unsplash
unsplash
unsplash

Γυμναστική με άδειο στομάχι: Συμβάλλει στην απώλεια βάρους;

Μύθος ή αλήθεια; Η απάντηση βρίσκεται κάπου στη μέση.

Είναι σχεδόν απίθανο να μην έχετε ακούσει έστω και από κάποιον γνωστό, φίλο ή συγγενή τον μύθο που θέλει τη γυμναστική με άδειο στομάχι το πρωί να καίει πολύ περισσότερο λίπος από τη γυμναστική που θα κάναμε για παράδειγμα μετά το πρωινό μας. Και επειδή μάλλον όλο και κάπου θα το έχετε ακούσει ή ακόμη ακόμη μπορεί και να το εφαρμόζετε στην καθημερινότητά σας, πρέπει να σας πούμε πως εμπεριέχει μια δόση αλήθειας, αλλά δεν είναι 100% αληθές.

Με άδειο στομάχι δεν καίμε πιο πολλές θερμίδες, αλλά στοχεύουμε το επίμονο λίπος

Οι ειδικοί εξηγούν πως η προπόνηση με άδειο στομάχι δεν συνεπάγεται μεγαλύτερη καύση θερμίδων, καθώς αυτό εξαρτάται κυρίως από τον τύπο και την ένταση των ασκήσεων που κάνουμε. Καίμε τις ίδιες θερμίδες με άδειο στομάχι, καθώς η ενεργειακή δαπάνη είναι η ίδια όταν κάνουμε squats ή τρέχουμε μια συγκεκριμένη απόσταση. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί πως η προπόνηση με fasting (δηλαδή με άδειο στομάχι για πολλές ώρες) βοηθάει στο να «ξυπνήσει» το τοπικό και επίμονο λίπος, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως θα το κάψουμε γρηγορότερα.

Απώλεια βάρους

Όσον αφορά την απώλεια βάρους, είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η προπόνηση με άδειο στομάχι μπορεί να βοηθήσει όχι μόνο στην κινητοποίηση του λίπους αλλά και στην αύξηση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη και την αυξητική ορμόνη, δύο παράγοντες που σχετίζονται με την απώλεια βάρους. Στην πραγματικότητα, ο περιορισμός των υδατανθράκων ευνοεί την ανεκτικότητα στη γλυκόζη και την ευαισθησία στην ινσουλίνη, κάτι πολύ σημαντικό σε άτομα με μεταβολικό σύνδρομο.


©unsplash

Τι γίνεται με τα αθλήματα υψηλής έντασης;

Η προπόνηση με άδειο στομάχι βοηθά στη βελτίωση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη, αυξάνει το μυϊκό γλυκογόνο και, ως εκ τούτου, βελτιώνει την απόδοση, ειδικά σε άτομα που ασκούν αθλήματα αντοχής όπως τρέξιμο, κολύμπι ή ποδηλασία.

Οφέλη, εκτός από την απώλεια βάρους

Το μεγαλύτερο όφελος του fasting είναι ότι ενισχύει την αυτοφαγία, μια φυσική διαδικασία που στοχεύει στην αναγέννηση του σώματος από μέσα, καταναλώνοντας μέρος του εαυτό του. Είναι σαν μια διαδικασία κυτταρικής ανακύκλωσης που βοηθά στην καταπολέμηση της γήρανσης, την εξάλειψη των τοξινών και την πρόληψη των ασθενειών ευνοώντας τη δραστηριότητα του DNA.

Για να αποδώσετε στη γυμναστική με άδειο στομάχι, πρέπει να το κάνετε σταδιακά

Εκτός από όλα τα προαναφερθέντα οφέλη, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι για να προπονηθείτε με άδειο στομάχι απαιτείται προοδευτική προσαρμογή και συγκεκριμένο πρόγραμμα διατροφής. Δεν υπάρχει καμία μέθοδος διατροφής που να είναι ιδανική για όλους, οπότε η προπόνηση με άδειο στομάχι ή με ελάχιστη πρόσληψη θερμίδων θα εξαρτηθεί από το άτομο και το περιβάλλον του. Σε περίπτωση που θέλετε να κάνετε fasting πριν από την προπόνηση, θα πρέπει αυτό να συμβεί σταδιακά, μειώνοντας σιγά σιγά τα γεύματα. Είναι επίσης απαραίτητο να διατηρηθεί η ενυδάτωση πριν και κατά τη διάρκεια της συνεδρίας.


©unsplash

Εαν πιείτε καφέ;

Λαμβάνοντας υπόψη ότι η καφεΐνη βοηθά στην ενίσχυση της απόδοσης στη γυμναστική, είναι λογικό να αναρωτηθείτε εάν η κατανάλωση μόνο ενός καφέ πριν από την προπόνηση είναι το ίδιο με την προπόνηση με άδειο στομάχι. Η απάντηση είναι πως ο καφές δεν επηρεάζει το fasting δεδομένου ότι δεν έχει θερμίδες –  φυσικά, πρέπει να είναι σκέτος, έ χωρίς ζάχαρη ή γάλα. Η κατανάλωση καφεΐνης πριν από την προπόνηση διευκολύνει τη χρήση λίπους ως καυσίμου, αυξάνοντας την οξείδωσή του και τη μυϊκή ενεργοποίηση, βελτιώνοντας έτσι την αθλητική απόδοση και καθυστερώντας την κόπωση.

Διαβάστε επίσης | Καλοκαιρινό detox: Τι να προσθέσετε στη διατροφή σας και τι να αποφύγετε;

Scroll to Top