unsplash
unsplash
unsplash

Sleep Tight: Πώς o καθαρός αέρας επηρεάζει τον ύπνο μας;

Οι ειδικοί επισημαίνουν πως χρειάζεται να περνάμε τουλάχιστον δύο ώρες καθημερινά εκτός σπιτιού, σε μέρη με φως.

Τους τελευταίους μήνες ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι τείνουν να αναφέρουν πως κοιμούνται με δυσκολία ή κατά τη διάρκεια της ημέρας αισθάνονται αρκετά κακοδιάθετοι. Αυτή η παραδοχή δεν έχει να κάνει μόνο με την ψυχολογική κατάσταση που βρίσκονται, αλλά πιο πρακτικά, και με τον χρόνο που περνούν εκτός σπιτιού. Η σημασία της παραμονής εκτός σπιτιού, εκτός από σημαντική επίδραση στην ψυχολογία, έγκειται και στην έκθεση σε φυσικό φως.


©unsplash

Το φυσικό φως είναι ένας χρονο-ρυθμιστής που επιτρέπει στους βιολογικούς μας ρυθμούς να λειτουργούν σωστά. Έτσι είναι κρίσιμης σημασίας για την καλή λειτουργία του ύπνου, των μυών, της θερμοκρασίας του σώματος ή της απελευθέρωσης των νευροορμονών. Με τη σειρά της η ρύθμιση αυτών των λειτουργιών είναι επιτακτική, καθώς ο ύπνος και η διάθεση επηρεάζουν τα επίπεδα σεροτονίνης στο σώμα. Οι ειδικοί επισημαίνουν πως χρειαζόμαστε τουλάχιστον 2 ώρες καθημερινά εκτός σπιτιού σε ώρες με φως.

Το φυσικό φως στο σπίτι δεν είναι αρκετό


©unsplash

Για να ακολουθήσουμε τον κανόνα που εξασφαλίζει έναν υγιή ρυθμό έκθεσης στο φυσικό φως, δεν αρκεί να έχουμε φωτεινό σπίτι. Αποφεύγοντας τις επικίνδυνες ώρες του ήλιου, η αλλαγή θα φανεί με βόλτες σε πάρκα, ή στη φύση ή ακόμα και στον κήπο μας. Όπως επισημαίνει ο ψυχολόγος Pilar Conde, διευθυντής του Clinicas Origen, η ύπαιθρος διευκολύνει τη συναισθηματική ρύθμιση, μειώνει τα επίπεδα άγχους και στρες, καθώς επίσης βελτιώνει τη διάθεση και τις συνήθειες ύπνου και διατροφής μας.

Τι γίνεται αν δε μπορούμε να είμαστε εκτός σπιτιού για 2 ώρες;

Σε μια εποχή που όλα τρέχουν επεισοδιακά, είναι λογικό να μην έχετε δύο ολόκληρες ώρες ελεύθερες για να είστε εκτός σπιτιού. Ωστόσο, θα ήταν χρήσιμο να ρυθμίσετε το πρόγραμμά σας έτσι ώστε να βρείτε τον χρόνο, αλλά σε περίπτωση που αυτό δεν είναι εφικτό, μπορείτε να λάβετε τα ίδια αποτελέσματα με φωτοθεραπεία. Φορώντας τα ειδικά γυαλιά όσο κάνετε άλλες δραστηριότητες στο σπίτι, θα δείτε σημαντική αλλαγή στον ύπνο και τη διάθεσή σας.

Πώς γίνεται σωστά η έκθεση στο φως;


©unsplash

Δεν υπάρχει συγκεκριμένος τρόπος για να λάβετε την απαραίτητη ποσότητα φωτός. Έχει να κάνει με τις προτιμήσεις σας. Άλλοι απολαμβάνουν να τρέχουν, άλλοι να περπατούν και άλλοι να κάνουν πικνικ. Μπορείτε να βγείτε μια βόλτα στην παραλία ή σε ένα πάρκο, αρκεί να κάνετε ό,τι σας ευχαριστεί πραγματικά.

Πώς κοιμόμαστε λίγο παραπάνω;

Αν παρατηρήσετε πως η έκθεση στο φυσικό φως δεν αρκεί για να ρυθμίσει τα ζητήματα ύπνου που τυχόν αντιμετωπίζετε, τότε ίσως θα έπρεπε να λάβετε κάποιο φυσικής προέλευσης συμπλήρωμα ύπνου που θα ενισχύσει τον βιολογικό ρυθμό σας και θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Διαβάστε επίσης | Πότε θα έρθει η άνοιξη στις καρδιές μας;

Scroll to Top