πώς-να-διώξετε-το-άγχος-σε-5-λεπτά-με-την-300455
©ANNA FELICIA WEDIN/INSTAGRAM

«Ορκίζομαι ότι αν το κάνετε αυτό κάθε μέρα, ακόμα και για λιγότερο από πέντε λεπτά, σε τρεις μήνες θα είστε εντελώς διαφορετικοί άνθρωποι». Κάπως έτσι κάνει το ντεμπούτο της η Emma Marschall, ειδικός στην ολιστική θεραπεία, σε ένα βίντεο που έγινε viral στο TikTok. Η πρακτική στην οποία αναφέρεται είναι το Somatic Shaking, μια τεχνική που θα σας επιτρέψει να περιορίσετε την ένταση και το άγχος.

Μια ισχυρή θεραπεία, μια εξαιρετική εναλλακτική στον διαλογισμό, ειδικά για όσους δεν είναι ακόμη αρκετά έμπειροι ώστε να φτάσουν σε μια κατάσταση χαλαρής ηρεμίας στις πιο δύσκολες περιόδους. Δεδομένου ότι είναι μια σωματική θεραπεία, στην πραγματικότητα, αυτή η κίνηση σας επιτρέπει να συνδέσετε το μυαλό και το σώμα, απομακρύνοντάς τα από προβλήματα μέσω της κίνησης, ακόμη και του χορού. Ο στόχος είναι να απαλλαγείτε από τις αρνητικές ενέργειες, αφήνοντας τες να ρέουν χάρη στο σώμα που κινείται.

Πώς να διώξετε το άγχος σε 5 λεπτά με την τεχνική Somatic Shaking;-1
©Instagram@Hanna Schonberg

Τι είναι το Somatic Shaking

Ένα ενστικτώδες, σχεδόν αρχέγονο τελετουργικό, σχεδιασμένο κυριολεκτικά για να «αποτινάξει» αρνητικά συναισθήματα. Το Somatic Shaking, στην πραγματικότητα, έχει σχεδιαστεί για να απελευθερώνει ενέργεια μετά από ένα αγχωτικό γεγονός, ειδικά όταν αισθάνεστε αποκλεισμένοι μετά από ένα τραύμα. Στην πραγματικότητα, όταν αντιμετωπίζουμε μια κατάσταση μεγάλου άγχους ή κινδύνου, τείνουμε να αντιδρούμε με ένταση, τρέχοντας ή παραμένοντας ακίνητοι. Καμία αντίδραση δεν είναι σωστή ή λάθος, αλλά σας επιτρέπουν να διοχετεύετε την ενέργεια διαφορετικά, απελευθερώνοντάς την ή συγκρατώντας την. Ειδικότερα, το Somatic Shaking είναι πολύ χρήσιμο όταν η φυσική απόκριση κάποιου στο τραύμα είναι να παραμείνει ακίνητος, επειδή είναι απαραίτητο να εκφορτιστεί η συσσωρευμένη ενέργεια. Ο στόχος είναι να επιστρέψετε σε μια κατάσταση ηρεμίας, απελευθερώνοντας τον φόβο.

@emmamarschall The practice that will have you looking, feeling, and acting like a COMPLETELY different person in just 3 months. Link in bio if you want to dive deeper into the world of somatic healing. #healingtiktok #healingjourney #selflove #somatichealing #breathworkfacilitator #nervoussystemregulation #somaticshaking ♬ original sound – Emma Marschall

Πώς να το κάνετε, ακόμα κι αν είστε αρχάριος

Το να μάθετε πώς να κάνετε το Somatic Shaking είναι πολύ απλό. Το ιδανικό είναι να αφιερώσετε πέντε λεπτά στην εξάσκηση το πρωί, αλλά μπορείτε να αφιερώσετε λίγο χρόνο στον εαυτό σας για να απομακρύνετε τις ανησυχίες σας όποτε νιώθετε την ανάγκη. Δεν χρειάζονται ιδιαίτερα αντικείμενα ή χώροι: ο απόλυτος πρωταγωνιστής πρέπει να είναι το σώμα. Ξεκινήστε βγάζοντας τα παπούτσια σας και βάζοντας τα πόδια σας στο έδαφος, εστιάζοντας στο να αισθανθείτε τη δύναμη της επαφής. Σε αυτό το σημείο, συνειδητοποιήστε ολόκληρο το σώμα σας, προσπαθώντας να νιώσετε κάθε μέρος του. Μόλις βρείτε τη συγκέντρωση σας, ξεκινήστε απλώς να κινείστε κουνώντας τα γόνατα, τους ώμους και τα χέρια σας. Δεν έχει σημασία η κίνηση να είναι χαριτωμένη, αρκεί να καταφέρετε να διατηρήσετε τη σύνδεση με το σώμα. Για να σας συνοδεύσει, επιλέξτε το αγαπημένο σας τραγούδι: τρία με πέντε λεπτά θα είναι αρκετά για να νιώσετε τα ευεργετικά αποτελέσματα του Somatic Shaking.

Πώς να διώξετε το άγχος σε 5 λεπτά με την τεχνική Somatic Shaking;-2
©Instagram@Hanna Schonberg

Το Somatic Shaking λειτουργεί πραγματικά;

Η πρώτη και πιο άμεση επίδραση του Somatic Shaking είναι στην ένταση των μυών, η οποία απελευθερώνεται μαζί με την αδρεναλίνη. Όταν είστε υπό στρες, στην πραγματικότητα, το νευρικό σύστημα ζει σε μια συνεχή κατάσταση εγρήγορσης, η οποία επηρεάζει ολόκληρο το σώμα. Τα αποτελέσματα είναι επίσης ορατά στην αρτηριακή πίεση, τον καρδιακό ρυθμό, τη θερμοκρασία του σώματος και την αναπνευστική ικανότητα, αλλά μπορούν επίσης να επηρεάσουν τη σεξουαλική επιθυμία, την πέψη και τον μεταβολισμό. Ακριβώς για αυτόν τον λόγο, μια πρακτική όπως το Somatic Shaking μπορεί να βοηθήσει και να εξισορροπήσει την ενέργεια του σώματος, μειώνοντας τα επίπεδα αδρεναλίνης και κορτιζόλης και, επομένως, επιτρέποντας επίσης στο νευρικό σύστημα να ηρεμήσει.

Διαβάστε επίσης | Η detox σούπα που οι διατροφολόγοι τρώνε κάθε βράδυ μετά τις διακοπές