Ο Κρίστιαν Μπέιλ δεν βρίσκεται στην επικαιρότητα. Βρίσκεται σε γυρίσματα για τη νέα ταινία του Ντέιβιντ Ο. Ράσελ, στην οποία συμπρωταγωνιστεί με τη Μάργκοτ Ρόμπι και τον Μάικλ Μπ. Τζόρνταν. Αν του χρόνου θα βρίσκεται στη λίστα των υποψηφίων για Όσκαρ; Δεν αποκλείεται καθόλου. Αντιθέτως. Το πλέον αναμενόμενο σε μια ταινία που συμμετέχει ο Μπέιλ είναι το να δώσει αυτός μια πάρα πολύ καλή ερμηνεία. Η ταινία να μην αξίζει και πολλά, γίνεται. Ο ίδιος όμως να μην είναι καλός, δεν γίνεται. Γιατί απλώς δεν το αντέχει.
Δεν θα γυρίσει τον κόσμο ανάποδα για να το καταφέρει. Θα «γυρίσει» τον εαυτό του – τα μέσα έξω, τα πάνω κάτω, τα πάντα όλα. Θα αλλάξει φωνή, προφορά, βλέμμα, περπάτημα, στάση σώματος. Θα παχύνει, θα αποστεωθεί, θα γυμναστεί, θα πλαδαρέψει. Θα γίνει ηρωικός και απατεώνας, θα εξερευνήσει τα όρια της παντοδυναμίας και της κακομοιριάς, της ανισορροπίας και του αφόρητα συνηθισμένου. Θα μεταμορφωθεί μέχρι να μην αναγνωρίζει την αντανάκλασή του στον καθρέφτη. Μόνο τότε θα νιώσει έτοιμος να ικανοποιήσει τη μόνη ματαιοδοξία που επιτρέπει στον εαυτό του: Να κάνει καλά τη δουλειά του.
Ο Κρίστιαν Μπέιλ εδώ και τώρα, στην Ελλάδα τον χειμώνα του 2021, δεν είναι επίκαιρος. Είναι όμως το παρηγορητικό αντίβαρο των επηρμένων, σπουδαιοφανών, αμετροεπών υπηρετών της εγχώριας Τέχνης, που αυτές τις μέρες καταγγέλλονται από συναδέλφους τους και μη για σωρεία αδικημάτων, για τα οποία η έννομη τάξη επιτρέπει την παραγραφή αλλά ευτυχώς όχι την αποσιώπησή τους. Το μεγαλύτερο ταλέντο που ο Μπέιλ αναγνωρίζει στον εαυτό του είναι το ενδιαφέρον του για τους ανθρώπους, πρωτίστως τους υπαρκτούς και δευτερευόντως τους επινοημένους στους ρόλους.
Με ένα Όσκαρ (και τρεις ακόμη υποψηφιότητες που αδίκως δεν τελεσφόρησαν), δύο Χρυσές σφαίρες και δεκάδες άλλα βραβεία στην κατοχή του, ο Μπέιλ ακόμη δεν έχει πειστεί ότι είναι καλός ηθοποιός, ακόμη απορεί πώς του αναθέτουν μεγάλους ρόλους. Παραδέχεται ότι έχει φοβίες και ανασφάλειες, γι’ αυτό κάθε φορά που ολοκληρώνει μια ταινία αισθάνεται την ανάγκη να υποσχεθεί ότι την επόμενη φορά θα τα καταφέρει καλύτερα. Επίσης, παρότι έχει πάντοτε πολύ καθαρή άποψη για το πώς θα πρέπει να γίνονται τα πράγματα και παρά τις παραινέσεις σκηνοθετών όπως ο Ρίντλεϊ Σκοτ και ο Κρίστοφερ Νόλαν, ισχυρίζεται ότι δεν σκοπεύει να σκηνοθετήσει ο ίδιος: «Θέλω να έχω μόνο την ευθύνη του εαυτού μου».