«Ένας σχεδιαστής πρέπει να βλέπει τον εαυτό του σαν ένα κτίριο με τηλεοπτικές κεραίες. Να καταγράφει όλα όσα συμβαίνουν, να τα αποθηκεύει στη μνήμη του και στη συνέχεια να τα ξεχνάει», είχε δηλώσει ο Karl Lagerfeld στην αμερικανική Vogue το 1984. Ο δημιουργικότατος, εκλιπών σε ηλικία 86 ετών σχεδιαστής που επί σχεδόν επτά δεκαετίες κυριάρχησε στο χώρο της μόδας, είχε μια έμφυτη ικανότητα κατανόησης του διαρκώς μεταβαλλόμενου τοπίου της. Καλλιτεχνικός διευθυντής μέχρι το τέλος της ζωής του των οίκων Fendi και Chanel, αλλά και της προσωπικής του ετικέτας, υπήρξε ένα πρωτοπόρο πνεύμα με χιούμορ και ρεαλισμό, που απαξιώνοντας τον νοσταλγικό συναισθηματισμό αφουγκραζόταν τις ιδιαιτερότητες κάθε εποχής και ανταποκρινόταν σε αυτές όσο κανένας άλλος.
Γεννημένος στο Αμβούργο το 1933, σπούδασε σχέδιο στο Lycée Montaigne του Παρισιού. Το 1954 έλαβε μέρος στο διαγωνισμό του International Wool Secretariat, όπου κέρδισε το πρώτο βραβείο για το σχεδιασμό παλτό, διάκριση που του άνοιξε το δρόμο για το ατελιέ του Pierre Balmain, ως βοηθός του. Ακολούθησαν οι οίκοι Jean Patou και Chloe -αλλά και μια εξωτερική συνεργασία με τη βιομηχανία ενδυμάτων Tiziani μέχρι το 1969- πριν αναλάβει τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή για τη σειρά με γούνες στον οίκο Fendi, το 1965, καθώς και για τη ready-to-wear που λανσαρίστηκε το 1977. Η ακόμα μεγαλύτερη στιγμή στην καριέρα του ήρθε το 1983, όταν ο πρόεδρος της Chanel, Alain Wertheimer, τον κάλεσε ως δημιουργικό διευθυντή στον ιστορικό οίκο, όπου ξεκίνησε αμέσως να αναζωογονεί τους κώδικές του γράφοντας τη δική του ιστορία και προσελκύοντας μια νέα γενιά πελατών.
Ακόμα και στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ο Lagerfeld άφησε εποχή, όχι μόνο με τις συλλογές αλλά και με τα θεαματικά σόου του για τη Chanel -από το σούπερ μάρκετ και το καζίνο έως τον αεροπορικό τερματικό σταθμό και την ηλιόλουστη παραλία- μετατρεπόμενος ο ίδιος σε μια statement εικόνα. Οι κολλαρισμένοι γιακάδες, τα σκούρα γυαλιά ηλίου, τα κομμένα γάντια και η λευκή αλογοουρά του είναι τόσο στενά συνδεδεμένα με τον οίκο Chanel όσο και το μπουκλέ τουίντ σακάκι και το λογότυπο με τα δύο διαπλεκόμενα “C”.
Διαβάστε επίσης | Η Vogue θυμάται: Τα πιο εντυπωσιακά fashion sets όλων των εποχών