Jasmine Tookes/Instagram
Jasmine Tookes/Instagram
Jasmine Tookes/Instagram

AMRAP: 12′ αρκούν για να γυμνάσετε όλο το σώμα

Αναζητάτε ένα αποδοτικό και γρήγορο workout με εμφανή αποτελέσματα σε όλο το σώμα; Αποκωδικοποιούμε την τεχνική AMRAP και τους κανόνες για να ξαναβρούμε τη φόρμα μας.

Δοκιμάσατε ήδη τα αμέτρητα workouts που κυκλοφορούν στο You Tube ή το Instagram, προσπαθήσατε να μείνετε πιστές στα virtual μαθήματα γυμναστικής μέσω Zoom, αλλά χωρίς αποτέλεσμα, αφού στο τέλος πάντα προτιμάτε το binge-watching στο Netflix. Αν όμως μπορείτε να γυμνάσετε στο σπίτι όλο το σώμα μέσα σε 12′, μήπως σας είναι πιο εύκολο να ξαναβρείτε το κίνητρο για προπόνηση; Το AMRAP είναι μια νέα fitness μέθοδος κυκλικής προπόνησης, που προέρχεται από το ακρωνύμιο του As Many Reps As Possible (Όσες περισσότερες επαναλήψεις γίνεται). Όπως υποδηλώνει και το όνομά της, “ο στόχος είναι να επαναλάβετε όσες περισσότερες ασκήσεις μπορείτε, μέσα στο χρόνο που διαρκεί το κάθε σετ”, εξηγεί η personal trainer Hannah Lewin. Λόγω της έντασής του, το AMRAP αυξάνει το μεταβολικό ρυθμό, αξιοποιώντας έτσι όλα τα διαθέσιμα επίπεδα ενέργειας, με αποτέλεσμα να επιταχύνεται η καύση του λίπους.


©Unsplash

Οι ασκήσεις του AMRAP

Το θετικό αυτής της fitness μεθόδου, είναι πως μπορείτε να επιλέξετε τις ασκήσεις που θέλετε να κάνετε, ανάλογα με το τι σας αρέσει, με τις δυνάμεις του σώματός σας ή και με τους τραυματισμούς που ενδεχομένως έχετε. Ένα τυπικό ασκησιολόγιο περιλαμβάνει 20 squats (καθίσματα), 10 burpees, 10 push ups, 10 V-ups, και 10 καθίσματα με άλμα, μέσα σε 12′. Ο στόχος είναι να επαναλάβετε αυτό τον κύκλο όσες περισσότερες φορές μπορείτε μέσα σε 12′, χωρίς διάλειμμα για χαλάρωση. Φυσικά μπορείτε να συνεχίσετε και για 12′ ακόμα ή και για τρίτο κύκλο, αν έχετε τις αντοχές. Οι συγκεκριμένες ασκήσεις εστιάζουν σε όλα τα σημεία του σώματος, όπως τα πόδια, οι γλουτοί, η πλάτη, και οι κοιλιακοί, οπότε πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα. “Ο στόχος είναι να γυμνάζεστε με μεγαλύτερη ένταση για μικρό χρονικό διάστημα ώστε να αυξηθούν οι καρδιακοί παλμοί”, συμπληρώνει η Hannah Lewin. Υπάρχει η δυνατότητα να προσθέσετε και βάρη στις ασκήσεις, ωστόσο αυτό θα μειώσει τον αριθμό επαναλήψεων, οπότε οι γυμναστές δεν το συστήνουν.

Το AMRAP είναι κατάλληλο και για αρχαρίους, αφού αποτελείται από βασικές ασκήσεις όπως τα καθίσματα ή τα push-ups, ενώ το γεγονός πως διαρκεί μόλις 12′, σας προδιαθέτει να μείνετε πιστές σε αυτό. Ακολουθήστε το πρόγραμμα για 3 φορές την εβδομάδα και σύντομα θα δείτε τη διαφορά στο κορμί σας.

Διαβάστε επίσης | Οι 3 ασκήσεις που μεταμόρφωσαν το σώμα της Jennifer Lopez

Scroll to Top