The Hollywood Gawker: Gwyneth η ατρόμητη

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest

The Hollywood Gawker: Gwyneth η ατρόμητη

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
shutterstock
shutterstock

Αφήστε, τα έσχατα του κόσμου έρχονται με αυτήν την πανδημία. Η Gwyneth πάχυνε. Πήρε 6 κιλά και 350 γραμμάρια μέσα σε εννέα μήνες. Βέβαια, από τις 3 Ιανουαρίου που ξεκίνησε δίαιτα, έχει καταφέρει να απολέσει 4 κιλά και 990 γραμμάρια. Αλλά το σοκ παραμένει μεγάλο. Ποια, αυτή, η πάπισσα του wellness, να καταντήσει μια υπέρβαρη! Αυτή που θεωρεί τη ζάχαρη και τη γλουτένη υπεύθυνες τελέσεως των μεγαλύτερων εγκλημάτων κατά της λυγερόκορμης ανθρωπότητας, έφτασε στο σημείο, εξαιτίας του παλιοϊού, να τρέφεται αποκλειστικά με ζυμαρικά, τυρί, κρακεράκια, κέικ και μπισκότα. Και κρασί. Άφθονο κρασί, επτά μέρες τη βδομάδα.

Γιατί τέτοια λαχταρούσε να τρώει και να πίνει, προκειμένου να αντέξει η ευαίσθητη ψυχή της τη δυσβάσταχτη απομόνωση μέσα στους (σαράντα) τέσσερις τοίχους της λευκής και σικάτης έπαυλής της. Ο καιρός περνούσε, η Gwyneth αφηνόταν στο έλεος των υδατανθράκων, το στομάχι της πονούσε, ένιωθε μονίμως κουρασμένη και το μυαλό της ήταν θολό. Λέει τώρα. Η λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά και της πήρε έναν χρόνο να το μοιραστεί με το κοινό της, στο οποίο κατά τ’ άλλα εκμυστηρεύεται πλήθος άλλων πραγμάτων, ήταν ότι πέρυσι τέτοιον καιρό νοσούσε από κορωνοϊό.


©shutterstock

Ευτυχώς, βρέθηκε ο κατάλληλος πρακτικός γιατρός να τη βεβαιώσει ότι για όλα ευθύνεται η φλεγμονή που έχει μείνει στο σώμα της και να τη βάλει σε πρόγραμμα διατροφής που συνδυάζει την περιλάλητη keto diet με τα λαχανικά. Επίσης, πλακώθηκε στα συμπληρώματα διατροφής και στη γυμναστική, για την εκτέλεση της οποίας χρειάζεται επώνυμος και πανάκριβος εξοπλισμός. Βεβαίως, πριν από όλα τούτα τα θαυμαστά και περίπλοκα, όσο εκείνη τα έτσουζε σε καθημερινή βάση συνοδεία άφθονων σνακ, βουτηγμένη στην «κατάθλιψη», η ίδια και το περιβάλλον της συνέχιζε να διοχετεύει στον Τύπο υλικό γύρω από τον υποτιθέμενα υποδειγματικό τρόπο διαβίωσής της, ο οποίος την κάνει να είναι τόσο φρέσκια, λαμπερή και γεμάτη ενέργεια στα 48 της.

Δεν είναι ότι τα κάνει, είναι ότι τα λέει. Δεν είναι μόνο ότι τα λέει, είναι ότι ξελέει. Ούτε καν αυτό. Είναι ότι ό,τι κάνει, ό,τι λέει και ξελέει, το εμπορεύεται – στην ψύχρα. Ακόμη και τις πιο ευάλωτες πτυχές της, τις προσωπικές της αστοχίες ή και αποτυχίες, η Gwyneth Paltrow τις εντάσσει στο business plan της, τις διαλαλεί με όποια μέσα έχει στη διάθεσή της (δηλαδή σε ΟΛΑ τα Μέσα) και περιμένει να αξιολογήσει τις αποδόσεις τους. Σαν καλή επιχειρηματίας.

Όσοι περισσότεροι οι επικριτές των αμφιλεγόμενων μεθόδων κατάκτησης της ευζωίας που η σταρ ευαγγελίζεται και προωθεί εμπορικά, τόσο μεγαλύτερη η συσπείρωση εκείνων που πείθονται από αυτές και που αποτελούν το βασικό πελατολόγιο της Goop, της εταιρείας-φαινόμενο που η σταρ δημιούργησε το 2013 και που χρονιά με τη χρονιά φαίνεται να γιγαντώνεται. Το διαδίκτυο και το ομώνυμο site είναι το πεδίο δράσης της Paltrow, η οποία πλασάρεται πλέον ως μεταμοντέρνα γκουρού ενός ψαγμένου τρόπου ζωής τον οποίο κάθε σύγχρονη γυναίκα, ανεξαρτήτως οικονομικής επιφάνειας (και καλά), οφείλει να διεκδικεί για τον εαυτό της.


