Βιωσιμότητα: Όπως και οι περισσότεροι τομείς στη ζωή μας, έτσι και η μόδα δεν θα μπορούσε να μη βιώσει άμεσα τις συνέπειες της πανδημίας. Η νέοι κανόνες, η απόσταση και οι απαραίτητοι περιορισμοί έστρεψαν οίκους και brands προς μια νέα κατεύθυνση, με επίκεντρο την τεχνολογία και τον ψηφιακό κόσμο. Ξαφνικά, ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες του χώρου, το παραδοσιακό ημερολόγιο των σόου, υπέστη πρωτόγνωρες αλλαγές, με οίκους όπως Gucci και Saint Laurent να αποκλίνουν από τα καθιερωμένα και να στήνουν το δικό τους πρόγραμμα.
Τα νέα δεδομένα, σε συνδυασμό με τους περιορισμούς στα ταξίδια, οδήγησαν με μαθηματική ακρίβεια στην ελαχιστοποίηση των καλεσμένων, των editors και των buyers που παρακολουθούν τις εβδομάδες μόδας παγκοσμίως, αναγκάζοντάς τους να παρακολουθήσουν τα phygital σόου από την άνεση του σπιτιού τους. Η κίνηση αυτή, εκτός από το ότι εξυπηρετεί την αντιμετώπιση της διάδοσης του ιού, γλίτωσε ταυτόχρονα και το περιβάλλον από τους χιλιάδες τόνους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που απελευθερώνουν όλες αυτές οι μετακινήσεις. Συνεπώς, μιλάμε για μία αισθητά πιο «πράσινη» σεζόν.
Το ερώτημα ωστόσο παραμένει: είναι αρκετά όσα κάνει η μόδα ή για να δούμε ουσιαστικές αλλαγές θα χρειαστεί ακόμη μεγαλύτερη αφοσίωση; Οι ειδικοί κλίνουν προς τη δεύτερη επιλογή, με πολλούς ακτιβιστές και ερευνητές να παραπονιούνται συχνά για τις προβληματικές πρακτικές της βιομηχανίας και να ζητούν άμεση αλλαγή. Οι σχεδιαστές με τη σειρά τους κάνουν ό,τι περισσότερο μπορούν, αναλαμβάνοντας διαρκώς νέες φιλικές προς το περιβάλλον πρωτοβουλίες και μειώνοντας τον αρνητικό τους αντίκτυπο στον πλανήτη μας.
Αν και έχουμε πολύ δρόμο ακόμη μπροστά μας, αυτές είναι οι 7 σημαντικότερες στιγμές βιωσιμότητας που αξίζει να θυμάστε από τις εβδομάδες μόδας της σεζόν SS21:
Ο Balenciaga χρησιμοποίησε σχεδόν 100% βιώσιμα υλικά
