unsplash
unsplash
unsplash

Detox Cure: Τα οφέλη της αποτοξίνωσης και πώς να την κάνετε από το σπίτι

Μήπως πριν ξεκινήσουμε τη «νέα ζωή» μας, χρειαζόμαστε μια καλή αποτοξίνωση από την προηγούμενη; Η Vogue συγκεντρώνει ό,τι πρέπει να γνωρίζετε για τα οφέλη του detox, καθώς και όλους τους τρόπους για να το ξεκινήσετε άμεσα.

Ο ερχομός της νέας χρονιάς – ειδικά όταν η προηγούμενη είναι το 2020 – μας βρίσκει έτοιμες για ανανέωση, ισορροπία και υιοθέτηση ενός καλύτερου μοτίβου ζωής, με ό,τι συνεπάγεται αυτό, από τις διατροφικές μας συνήθειες, στην άθληση και την επαγγελματική ή ψυχολογική σταθερότητα. Δίαιτες, προγράμματα γρήγορης εκγύμνασης, διαλογισμός, νέα χόμπι, όλα μπαίνουν στο τραπέζι και ξαφνικά έχουμε μπροστά μας μια χαοτική λίστα με πράγματα που θέλουμε να κάνουμε αλλά καθώς φαίνεται δεν θα απολαύσουμε. Τι λειτουργεί λοιπόν πραγματικά; Μήπως πριν ξεκινήσουμε τη «νέα ζωή» μας, χρειαζόμαστε μια καλή αποτοξίνωση από την προηγούμενη;

Τι είναι το detox;

Η αποτοξίνωση ή απλούστερα η μείωση των τοξινών στο σώμα είναι μια φυσιολογική διαδικασία του οργανισμού που ξεκινά από το συκώτι. Αυτό «σκληρά εργαζόμενο» όργανο φιλτράρει περίπου 1,4 λίτρο αίματος ανά λεπτό, διαλύοντας και εξουδετερώνοντας τις τοξικές ουσίες για να τις μετατρέψει σε εξαιρετικά ενεργούς μεταβολίτες (μόρια που παράγονται κατά τη διάρκεια της μεταβολικής διαδικασίας) και στη συνέχεια να τις αποβάλλει με τις φυσικές διαδικασίες.


©unsplash

«Η αποτοξίνωση είναι αυτό που κάνει το σώμα σας φυσικά για να μετατρέψει ή να απαλλαγεί από τοξίνες και τις ανεπιθύμητες ουσίες», εξηγεί ο Frank Lipman, πρωτοπόρος της λειτουργικής και ολιστικής ιατρικής, συγγραφέας του bestseller How To Be Well. «Είναι μια πρωταρχική λειτουργία του σώματος, η οποία βρίσκεται σε συνεχή αλληλεπίδραση με όλες τις άλλες λειτουργίες του».

Η θεραπεία αποτοξίνωσης βελτιώνει και ενισχύει τις φυσικές ικανότητες αποτοξίνωσης του σώματός, περιορίζοντας ταυτόχρονα την ποσότητα τοξινών που καταναλώνονται και παρέχοντας στoν οργανισμό τα θρεπτικά συστατικά που του επιτρέπουν να λειτουργεί καλύτερα.

Γιατί να ξεκινήσετε θεραπεία αποτοξίνωσης;

Όταν το σώμα είναι υπερφορτωμένο από τοξίνες – κάτι που μπορεί να οφείλεται στην κακή διατροφή ή την μακροχρόνια κατανάλωση αλκοόλ – ο μεταβολισμός επιβραδύνεται. Αυτό δημιουργεί αίσθημα κόπωσης, κατακράτηση υγρών, φούσκωμα, διαταραχές ύπνου και ανεξέλεγκτη όρεξη για φαγητό.


©unsplash

Ωστόσο, τα καλά νέα είναι πως αυτά τα ενοχλητικά συμπτώματα μπορούν να αποφευχθούν με σωστή αποτοξίνωση. Ανάμεσα στα οφέλη που επιφέρει μια αποτελεσματική θεραπεία αποτοξίνωσης είναι η ευδιαθεσία, η ενέργεια, η απώλεια βάρους, η υγιής επιδερμίδα. Φούσκωμα, νευρικοί πόνοι και έλλειψη συγκέντρωσης ελαχιστοποιούνται, ενώ επίσης μειώνεται και η έντονη επιθυμία για κατανάλωση ζάχαρης.

Πόσο διαρκεί μια τέτοια θεραπεία;

Στόχος της αποτοξίνωσης είναι να ενισχύσετε το φυσικό σας σύστημα αποβολής τοξινών έτσι ώστε να προσαρμόζεται καλύτερα στη διατροφή σας και στις φυσιολογικές δραστηριότητες. Πρόκειται για μια επανεκκίνηση, επομένως δεν είναι απαραίτητο να ακολουθείτε θεραπεία αποτοξίνωσης όλο τον χρόνο. Ο Δρ. Lipman συνιστά να ξεκινήσετε με μια θεραπεία αποτοξίνωσης δύο εβδομάδων. Ανάλογα με τις ανάγκες σας, μπορείτε να το κάνετε μία φορά τον χρόνο ή κάθε σεζόν.

Αποτοξίνωση στο σπίτι


©unsplash

Αποφύγετε τροφές με τοξίνες

Μια καλή αποτοξίνωση βασίζεται στην εξάλειψη τροφών που μπορούν να προκαλέσουν ανεπιθύμητες αντιδράσεις στο σώμα, όπως η γλουτένη και τα γαλακτοκομικά προϊόντα – καθώς και ουσίες που ερεθίζουν το έντερο, όπως το αλκοόλ και η καφεΐνη. Ο Δρ. Lipman συμβουλεύει επίσης να μειώσετε δραστικά τη ζάχαρη και τα συσκευασμένα τρόφιμα, τα οποία μπορεί να προκαλέσουν φλεγμονές.

