ιδέες-και-tips-για-να-ξεκινήσετε-γυμναστι-170083
©unsplash

Η συστηματική άσκηση μειώνει το άγχος, φτιάχνει τη διάθεση σας, δυναμώνει το σώμα σας και συνολικά μας χαρίζει ευεξία. Όταν αρχίσετε να ασκείστε τακτικά – αν δεν το έχετε ήδη κάνει – θα ανακαλύψετε πολλούς περισσότερους λόγους για τους οποίους η γυμναστική είναι απαραίτητη για τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής σας. Ιδανική διέξοδος για τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε εν μέσω lockdown, η άσκηση μειώνει το άγχος, σας βοηθά να μείνετε δραστήριες και να κοιμηθείτε καλύτερα.

Πόσο συχνά πρέπει να γυμνάζεστε;

Τα οφέλη από οποιοδήποτε πρόγραμμα άσκησης πρόκειται να μειωθούν εάν δεν είστε επιμελείς με τη συχνότητα της προπόνησης. Μια ρουτίνα “stop-start” είναι όχι μόνο αναποτελεσματική, αλλά συχνά μπορεί να προκαλέσει και τραυματισμούς.

©unsplash

Γιατί χρειάζεστε διαφορετικά είδη άσκησης;

Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν την τάση να επικεντρώνονται σε έναν τύπο άσκησης και πιστεύουν ότι αυτό είναι αρκετό. Παρόλα αυτά το κάθε είδος άσκησης έχει και κάτι διαφορετικό να μας προσφέρει. Ποιες είναι οι βασικότερες κατηγορίες που πρέπει να γνωρίζετε; Αντοχή, δύναμη, ισορροπία και ευλυγισία.

Θέλετε να ξεκινήσετε σήμερα κιόλας; Σας προτείνουμε:

Cardio Workout

©unsplash

Εάν είστε αρχάριοι, πρέπει μάλλον να ξεκινήσετε λίγο πιο ήπια από αυτό που νομίζετε. Τρεις ημέρες την εβδομάδα είναι ένα πρόγραμμα ρεαλιστικό, ασφαλές και αποτελεσματικό. Αν είστε πιο έμπειροι, προτιμήστε κυρίως καρδιαγγειακή (αεροβική) άσκηση όπως περπάτημα, τρέξιμο και ποδηλασία για όχι περισσότερο από 200 λεπτά την εβδομάδα, με maximum 60 λεπτά ανά συνεδρία.

Γυμναστική με βάρη

©unsplash

Η προπόνηση με βάρη καλό θα ήταν να γίνεται όχι περισσότερο από τρεις φορές την εβδομάδα, με στόχο συγκεκριμένες ομάδες μυών. Προπονηθείτε κινητοποιώντας τις ίδιες μυϊκές ομάδες σε μη-συνεχόμενες ημέρες, καθώς οι μύες χρειάζονται ένα επαρκές χρονικό διάστημα για να συνέλθουν και δεν μπορούν να δουλέψουν αποτελεσματικά όταν είναι επιβαρυμένοι και καταπονημένοι.

Ασκήσεις ισορροπίας

©unsplash

Όσο κι αν τις υποτιμάμε, οι ασκήσεις ισορροπίας είναι πολύ βασικές. Και ως μέρος της καθημερινής σας ρουτίνας εκγύμνασης αλλά και ως μεμονωμένο training session. Η ισορροπία συνήθως βελτιώνεται όσο δυναμώνουμε το κάτω μέρος του κορμού μας, για αυτό μπορείτε να ξεκινήσετε με ισορροπία στο ένα πόδι, περπάτημα στις μύτες των ποδιών σας και στη συνέχεια να στραφείτε σε ασκήσεις μπαλέτου αλλά και Tai Chi.

Ασκήσεις Stretching

©unsplash

Πολύ συχνά μπορεί να παρακάμπτετε τις απαραίτητες καθημερινές διατάσεις με τη δικαιολογία ότι δεν έχετε αρκετό χρόνο; Ένας ικανοποιητικός κύκλος από ασκήσεις stretching είναι καλό να γίνεται μετά από κάθε προπόνηση, τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα, προκειμένου το σώμα σας να καρπωθεί τα οφέλη. Αν θέλετε να επικεντρωθείτε σε ασκήσεις ευλυγισίας και να δημιουργήσετε ένα πρόγραμμα μόνο με αυτές, μπορείτε να κάνετε ασκήσεις μέσα από ειδικές μεθόδους, όπως το pilates και η yoga.

Διαβάστε επίσης | Perfect Abs: Το πρόγραμμα της Kate Hudson για γραμμωμένους κοιλιακούς