O επικεφαλής σχεδιαστής του ιστορικού οίκου Balmain, Olivier Rousteing, προσεγγίζει το παρόν της μόδας με όρους του μέλλοντος και σεβασμό στο παρελθόν.
Χωρίς να μπορούν να ακολουθήσουν το σύνηθες πρόγραμμά τους για τουλάχιστον ένα εξάμηνο, οι σχεδιαστές μόδας αφέθηκαν για πρώτη φορά σε αυτά που θα έφερνε ο χρόνος. Αν και τίποτα δεν άλλαξε σε σχέση με την περίοδο διεξαγωγής των fashion weeks, εντούτοις η πανδημία δεν άφησε χώρο για προγραμματισμό, αφού όλα μπορούσαν να ανατραπούν από τη μία στιγμή στην άλλη. Η βιομηχανία της μόδας βίωσε και βιώνει μια κρίση ταυτότητας και άμεσης ανάγκης επαναπροσδιορισμού των αξιών της, αλλά, παρά το αρχικό σοκ, για τους περισσότερους αυτή η παύση ήταν ωφέλιμη. Μέσα στη νέα συνθήκη η δημιουργικότητα, που κάποια στιγμή έφτασε να μοιάζει μάταιη, βρήκε τη χαραμάδα για να λάμψει.
Το πιστεύει βαθιά ο 34χρονος Γάλλος Olivier Rousteing, επικεφαλής σχεδιαστής του οίκου Balmain, ο οποίος ένιωσε από μικρός την καταλυτική δύναμη της ομορφιάς. Τελειώνοντας το σχολείο, φοίτησε στην ESMOD (École Supérieure des Arts et Techniques de la Mode) και σχεδόν αμέσως μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του άρχισε να εργάζεται ως junior σχεδιαστής στον Roberto Cavalli, όπου σύντομα τέθηκε επικεφαλής του γυναικείου τμήματος. Το 2009 προσλήφθηκε από τον Balmain, ως δεξί χέρι του τότε δημιουργικού διευθυντή του, Christophe Decarnin, τον οποίο και διαδέχθηκε το 2011, κατακτώντας παράλληλα μια σπουδαία διάκριση: μόλις 25 ετών, έγινε ο δεύτερος νεαρότερος επικεφαλής σχεδιαστής οίκου μόδας, μετά τον Yves Saint Laurent, ο οποίος ήταν μόνο 21 όταν ανέλαβε τον Dior, το 1949.

Η συνέχεια ήταν καταιγιστική. Μέσα σε μία δεκαετία έφερε τον αέρα της αλλαγής που ο Balmain είχε ανάγκη, προκαλώντας επανάσταση με την baroque αισθητική του. Ο οίκος ξύπνησε από τον βαθύ του ύπνο και εξελίχθηκε σε έναν από τους επιδραστικότερους της εποχής μας, μπαίνοντας δυναμικά στην ψηφιακή εποχή, με τους ακολούθους του στο Instagram να ξεπερνούν τα 10 εκατομμύρια. Το εκλεπτυσμένο στιλ και η προοδευτική προσέγγιση του Rousteing άνοιξαν τον δρόμο για συνεργασίες με κολοσσούς όπως η H&M και η Puma, πάντα σε συνδυασμό με ένα πελατολόγιο που περιλαμβάνει ονόματα όπως των Kim Kardashian, Kanye West, Beyoncé και Jay-Ζ. Κι επειδή αυτό που κάνει μια επωνυμία να διαφέρει από τις άλλες είναι η δυναμική της υπογραφής του δημιουργού της, η παγκόσμια αναγνώριση ήρθε ως αποτέλεσμα μιας έξυπνης στρατηγικής από τον ίδιο τον σχεδιαστή, που πέρα από καλλιτεχνική φύση είναι και πανέξυπνος επιχειρηματίας.
Η ικανότητά του, άλλωστε, να αφουγκράζεται τις ανάγκες του κοινού είναι ένας από τους λόγους που κάνουν τις συλλογές Balmain ανάρπαστες. «Προσπαθώ να είμαι ανοιχτός στην κριτική και να ακούω τον κόσμο», εξηγεί. «Μαζί μπορούμε να καταφέρουμε πολλά. Γι’ αυτό ξεκίνησα και το #BalmainEnsemble. Για να πετυχαίνουμε καλές πωλήσεις πρέπει να έχουμε ένα όραμα που το κοινό να μπορεί να οικειοποιηθεί με ευχαρίστηση». Επινοώντας τον όρο Balmain Army προκάλεσε τη λατρεία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ αγκάλιασε τη δυναμική του streetwear σαν «νοοτροπία».