unsplash
unsplash
unsplash

Λίγος χρόνος για γυμναστική; Πώς να προπονηθείτε μέσα σε 30 λεπτά

Ανακαλύψτε παρακάτω 3 tips για να γυμνάσετε το σώμα σας με τα μέγιστα αποτελέσματα στον λιγότερο δυνατό χρόνο.

Γυμναστική: Η έλλειψη χρόνου είναι ο μεγαλύτερος εχθρός της σύγχρονης καθημερινότητας. Ποιος δεν έχει πέσει στην παγίδα της αποχής από την άσκηση για τον απλούστατο λόγο ότι δεν προλαβαίνει; Όλοι, και είναι λάθος. Όχι μόνο γιατί το «κάτι» είναι καλύτερο από το «τίποτα», αλλά γιατί ακόμα και 20 με 30 λεπτά αρκούν για να ενεργοποιήσουμε το σώμα μας και να δομήσουμε μία ρουτίνα εκγύμνασης.

Τις περισσότερες φορές το πρόβλημα ξεκινάει με το ότι συγχέουμε τη διάρκεια της προπόνησης με την αποτελεσματικότητά της. Το μυστικό όμως, δεν βρίσκεται στη διάρκεια, αλλά στην ένταση. Όσο ανεβάζετε την ένταση και ταυτόχρονα μειώνετε στο ελάχιστο (φυσικά πάντα ανάλογα με τις αντοχές σας) τα διαλείμματα που κάνετε ανάμεσα στα sessions, η προπόνηση σας θα γίνεται όλο και αποτελεσματικότερη:

Ποικιλία ασκήσεων

Όποιο και αν είναι το διάστημα του χρόνου που μπορείτε να αφιερώσετε στη γυμναστική, να θυμάστε πως το παν είναι η διαφοροποίηση των ασκήσεων. Μπορείτε να εναλλάσσετε ασκήσεις αντοχής, με ασκήσεις ενδυνάμωσης και αερόβιες ασκήσεις. Με κυκλικό ρυθμό δοκιμάστε πολλά διαφορετικά είδη ασκήσεων στην ίδια προπονητική συνεδρία για μέγιστα αποτελέσματα.


©unsplash

Γυμνάστε όλο το σώμα

Μην επικεντρώνεστε μόνο σε έναν στόχο. Για παράδειγμα αν θέλετε να χάσετε λίπος μπορείτε να κάνετε περισσότερες αεροβικές ασκήσεις, αλλά είναι εξίσου σημαντικό να δοκιμαστείτε και σε ασκήσεις που ενισχύουν το καρδιαγγειακό σύστημα και ενεργοποιούν το μεταβολισμό για την απώλεια βάρους. Αν αφιερώσετε όλη την προπόνηση σε ένα μόνο σημείο του σώματος, όπως τα πόδια, τότε είναι πιο πιθανό να κουραστείτε ευκολότερα στην περιοχή και ρίξετε τη συνολική ένταση του προγράμματός σας.

Έμφαση στην ένταση

Το cardio είναι ιδανική προπόνηση για να έχετε τα μέγιστα αποτελέσματα στον λιγότερο χρόνο. Προσπαθήστε να οργανώσετε το πρόγραμμά σας ανάλογα με τα διαλείμματα που θα κάνετε. Για παράδειγμα, για 30 δευτερόλεπτα άσκησης, ξεκουραστείτε για 1 λεπτό ή αν θέλετε υψηλότερο επίπεδο, για 1 λεπτό άσκησης, ξεκουραστείτε επίσης 1 λεπτό. Συνολικά, ασκηθείτε για 15 με 20 λεπτά.


©unsplash

Αν γυμνάζομαι μόνο για 30 λεπτά, πρέπει να γυμνάζομαι κάθε μέρα;

Είναι σημαντικό να μην υπερφορτώνετε το σώμα σας. Οι μέρες ξεκούρασης είναι απαραίτητες σε κάθε προπονητικό πρόγραμμα, καθώς οι μύες λειτουργούν καλύτερα. Προσπαθήστε, ωστόσο, να μην απέχετε πλήρως από τη γυμναστική, δοκιμάζοντας τις μέρες ξεκούρασης ασκήσεις χαμηλότερης έντασης, όπως το κολύμπι, το περπάτημα ή ο χορός.

Διαβάστε επίσης | Επιστροφή στο γυμναστήριο: 5 πράγματα που πρέπει να προσέξετε

Scroll to Top