Μπορούμε να ξαναβρούμε τη φόρμα μας, φροντίζοντας ουσιαστικά το σώμα μας.

Πολλές φορές βάζουμε στόχο να ξεκινήσουμε μια ακόμα δίαιτα και στο τέλος καταλήγουμε να εγκαταλείπουμε κάθε προσπάθεια καθώς δεν αντέχουμε τις στερήσεις. Ο τελευταίος δύσκολος χρόνος που βιώσαμε μας έκανε να συνειδητοποιήσουμε πως δεν έχουμε άλλες αντοχές να ταλαιπωρούμε το σώμα μας. Αυτό που έχουμε ανάγκη είναι να αποδεχτούμε τις ανάγκες μας, να ακούσουμε το σώμα μας και να κάνουμε ουσιαστικές επιλογές στη διατροφή μας που θα μας βοηθήσουν να χάσουμε βάρος χωρίς να μπούμε στη σκληρή διαδικασία της δίαιτας.

Ξεχάστε την έννοια της δίαιτας

Το πρώτο βήμα είναι να συνειδητοποιήσετε πως οι δίαιτες δεν έχουν μακροπρόθεσμο αποτέλεσμα, μόνο συνέπειες για την ψυχική και σωματική υγεία. Αρκεί να αλλάξετε τρόπο σκέψης και θα δείτε πως ο στόχος είναι να φροντίσετε ουσιαστικά το σώμα σας.

Αντιμετωπίστε την πείνα σας

Όταν ο οργανισμός σας έχει ανάγκη από τροφή, θα πρέπει να ακούτε τις ανάγκες του και όχι να προσπαθείτε να καταπολεμήσετε την πείνα σας με λάθος τακτικές που βλάπτουν την υγεία σας. Υπάρχουν πολλά υγιεινά σνακ όπως μια κουταλιά φυστικοβούτυρο ή ξηροί καρποί ή ένα φρούτο, για να αντιμετωπίσετε το αίσθημα της πείνας, μέχρι να έρθει η ώρα του επόμενου γεύματός σας.

Δεν υπάρχει “food police”

Αν μια φωνή μέσα στο κεφάλι σας, σας απαγορεύει το φαγητό, καλύτερα να αδιαφορήσετε γι’ αυτή τη φωνή και όχι για τις ανάγκες σας. Όλα τα φαγητά επιτρέπονται, ακόμα και η πίτσα, τα μπισκότα, τα ζυμαρικά, όχι όμως σε καθημερινή βάση και όχι στην υπερβολή τους. Δίνοντας στον εαυτό μας μια ικανοποίηση να απολαύσει το αγαπημένο του φαγητό, θα είναι πιο εύκολο να φροντίσετε το σώμα μας.

Ανακαλύψτε τον παράγοντα της ικανοποίησης

Το φαγητό δεν αποτελεί τιμωρία. Τα noodles με μηδέν θερμίδες ή οι ρυζογκοφρέτες, δεν πρόκειται να σας προσφέρουν καμία ικανοποίηση και έτσι θα αναζητάτε συνεχώς κάτι για να αντιμετωπίσετε την πείνα σας.

Διαισθητική Κίνηση

Σε αυτό το στάδιο συνειδητοποιείτε πως το σώμα έχει ανάγκη από άσκηση και κίνηση, χωρίς να καταπιέζεστε. Με αυτό τον τρόπο εντάσσετε στην καθημερινότητά σας δραστηριότητες όπως το γρήγορο περπάτημα, η yoga και η ήπιας μορφής άσκηση.

Το comfort food δεν απαγορεύεται

Πολλές φορές νιώθουμε την ανάγκη να φάμε κάτι νόστιμο για να αντιμετωπίσουμε μια κακή ψυχολογικά ημέρα. Δεν υπάρχει λόγος να νιώθετε ενοχές, την πρώτη φορά θα υποκύψετε στο παγωτό, σταδιακά όμως θα ανακαλύψετε εναλλακτικές μεθόδους για να αντιμετωπίσετε τα αρνητικά συναισθήματα, όπως ο διαλογισμός ή το τρέξιμο.

Μην βάζετε ταμπέλες στο φαγητό

Δεν υπάρχει υγιεινή διατροφή που αποτρέπει κάποιες τροφές και δεν υπάρχει τέλεια δίαιτα. Σίγουρα δεν σας βοηθά καθόλου το να κατηγοριοποιείτε το φαγητό σαν καλό ή κακό. Δίνοντας χρόνο στον εαυτό σας θα συνειδητοποιήσετε τι είναι αυτό που βοηθά αληθινά το σώμα σας και ποιες είναι αυτές οι τροφές που σας δημιουργούν φούσκωμα ή δεν λειτουργούν για εσάς.

 Διαβάστε επίσης | Επίπεδη κοιλιά: Τι πρέπει να κάνετε πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το φαγητό

Scroll to Top