Press
Press
Press

#GucciFest: Gus Van Sant και Alessandro Michele μιλούν για τη συνεργασία τους

Ouverture of Something That Never Ended: Tο νέο πρότζεκτ του οίκου Gucci, μέσα από τα μάτια των δημιουργών του.

Ο κόσμος της μόδας είναι γεμάτος ενθουσιώδεις συνεργασίες, αλλά αυτή του σκηνοθέτη και συγγραφέα Gus Van Sant με τον Alessandro Michele είναι σίγουρα μία από τις πιο εμπνευσμένες. Οι δύο καλλιτέχνες έχουν αρκετά κοινά στον τρόπο που προσεγγίζουν και αναδεικνύουν το έργο τους, γεγονός το οποίο εγγυάται την αρμονική συνύπαρξή τους και το εντυπωσιακό αποτέλεσμα στο “Ouverture of Something That Never Ended”, μία μίνι σειρά 7 μερών που παρουσιάζει τη νέα κολεξιόν του οίκου Gucci.

«Ποιοι νέοι ορίζοντες προκύπτουν όταν η μόδα βγαίνει από το comfort zone  της; Τι μορφή παίρνουν τα ρούχα όταν σταματούν να κυριαρχούν την πασαρέλα; Αυτά είναι τα ερωτήματα που έρχονται στο μυαλό μου σε ένα παρόν που είναι αβέβαιο, αλλά ταυτόχρονα γεμάτο με προαισθήματα», έγραψε ο Michele στο δελτίο τύπου της κολεξιόν, τονίζοντας μέσω Zoom πώς επέλεξε τον Van Sant ως συνεργάτη του, επειδή «μπορούσε να δει μέσα από τα μάτια του». Οι δυο τους γνωρίστηκαν σε ένα γκαλά στο Λος Άντζελες, και μοιράζονται έναν κοινό φίλο, τον φωτογράφο Paige Powell, ο οποίος φωτογράφισε τις behind-the-scenes εικόνες.


©Press

Τα γυρίσματα κράτησαν 20 ημέρες, στη Ρώμη και σε άλλες τοποθεσίες στην Ιταλία με την σταρ τους, την performance artist Silvia Calderoni, και ένα καστ γεμάτο φίλους και οικογένεια του Michele. Φυσικά όλοι φορούν Gucci. «Ήταν μια μαθητεία για μένα», είπε ο Michele. «Παρατήρησα και έμαθα πολλά πράγματα». Η νέα μίνι σειρά τους ακολουθεί την Calderoni στη ζωή της – κάποιες φορές με ρεαλιστικό και άλλες με μυθοπλαστικό πρίσμα. Η κάμερα του Van Sant την συνοδεύει στο θέατρο, σε vintage shop, σε καφέ. «Απλά μέρη αλλά όμορφα».

Πριν 30 χρόνια, τον ίδιο μήνα, ο Van Sant βρισκόταν και πάλι στη Ρώμη για τα γυρίσματα της ταινίας My Own Private Idaho. «Η ιστορία που είχε στο μυαλό του ο Alessandro έμοιαζε πολύ με πράγματα που έκανα εγώ στα  Gerry, Elephant και Last Days. Και αυτές οι ταινίες είχαν πολύ πυκνά γυρίσματα. Μου αρέσει να δουλεύω σε αυθόρμητα πρότζεκτ, που κατά μια έννοια συμβαίνουν μπροστά στα μάτια μας», είπε ο σκηνοθέτης, ενώ ο Michele προσέθεσε: «Ήταν κάτι που φυτέψαμε και εξελίχθηκε με αναπάντεχο τρόπο».


©Press

Τα ρούχα είναι σημαντικό κεφάλαιο στις αφηγήσεις του Van Sant από την αρχή της καριέρας του (ποιος μπορεί να σκεφτεί το My Own Private Idaho χωρίς τα leather jackets του River Phoenix και του Keanu Reeves;). Είναι φυσικό πως το όραμα του Michele θα τον γοήτευε. Το νόημα της Ouverture είναι κάτι που συνέθεσαν οι δυο τους και δεν έχει ξεκάθαρο προσανατολισμό.

«Αυτό που παίρνουμε από τα επεισόδια είναι η περιπλάνηση ενός κοριτσιού στη Ρώμη, από μέρα σε μέρα», λέει ο Van Sant, ενώ ο σχεδιαστής είναι ακόμη πιο επιφυλακτικός. «Δεν υπάρχει τίποτα πιο σημαντικό από το τελικό νόημα. Αλλιώς προδίδεις τη φανταστική και απρόβλεπτη πιθανότητα της αλλαγής που όλοι κουβαλάμε. Αυτή είναι η απόλαυση της ζωής μας: η ατέλειωτη ποικιλία των πιθανοτήτων».

Και αυτό είναι που υποσχέθηκε ο Michele όταν πριν λίγους μήνες ανακοίνωσε πως δεν θα υπακούει πια τον παραδοσιακό προγραμματισμό της μόδας. «Σας είπα ότι τα πράγματα θα αλλάξουν. Πως θα κατεβάσουμε ρυθμούς. Χρειαζόμαστε ποίηση, πρέπει να μιλάμε για διαφορετικά πράγματα. Εγώ βρήκα τη συντροφιά μου… Έμαθα πολλά από τον Gus, και ειδικά το ότι είναι δυνατό να δουλεύεις με άλλους, να αναμειγνύεις διαφορετικές γλώσσες, να πειραματίζεσαι. Το να δουλεύω σε ένα τόσο πολύπλευρο πρότζεκτ ήταν υπέροχο. Είχα ανάγκη να πειραματιστώ και αυτό έκανα».

 

*Το Ouverture of Something That Never Ended του Gus Van Sant και του Alessandro Michele έκανε πρεμιέρα στο συνέδριο της Vogue, Forces of Fashion, στις 16 Νοεμβρίου, και όλα τα επεισόδια θα προβάλλονται από το Vogue Runway, μέχρι τις 22 Νοεμβρίου.

Scroll to Top