Θρεπτικές ουσίες

Όλα έχουν να κάνουν με τη σωστή επιλογή των υλικών. «Τρώτε και πίνετε ολόκληρα, μη επεξεργασμένα φαγητά και ποτά, όσο λιγότερο αλλοιωμένα, τόσο το καλύτερο», λέει ο Δρ. Lipman. Στο καλάθι αγορών, επομένως, προτιμούμε ποιοτικές πρωτεΐνες, υγιή λίπη και πράσινα λαχανικά. «Γεμίστε το πιάτο σας με μη επεξεργασμένα τρόφιμα όπως πράσινα λαχανικά, ξηρούς καρπούς και σπόρους, κρέας από ζώα που τρέφονται με χορταρικά, άγρια ψάρια και καλά λιπαρά όπως ελαιόλαδο, λάδι καρύδας, λάδι αβοκάντο».

Γυμναστείτε και μη φοβάστε να ιδρώσετε

Κατά τη διάρκεια της θεραπείας αποτοξίνωσης, η σωματική δραστηριότητα παραμένει σημαντική. Οτιδήποτε σας κάνει να ιδρώσετε είναι ευπρόσδεκτο: «Βοηθά στην απομάκρυνση των τοξινών από το σώμα και τον έλεγχο της θερμοκρασίας του σώματος», λέει ο Δρ. Lipman. Έντονη γυμναστικη ή γιόγκα υψηλής θερμοκρασίας λειτουργούν, όπως και οι σάουνες. «Οι σάουνες και άλλα λουτρά θερμότητας αποτελούν μέρος των προληπτικών μεθόδων υγείας για αιώνες», λέει ο γιατρός. Η θερμότητα διεγείρει την κυκλοφορία, η οποία μειώνει την αρτηριακή πίεση, χαλαρώνει τους τεταμένους μύες, καταπραΰνει τους μικρούς πόνους, μειώνει την κορτιζόλη και βελτιώνει τη λειτουργία των αρτηριών, ενισχύοντας τα ενδοθηλιακά κύτταρα. Μια ή δύο χαλαρωτικές συνεδρίες σάουνας 15-20 λεπτών την εβδομάδα είναι αρκετές. Θυμηθείτε να ενυδατώνεστε καλά και να κάνετε ντους γρήγορα μετά, ώστε να μην απορροφήσετε ξανά τις τοξίνες».


©unsplash

Απολέπιση

Το δέρμα είναι το όργανο με τη μεγαλύτερη επιφάνεια. Είναι υπεύθυνο για το 10 έως 15% της αποβολής των τοξινών από το σώμα σας. Η απολέπιση των νεκρών κυττάρων του δέρματος μπορεί να ανακουφίσει την πίεση στα όργανα, πράγμα πολύ σημαντικό για την αποτοξίνωση, και κυρίως τα νεφρά και το ήπαρ. Το συστηματικό μασάζ βοηθά επίσης στη βελτίωση της κυκλοφορίας, αλλά ενισχύει και το λεμφικό σύστημα, το οποίο βοηθά στην αποβολή τοξινών από το σώμα. Ο Δρ. Lipman προτείνει τη χρήση μιας βούρτσας φυσικών ινών.

1. Ξεκινώντας με τα χέρια, δουλέψτε τη βούρτσα πάνω σε κάθε χέρι, συνεχίζοντας προς την καρδιά, πολλές φορές, καλύπτοντας όλες τις περιοχές.

2. Στη συνέχεια, βουρτσίστε τα πόδια μέχρι τους γοφούς με τον ίδιο τρόπο.

3. Με κυκλικές κινήσεις δεξιόστροφα μετακινηθείτε προς την κοιλιά και τις μασχάλες σας.

4. Στη συνέχεια ξεκινήστε ξανά με κυκλικές κινήσεις προς την αντίθετη κατεύθυνση.

5. Κάντε ένα ζεστό ντους και απολαύστε τα οφέλη αυτής της τεχνικής.

Μειώστε το στρες

Το άγχος παράγει υψηλά επίπεδα κορτιζόλης στο σώμα και μπορεί να επιβραδύνει το μεταβολισμό, πράγμα αντιπαραγωγικό για την αποτοξίνωση. Είναι σημαντικό να βρείτε το δικό σας τρόπο ανακούφισης από το άγχος – η γιόγκα, το γυμναστήριο ή ο διαλογισμός είναι μερικοί από τους τρόπους για να διατηρήσετε τα επίπεδα στρες χαμηλά. Είναι επίσης χρήσιμο να αφιερώνετε χρόνο στον εαυτό σας, κάνοντας πράγματα που απολαμβάνετε πραγματικά.


©unsplash

Η ενυδάτωση είναι το κλειδί

Το νερό είναι ζωή. Μερικά από τα οφέλη της καλής ενυδάτωσης είναι η σταθερή θερμοκρασία σώματος, οι πιο αποτελεσματικές γνωστικές ικανότητες, τα υγιέστερα νεφρά και ήπαρ, και συνεπώς η αποτελεσματικότερη αποτοξίνωση. Ακόμα και σε χαμηλά επίπεδα, η αφυδάτωση μπορεί να παρεμποδίσει τα φυσικά αποτοξινωτικά όργανα και να προσβάλει την ορθή λειτουργία τους.

Διαβάστε επίσης | Comfort Soup: Ντοματόσουπα βελουτέ με κρέμα καρύδας για να φτιάξετε τώρα

Scroll to Top