©shutterstock

Στο σύμπαν της Goop, η πρακτική ιατρική έχει τον πρώτο λόγο και οι οδηγοί αυτοβελτίωσης ανάγονται σε εγχειρίδια απόλυτης γνώσης. Το εικονικό παζάρι της Gwyneth χωράει τα πάντα: floral φορέματα, μασώμενα δισκία καταπολέμησης της αϋπνίας, λαδάκια για το μπάνιο, κεραμικές κατσαρόλες, κάψουλες που υπόσχονται να επαναφέρουν τον μεταβολισμό στα επίπεδα που λειτουργούσε κατά τα λυκειακά μας χρόνια, σκουλαρίκια ενάντια στον πονοκέφαλο, πατάκια για γιόγκα, αδιάβροχους δονητές, συσκευασίες με κακάο μανιταριών. Για να μην αναφερθούμε στα κεριά με το όνομα «Αυτό μυρίζει όπως το αιδοίο μου», τα οποία συνεχίζουν να γίνονται ανάρπαστα, παρά το γεγονός ότι, πριν από δυο μήνες, ένα εξερράγη στα χέρια μιας πελάτισσας.

Διά πάσαν νόσον η Gwynnie, όπως χαϊδευτικά την αποκαλούν, είναι εδώ. Μαζί με τους «ειδικούς» της, οι οποίοι συχνά δεν είναι τίποτα περισσότερο από αυτόκλητοι θεραπευτές διαφόρων ειδικοτήτων. Τι κι αν αξιόπιστοι γιατροί και έγκριτοι επιστήμονες προειδοποιούν και επιχειρηματολογούν σχετικά με την επικινδυνότητα αρκετών εκ των προτεινόμενων μεθόδων και σκευασμάτων; Η ανταπόκριση του κοινού κάθε άλλο παρά μειώνεται. Εξάλλου, κατά τα χολιγουντιανά ειωθότα, οποιαδήποτε εναλλακτική πρόταση και μέθοδος γίνει μόδα, πρώτα εκθειάζεται άκριτα και σε δεύτερο ή τρίτο χρόνο διερευνάται ως προς την αξιοπιστία της.


©shutterstock

Και η Paltrow ήταν ανέκαθεν εναρμονισμένη με κάθε λογής «μόδες». Ήταν από τις πρώτες Αμερικανίδες ηθοποιούς που διέβλεψαν, προς τα τέλη της δεκαετίας του ’90, ότι θα έχουν επιτυχία αν δουλέψουν σε αγγλικές παραγωγές. Σε επόμενη φάση, εκμεταλλεύτηκε τη μαγειρική φρενίτιδα που άρχισε να επικρατεί παγκοσμίως τα πρώτα χρόνια του 21ου αιώνα και άρχισε να ασχολείται με την προβολή του γαστρονομικού τουρισμού και να εκδίδει βιβλία με συνταγές. Παράλληλα, τροφοδοτούσε το κοινό με μικρές δόσεις της εναλλακτικής κοσμοθεωρίας της, όπως τότε που εμφανίστηκε στο κόκκινο χαλί με φόρεμα που άφηνε σε κοινή θέα τα σημάδια από τις βεντούζες που τις είχαν κόψει στην πλάτη.

Με ένα ανακάτεμα προσωπικών εμπειριών, όπως η επιλόχειος κατάθλιψη που πέρασε μετά τη γέννηση του γιου της το 2006, εσωτερικών αναζητήσεων (ποια είμαι, πού πάω, γιατί κέρδισα Όσκαρ έχοντας τόσο επίπεδη φωνή και τόσο κοιμήσικο βλέμμα;), πιπεράτων μυστικών (η παρενόχληση από τον Harvey Weinstein και η ιπποτική παρέμβαση του τότε αρραβωνιάρη Brad Pitt), φεμινιστικών τσιτάτων, διαλογισμού δις ημερησίως, light μυστικισμού, θεραπευτικών μεθόδων της Άπω Ανατολής και παλιού, καλού, αξιόπιστου δυτικού μάρκετινγκ, η Gwyneth Paltrow καταφέρνει να φέρει εις πέρας τον σπουδαιότερο ρόλο της καριέρας της: της γυναίκας που έχει όλες τις απαντήσεις. Ακόμη και για ερωτήσεις που κανείς δεν θα της έθετε ποτέ – όπως το πώς μυρίζουν διάφορα σημεία του σώματός της.

Διαβάστε επίσης | The Hollywood Gawker: Ο Chris Hemsworth σμιλεύει σώμα και φήμη

Scroll to Top